ainainen rahapula

ainainen rahapula

Käyttäjä ujom86 aloittanut aikaan 30.10.2005 klo 14:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 30.10.2005 klo 14:59

oon huomannu et jostain syystä vaikka on fyrkkaa ihan hyvin kuukaudeks, mut sit aina tulee näitä hankintoja. Ja sit huomaa kuukauden puolivälissä, ei hemmetti!! Taaskaan ei riitä safkaa.. ☹️ joo joo mä tiiän mitä aijotte sanoo ”ruoka on tärkeempää ku jotkut hankinnat” plaa plaa.. ku musa ja soittaminen on enemmän ku harrastus mulle. melkee ku toinen elämä. Mut kyllä osaan miettii viksusti mitä tarviin ja mitä en, enkä kovin useesti osta mitään turhaan. Mut silti käy näin.. =/ sit 2007 pitää katella vähä tarkemmin mihin ne rahansa laittaa, ku on toinenki (toiv.) koska ei oo kivaa jos toinen elää siivellä.. oliks tarpeeks monimutkasta tekstiä? No en voi mitään jos on, ku kirjotin miten asian nään.. ja pliis en jaksa kenenkää huutoja, aina valitetaa etten muka saa syödyks tai mitään.. mä oon jo iso poika, ja tiiän mitä haluun ja mitä en. Mut sit rahat loppuu aina kesken. ☹️ mikä neuvoks?

Käyttäjä Harmiton82 kirjoittanut 09.11.2005 klo 19:57

ujom86 kirjoitti 08.11.2005 klo 18:51:

niimpä.. joillakin sentään on isä. Mulla ku ei oo mitään muuta ku hirmu kurja olo aina.. ja ketää ei lohruta.. 😭: en haluu olla aina yksin, mut minkäs sille voi jos ketää ei kiinnosta.. :’(

Eikös sinulla ollut tyttöystävä? Eikö hänestäkään ole lohtua?

Käyttäjä ultimate kirjoittanut 10.11.2005 klo 05:29

En ole muistanut vaihtaa tietojani. Olen muuttanut kotona pois ja asun nyt yksin ja isäni maksaa kaikki kulut sosiaalitoimiston kautta.

Käyttäjä apathique kirjoittanut 10.11.2005 klo 13:17

Minulla on ainainen rahapula, kun ei voi töitä paljoa tehdä. On asuntolainaa ja pari muutakin lainaa roikkumassa. Mikään raha ei tunnu riittävän. Mutta en jaksa niistä enää stressata.
Joku sanoi, että kyllä ne jotenkin tuuppaa järjestymään. Ja onhan ne järjestyneet ajallaan mutta silti se syö hermoja, kun aina pitää penniä venyttää 🙄

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 10.11.2005 klo 15:37

Harmiton82 kirjoitti 09.11.2005 klo 19:57:

Eikös sinulla ollut tyttöystävä? Eikö hänestäkään ole lohtua?

ei oo enää.. ku sano et joutuu pelkää aina et teen jotain itelleni.. Ja luulen etten saa sitä takas.. =( nyt sit ainaki musta tulee ikisinkkuerakko.. Joten ei oo lohtua.. pitäis kai turvautuu pulloo.. se lohruttaa aina.. 😟

Käyttäjä Harmiton82 kirjoittanut 10.11.2005 klo 22:52

aavaton kirjoitti 09.11.2005 klo 19:38:

Laitoin kyllä palautteen ylläpitoonkin mutta sanon myös näin julkisesti. Ei ole mielestäni mitenkään oikein, että toisten profiileja laitetaan yleiseen keskusteluun. Profiilin näkee vaan kirj.oikeudet omaavat kirjoittajat, eivät siis kaikki lukijat.

Enkä muista missä ketjussa, ultimate, ei vielä tuntenut isäänsä. Kyseli täältä neuvoja miten hänet löytäisi. Siinä varmaan selitys raha-asiaan. Toivottavasti muistan henkilön oikein.

