Ahdistuskohtaukset

Ahdistuskohtaukset

Käyttäjä Iinam aloittanut aikaan 18.02.2018 klo 18:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Iinam kirjoittanut 18.02.2018 klo 18:36

Moi! Oon suht uus täällä enkä näin nopeesti löytänyt tästä aiheesta keskustelua.
Mulla on todettu masennus johon liittyy ahdistusta. Oon nyt huomannu että tää ahdistus tulee ns. kohtauksina, eli alkaa jostakin negatiivisesta tapahtumasta tai ajatuksesta ja loppuu vaan ajan kanssa.
Näitten kohtausten kesto ja intensiivisyys vaihtelee. Joskus se on vaan tunnin hengenahdistusta, mutta joskus menee monta päivää sumussa. Oonkin nyt miettiny et mitäköhän kotikeinoja vois tehä että joko lyhentäis noiden kestoa tai vähentäis tota intensiivisyyttä. Masennus tuo tohon omana lisänään sen että saan harvoin itteeni ulos tai joskus ees ylös niin en oikeen tiedä mitä tälle vois tehdä.

Käyttäjä Nuorinainen98 kirjoittanut 24.04.2018 klo 21:01

Moi!

Minulla on usein ahdistusta. En osaa sanoa, ilmeneekö se kovinkaan samoilla tavoilla kuin sinulla, muuten kuin että minunkin on joskus äärettömän vaikeaa saada aikaiseksi yhtään mitään.
Kaikista ikävin keino on kuitenkin mielestäni parhain ja toimivin ahdistuksen selättämisen ja sietämisen saavuttamisessa: yksinkertaisesti sitä kohti meneminen. Se, että vaikka jo aamulla ahdistaisi ja tekisi mieli vain pysytellä sängyssä, henkeä ahdistaa tai on muita ikäviä oireita, ei helpota sillä helpoimmalla keinolla. Eli jäämällä sinne sänkyyn makoilemaan. Se voi alkuun tuntua helpottavalta ajatukselta, mutta siinä ei kohdata itse ongelmaa. Usein parasta on vain nousta ylös ja mennä ikävää oloa ja inhottavia tuntemuksia kohti. Koska ne eivät ole vaarallisia, niihin ei kuole.
Voit esimerkiksi koettaa aloittaa päiväsi todella rauhallisesti, jos se vain on mahdollista. Keität jotain kuumaa juotavaa, luet tai katsot jotain mukavaa, juttelet jollekkin olostasi. Puhuminen auttaa aina!!!
Tsemppihali sinne, jos näet tämän viestin vielä!