Alkoholista ongelma?

Alkoholista ongelma?

Käyttäjä MSP aloittanut aikaan 22.01.2017 klo 11:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä MSP kirjoittanut 22.01.2017 klo 11:35

Olen jo jonkun aikaa helpottanut pahaa oloani alkoholilla. Mutta tämä taitaa johtaa ehkä pahempiin ongelmiin kuin aikaisemmat/ ja vielä nykyisetkin selviytymis keinot. Olen imppaillut kesällä, mikä alkoikin nopeasti vaikuttamaan muistiin ja puhumiseen. Muutaman vuoden elämässä ollut myös viiltely, pureminen, kuristaminen, lyöminen. Tässä tekstissä ei ole mitään järkeä ehkä, mutta haluan vain sanoa mielessä pyörivät asiat ääneen.

Kun yhdistän rajun ja usean juomisen ed.mainittuihin, tai vaikka ilmankin on seuraavana päivänä lisää sotkuja selvitettävä, taikka saan kuulla kännisekoiluita, mistä itsellä ei ole pienintäkään muistikuvaa. Kun juon useana päivä peräkkäin syöminen ja veden juomienn jää olemattomiin, jolloin alkoholi vaikuttaa taas voimakkaammin. Herätessä minulla ei oikeastaan ilmene krapulaa, joten työntekokaan ei häiriinny.

Mutta onko alkoholi silloin ongelma, kun kykenee työhön? Työstä saa rahaa, rahalla saa alkoholia ja alkoholilla selviää. tuntuu myös pahalta ajatella elämää ilman alkoholia, se pyörii usein mielessä, ja työpäivän jälkeen saatan heti olla pullon kimpussa. Vapaa päivinä saatan aloittaa juomisen jo ”hyvissä ajoin”

Tutut kehottaneet pikku hiljaa ajattelemaan juomistani. Häpeän itseäni kännissä, ja sen jälkeen selvänä tekoja ja puheitani. Mutten silti tahdo lopettaa. 🤕

Käyttäjä elias97 kirjoittanut 21.08.2017 klo 21:53

Ootko vielä täällä? Mulla kanssa ongelmia alkoholin kanssa. Sen avulla sammutan kaikki negattiviset ajatukset päästäni. Miten sulla menee nykyään?