Moikka.
Kerron alkuun vähän taustoja, niin on ehkä helpompi ymmärtää tätä tilannetta. Asun aivan pakolaiskeskuksen vieressä ja siitä on aiheutunut haittaa. Öisin keskuksen asukkaat pitävät mekkalaa ja ulkona kävellessä miehet lähtevät perään ja huutelevat omalla kielellään jotakin.
Toisaalta suomalaiset käyvät iltaisin uhkailemassa ja huutelemassa pakolaiskeksuksen pihalla.
Perheenjäseneni kuoli ollessani 15 vuotias, enkä koskaan toipunut tästä. Sairastuin vaikeaan masennukseen ja olin äärimmäisen itsetuhoinen. Nyt kuitenkin puolen vuoden ajan elämäni on ollut ihan mukavaa ja masennus helpottanut paljon. 🙂 Lopetin käynnit nuorisopsykiatrisella polilla omasta tahdostani.
Nyt kuitenkin yllättävän hyvin menneen ajan jälkeen, olen alkanut pelkäämään iltaisin. Aamuisin tai päivällä en pelkää ja olen kuin toinen ihminen, mutta illan ja pimeän tullen olen alkanut pelkäämään itseni ja läheisteni puolesta aivan äärettömästi. Tämä johtuu osittain pakolaiskeskuksesta sekä näistä suomalaisista, jotka käyvät häiriköimässä. Asumme kerrostalon alimmassa kerroksessa ja pelkään, että joku ilta tai yö jotain pahaa tapahtuu, esim. joku kiipeää parvekkeelle jne. Herään öisin tarkistamaan, että perheeni on kunnossa ja asunnon ovet lukossa.
Tämä on mennyt niin pitkälle, että nukun yön aikana ehkä 2 tuntia. Olen alkanut myös ajatella, olisiko helpompi vain kuolla kuin kestää tätä hulluutta joka ilta. Öisin saatan myös herätä täysin siinä uskossa, että asunnossa on joku ja tämä kestää yleensä n. 5 – 10min. jonka jälkeen tajuan, ettei mitään ole tapahtunutkaan..
Tämä varmasti kuulostaa älyttömälle ja minusta itsestänikin tuntuu tyhmälle edes kertoa tästä kenellekkään..
Voiko tämä edes olla enää pelkkää ahdistusta? En tiedä mitä tehdä..
☹️