Ahdistusta ja kaikkea muuta

Ahdistusta ja kaikkea muuta

Käyttäjä Poutasää123 aloittanut aikaan 17.06.2019 klo 21:09 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Poutasää123 kirjoittanut 17.06.2019 klo 21:09

Moi!

Mulla on aina välillä jäätävä ahdistus. Se tulee milloin mistäkin, eikä lähde helpolla pois. Saan myös välillä hirveitä paniikkikohtauksia ja sellaisia kohtauksia, että lamaannun täysin. Onko täällä muita samanlaisia? Mulle on kyllä todettu ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriö + lievää autismia epäillään. 

Käyttäjä Kiiia_camilla kirjoittanut 18.06.2019 klo 17:05

Samaistun

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 10 kuukautta sitten.
Käyttäjä Poutasää123 kirjoittanut 18.06.2019 klo 21:26

Sitten meitä on ainakin kaksi.

Käyttäjä Ajattelematon pohtija kirjoittanut 19.06.2019 klo 00:08

Kuulostaa tutulta. Kesti vain itselläni kauan että edes ymmärsin kyseisen tunteen olevan ahdistusta, koska sen vaikutus ilmeni aina eri tavalla. Ambulanssinkin olen meinannut soittaa kun olin joskus satavarma että olen saamassa sydänkohtauksen. Pakko-oireiseksi häiriöksi ne joskus nuorena oireiluni diagnosoivat. Ahdistus on hirvittävä riesa, joten voimia sinulle!

Käyttäjä Poutasää123 kirjoittanut 19.06.2019 klo 13:08

Joo, mullakin on pakko-oireita aika paljon ja kaikkea, mikä viittaisi autismiin. Mullekkin on tullut kerran niin voimakas paniikkikohtaus, että ambulanssi tuli paikalle. Ja se panikointi on ollut monta kertaa riesana tavallisissa asioissa, joiden ei pitäisi edes synnyttää sitä kohtausta.

Käyttäjä NaattiPaatti kirjoittanut 25.06.2019 klo 11:08

Kuulkaas samaistun! Mulla on nyt tämä kesä ollut aivan hirveä. En pysty tekemään mitään, kun saan tosi voimakkaita paniikki/ahdistuskohtauksia milloin mistäkin. Viime kesä oli sama juttu ja silloin kutsuin ambulanssin kerran. Nää on tosi lamaannuttavia ja en näe juuri ketään muita ihmisiä, kuin vanhempiani. Olen käynyt psykiatrilla ja hän ehdotti minulle kelan kuntouttaa psykoterapiaa ja sinne siis oon menossa. Pakko-oireista ja ajatuksistakin kärsin myös.

Käyttäjä Afroninja kirjoittanut 31.07.2019 klo 20:57

Hei!

Olen yksi ahdistunut 20-vuotias nuori nainen lisää tähän keskusteluun. Onko teillä vinkkejä, miten itse handlaatte ahdistusta/paniikkia? Olisin kiinnostunut kuulemaan, miten tämä rasittava riesa nimeltä ahdistus voitaisiin voittaa