Empä huomannutkaan, ettei noita voi katsella kuin rekisteröityneenä. Mikähän mahtaa olla syynä profiilitietojen piilottamiselle muilta kuin rekisteröityneiltä? Sitäpaitsi ovathan nuo julkisia tietoja, kun tänne voi rekisteröityä käytännössä kuka tahansa ja lukea profiilien tiedot.

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 12.11.2005 klo 13:06

Hei, Harmiton. Toivottavasti en loukannut. Olen vaan niin äkkipikainen, että tulee vaan heti kirjoitettua suunsa puhtaaksi. Minusta vaan, kun on säännöt tehty, niin niitä pitää noudattaa, myös moderoijan.

Useilla foorumeilla on niin, että vaan kirjautuneet näkevät toisten tiedot.
Minusta sillä on se merkitys, että tulee sellainen yhteenkuuluvuden tunne, kun vaan kirjautuneet näkevät taustatiedot. On olemassa paljon ihmisiä jotka vaan seilailevat pitkin nettiä lukemassa, eivätkä näe mitään syytä edes tuntea kirjoittajia. Jos kirjautuu, on ehkä enemmän kiinnostunut koko foorumista ja sen kirjoittajista.

En tiedä onko minunkaan ajattelussa mitään järkeä. Mutta, kun täällä on olevinaan aika tiukat säännöt, niin kai ne on tehty sitä varten, että niitä noudatetaan. Onhan minulla tietenkin nimikin; olen pilkunviilaaja.

Itse otsikosta sen verran, että rahapulasta todellakin välttyy, kun suunnittelee kuun alussa mihin on varaa ja mihin ei. Myös netissä pankin sivuilla on lomakkeita joilla voi suunnittella talouttaan.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 13.11.2005 klo 16:06

aavaton 2 sanaa nuori opiskelija

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 13.11.2005 klo 17:47

Niin ujom86, mitä sitten? Opiskelijan juuri kuulukin suunnitella raha-asiansa. Tiedän kyllä, olen ollut opiskelija ja tällä hetkellä mieheni on. Elämme hänen opintotuella ja minun äitiyspäivärahalla, mikä ei ole kovinkaan suuri. Vuokraa meillä ei ole, mutta muuten menoja riittää, mutta tarkkaan suunnittelemalla rahat riittävät.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 14.11.2005 klo 18:58

aavaton kirjoitti 13.11.2005 klo 17:47:

Niin ujom86, mitä sitten? Opiskelijan juuri kuulukin suunnitella raha-asiansa. Tiedän kyllä, olen ollut opiskelija ja tällä hetkellä mieheni on. Elämme hänen opintotuella ja minun äitiyspäivärahalla, mikä ei ole kovinkaan suuri. Vuokraa meillä ei ole, mutta muuten menoja riittää, mutta tarkkaan suunnittelemalla rahat riittävät.

sitä vaa et taas vuokra nous.. melkee 600e ja mietin et miten ihmeessä pystyn maksaa kaiken.. tänää meinasin jäädä auton alle, ja monena muunakin kertana.. mut eipä ketää suris.. usko huvikses.

Käyttäjä Harmiton82 kirjoittanut 14.11.2005 klo 20:50

ujom86 kirjoitti 14.11.2005 klo 18:58:

sitä vaa et taas vuokra nous.. melkee 600e ja mietin et miten ihmeessä pystyn maksaa kaiken.. tänää meinasin jäädä auton alle, ja monena muunakin kertana.. mut eipä ketää suris.. usko huvikses.

