Apua, en tiiä mitä teen?

Apua, en tiiä mitä teen?

Käyttäjä hole aloittanut aikaan 20.03.2012 klo 23:16 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä hole kirjoittanut 20.03.2012 klo 23:16

Mulla ei oo enää mitään tietoa et mitä tekisin…en jaksa tähän nyt selittää sitä kuinka 2 vuoden ajan oon kärsiny vakavast masennuksest jne, mutta tarvisin vähän apua. Oon aina ollu koulussa 8-9 oppilas. Nyt laski ensin matikka 7 (huonon sijaisen takia) ja nyt sitte laski enkku siihen 7. Tää vissiin vaan sen takia, et oon ollu yli puolet kurssista pois. Kokeet ku on ollu siinä 8 ja 9 välissä ja niil tunneil mil oon ollu nii ihan aktiivinenkin.

ite nää molemmat kyl sisästäsin, ei olis ongelma, mutta kun äiti ei. En tiedä, mitä mä sille sanon mitä mä teen miten se suhtautuu. Mua pelottaa. Se raivos jo siitä matikasta, ja en haluu nähdä sen reaktioo tosta enkusta. Se huutaa. Se varmaa heittää mut seinään. Mä en enää nää täst tilanteest muuta pääsyy ku itsari. Mä en näe. Somebody help me?

Käyttäjä h0p kirjoittanut 22.03.2012 klo 10:57

Hei hole! Tilanteesi kuulostaa raivostuttavan tutulta. Monet luokittelisivat minutkin "hikariksi" mikäli kouluarvosanoihini on katsominen. Tästä huolimatta kokeisiin ei aina jaksa erityisemmin lukea, tai vaikka jaksaisikin, eivät tulokset aina ole päätä huimaavia. Itselleni ei ole mitenkään vaikea hyväksyä huonompiakaan arvosanoja, mutta kuten sinäkään, en minä niitä äidilleni kyllä kerro.
Tarkemmin sanottuna en uskalla kertoa niitä hänelle. En uskalla, koska koska en halua itseäni enää enempää loukattavan. Ja äitini jos kuka osaa loukkaamsien taidon, varsinkin, kun tuntee minut. On parempi, jos äitini on siinä luulossa, että kouluni menee koko ajan hyvin. Kun hän ajattelee niin, hänen yliampuvaa vahtimistaan, jopa kyttäämistään, voi vielä sietää, eikä tarvitse yrittää kestää hänen haavoittavia sanojaan.
Sinulle, hole, en voi muuta suositella kuin että pidä arvosanasi omana tietonasi ja visusti poissa äitisi ulottuvilta. Niin minäkin tekisin. Voimia elämääsi ja jatkoosi.

Käyttäjä Scared24h kirjoittanut 24.03.2012 klo 22:29

Mäkään en pysty kertomaan huonoja numeroita mun äidille se suuttuu ja huutaa en uskalla kertoa huonoja arvosanojani myöskään isälleni ikävä kyllä niihin halutaan aina allekirjoitus. Sain viimeviikolla kaks seisovaa hissasta ja ussasta olen pulassa.