Aina se huonoin..

Aina se huonoin..

Käyttäjä nanaax aloittanut aikaan 09.12.2015 klo 18:39 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä nanaax kirjoittanut 09.12.2015 klo 18:39

Moi
Mä en tiedä mitä tekisin, mut mitä ikinä teen se on väärin yms. Enkä pärjää missään. Nykyään tuntuu, et kaveritkin on silleen”läski, liikkusit enemmän, tyhmä, liian kiltti, älö sano noi,” yms. Tuntuu etten riitä, että kaikki vaan pitää mua niin paljon huonompana enkä jaksa sitä enää. Mulla ei vaan oo muita kunnon kavereita, koska oon niin ujo, etten uskalla mennä puhuin kellekkään uudelle tyypille.. En jaksa sitä et jään aina muiden ’jalkoihin’ kun en haluut loukata ketään, niin en koskaan sano vastaan. Mä en tiä mitä mun pitäisi tehdä. Mistä saada itseluottamusta, rohkeutta yms? Pliis auttakaa joku

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 11.12.2015 klo 11:35

Moi.

Itseluottamusta ja rohkeutta voi harjoitella. Sun ei tarvitse kuunnella tuollaista kohtelua, vaan voit sanoa rehellisesti kavereillesi ettet halua kuulla niitä puheita.

Onko sulla mitään luontevaa tapaa tutustua muihin, esim. koulussa pari- tai ryhmätöissä, jossain harrastuksessa, joku luotettava paikka netissä tai sellasta? Uusia kavereita voi löytää ihan tällaisistakin jutuista. Kiusaamisesta voi muuten kertoa koulussakin, sillä se on aina väärin ja sun ei tarvitse kestää tuollaista pilkkaamista.

Sussa ei ole mitään vikaa. Jos toiset väittää ettet pärjää missään, niin se ei pidä paikkaansa. Sulla on varmasti taitoja ja kykyjä siinä missä muillakin. Jos nämä tuntemukset ahdistaa ja häiritsee sua, niin niistä kannattaa puhua myös esim. terkkarille. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! Älä luovuta, oot hieno tyyppi just sellasena kuin olet! ☺️❤️

Käyttäjä nanaax kirjoittanut 11.12.2015 klo 15:42

villikettu kirjoitti 11.12.2015 11:35

Moi.

Itseluottamusta ja rohkeutta voi harjoitella. Sun ei tarvitse kuunnella tuollaista kohtelua, vaan voit sanoa rehellisesti kavereillesi ettet halua kuulla niitä puheita.

Onko sulla mitään luontevaa tapaa tutustua muihin, esim. koulussa pari- tai ryhmätöissä, jossain harrastuksessa, joku luotettava paikka netissä tai sellasta? Uusia kavereita voi löytää ihan tällaisistakin jutuista. Kiusaamisesta voi muuten kertoa koulussakin, sillä se on aina väärin ja sun ei tarvitse kestää tuollaista pilkkaamista.

Sussa ei ole mitään vikaa. Jos toiset väittää ettet pärjää missään, niin se ei pidä paikkaansa. Sulla on varmasti taitoja ja kykyjä siinä missä muillakin. Jos nämä tuntemukset ahdistaa ja häiritsee sua, niin niistä kannattaa puhua myös esim. terkkarille. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! Älä luovuta, oot hieno tyyppi just sellasena kuin olet! ☺️❤️

Kiitos tosi paljon sun viestistä.
Koulussa oon yrittönytkin tutustua uusiin ihmisiin. Mutta ei siit oikeen tuu mitään, kun keskustelu on aina yks puolista. Esim mä kyselen mitä kuuluu yms ja keskustelu jatkuu, mutta missään vaiheessa multa ei kysytä mitään.
😑❓Se on jotenkin niin masentava ja antaa sellasen kuvan että se toinen ei haluu tutustuu muhun. Netissä en oikein tiiä miltä sivustolta voisin saada kavereita, oisko jotain vinkkejä?
Mut kiitos viä tosi paljon sun viestistä! 🙂

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 20:09

Et varmasti ole huonoin. Muut voivat olla jostain kateellisia ja puhuvat siks noin.
Kehoittaisin sua kohentaan itsetuntoasi ja olemaan välittämättä muista niin paljoa.

Käyttäjä nanaax kirjoittanut 03.01.2016 klo 11:58

Okei, kiitos viestistä sarjetty. Mä yritän sitä itsetunnon parannusta! Mut en viä tiä kauan menee aikaa et pystyn olee välittämättä muitten mielipiteestä mut mä yritän. Kiitos!

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.01.2016 klo 19:24

Mieti vaikka joka päivä kolme asiaa, joissa olet hyvä, kolme, joista pidät itsessäsi ja keskity niihin.
Se on vaikeaa, mutta sen arvoista.