600€ 😮 Huaah! Asutko jossain Helsingin keskustassa vai? Ei ihme jos on rahasta tiukkaa. Varmaan kannattaa etsiä huokeampaa asuntoa. Omani on n. 20m2 koppi kaupunginlaidalla ja vuokraankin menee asumistuen jälkeen 40€/kk. Siirtymiset pisteestä A pisteeseen B hoituvat näppärästi fillarilla, jolloin liikkuminenkaan ei maksa juuri mitään ja kunto kasvaa kohisten. =) Pää pystyyn ujom86, kyllä se elämä voittaa (ainakin joskus =P )

Aavattomalle: Ei, en suuttunut sinulle. Lähinnä kummastelin tuota sääntöä. No pitää muistaa tuo jatkossa. =)

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 14.11.2005 klo 22:03

Harmiton82 kirjoitti 14.11.2005 klo 20:50:

600€ 😮 Huaah! Asutko jossain Helsingin keskustassa vai? Ei ihme jos on rahasta tiukkaa. Varmaan kannattaa etsiä huokeampaa asuntoa. Omani on n. 20m2 koppi kaupunginlaidalla ja vuokraankin menee asumistuen jälkeen 40€/kk. Siirtymiset pisteestä A pisteeseen B hoituvat näppärästi fillarilla, jolloin liikkuminenkaan ei maksa juuri mitään ja kunto kasvaa kohisten. =) Pää pystyyn ujom86, kyllä se elämä voittaa (ainakin joskus =P )

Aavattomalle: Ei, en suuttunut sinulle. Lähinnä kummastelin tuota sääntöä. No pitää muistaa tuo jatkossa. =)

no en asu lähelläkää keskustaa.. vaa Hertsikassa ku vuokra taas nous yli 8e nyt on 594e melkee 600e 6e heitto.. ja milläs etit ku on köyhä opiskelija? =/ ja täällä kyllä on ainaki 1 ketju joka ei oikeestaan kuuluis tänne sivulle.. ihmettelen vaa miten se on päässy.. =/

Käyttäjä kirjoittanut 14.11.2005 klo 22:12

mikä ketju muka, musta täällä just nyt on hyvä, kun on niin erilaisii juttui. Ja kaikki áinakin kirjottajien mielstä on tärkeitä.

Sie asut tuetussa asunnossa, niin eikö sun pijä maksaa siitä tuestakin, eikä vaan asunnosta.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 15.11.2005 klo 18:22

maanvaiva kirjoitti 14.11.2005 klo 22:12:

mikä ketju muka, musta täällä just nyt on hyvä, kun on niin erilaisii juttui. Ja kaikki áinakin kirjottajien mielstä on tärkeitä.

Sie asut tuetussa asunnossa, niin eikö sun pijä maksaa siitä tuestakin, eikä vaan asunnosta.

en tiiä.. varmaa?

Käyttäjä Harmiton82 kirjoittanut 15.11.2005 klo 18:23

ujom86 kirjoitti 14.11.2005 klo 22:03:

no en asu lähelläkää keskustaa.. vaa Hertsikassa ku vuokra taas nous yli 8e nyt on 594e melkee 600e 6e heitto.. ja milläs etit ku on köyhä opiskelija? =/ ja täällä kyllä on ainaki 1 ketju joka ei oikeestaan kuuluis tänne sivulle.. ihmettelen vaa miten se on päässy.. =/

Mitäs jos vaihtaisit opiskelupaikkakuntaa? Pohjoisemmassa asuminen on paljon halvempaa kuin siellä etelässä. Täällä voi jopa pärjätä pelkällä asumistuella + opintorahalla. 🙂 Jokatapauksessa sinuna lähtisin halvempaa kämppää etsimään. Köyhänä opiskelijana voit vaikka seurata Oikotietä (HS) ja muita lehtiä missä noita asuntojen vuokrailmoituksia on. Voit myös pistää ilmoituksen lehteen (eivät ole yleensä kalliita). Itse sain ilmoittamalla pari soittoa. Ei välttämättä mihinkään hesariin kannata sitä ilmoa laittaa vaan voit vähän taktikoida pistämällä esim. paikalliseen hihhulilehteen ilmon (tätä kautta itse sain nimittäin yhteydenottoja 🙂 )

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 15.11.2005 klo 18:31

no 1 milläs vaihdat ku ei oo 1 muuttoo varaa B opiskelut on kesken ja en tiiä miten pärjäisin iha yksin.. ja toiseks. no nii siinä ne tärkeimmät onki.