Ahdistuskohtaukset

Ahdistuskohtaukset

Käyttäjä aamori aloittanut aikaan 26.03.2007 klo 13:41 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä aamori kirjoittanut 26.03.2007 klo 13:41

Kirjoitin tämän saman pariin muuhunkin paikkaan, mutta laitan vielä tännekin. Luulen, että muillakin on tätä samaa. En vain täältä löytänyt keskustelua siitä.

Onko muilla masennuksesta kärsivillä ahdistuskohtauksia? Tai varmasti on, mutta haluaisin vain kuulla muiden kokemuksia.

Itselläni pahenee vain kokoajan nämä kohtaukset. Ensin oli monta vuotta sellasia, että tuli silloin kun olin yksin. Sellanen ihan älytön pahaolo, tuntuu että tukehtuu siihen. Muuta keinoa en ole keksinyt sen ”purkamiseen” kun ittensä satuttamisen. Siitä sitten alkoi kierre…

Nyt ihan vuoden sisällä on tämä ahdistus muuttunut. Samanlainen ahdistus voi tulla ihmisten ilmoillakin ja yhtä voimakkaana. Nyt on myös mukaan tullut ihan uusi juttu. Joskus tuntuu että happi loppuu vaikka kuinka yrittää hengittää, ja päässä vaan pyörii että kaikki tuijottaa mua ja huomaa miten outo mä oon. Usein tällanen ahdistus tulee jos pitää olla ihan hiljaa tai jos muut on ihan hiljaa. Vaikea selittää.

Jotenkin musta tuntuu, että kuitenkin nämä kaksi ahdistusta on kaksi eri asiaa, toinen olo on sellanen pahaolo ja toinen on jotain muuta mistä en oo saanut vielä selvää.

En tiedä miksi tän kirjotin, mutta tuskin tästä mitään haittaakaan oli. Saipahan sanoa ”ääneen” vähän näitä juttuja mitkä on vaivannut. Lääkityksenä mulla on sertralin jonka pitäisi vähentää ahdistusta, mutta en ole huomannut eroa…

——-
pahoittelen kirj. virheitä…

Käyttäjä kirjoittanut 26.03.2007 klo 14:26

Olin aikeissa kirjottaa tuohon masennuslääkeketjuun mutta sitten tuli sun otsikko ja kirjotan tähän. Koska mulla on lääkitys ahdistukseen, ensin oli yksi lääke, sitten vaihettiin tähän nykyseen (minkä nimeä en muista, mutta olen nimen sanonut tuossa masennuslääkeketjussa).

Mie en itse oikeastaan ole aavistanut, että mua ahdistaa, mua on pelkästään kaikki asiat ja varsinkin kaikki ihmiset vituttanut suurimman osaa eläämäni. ja tavallaan olin jo tottunut ajatukseen, että jollain tavalla itseäni tsemppaamalla saan koko jutun hoidettu itseäni tarkkailemalla. nyt kun tuli uusi terppa, niin se alko puhhuu, että jos hoidettaisiin tuota mun vitusta ahdistuksena ja alotettaisiin lääke.
Mun ahdistuskohtaus ei oikein ole alussa tuntunut juuri miltään mutta sitten se tunteeton tunne on johtanut siihen, että olen saanut hirveän raivarin, hajottonut paikkoja ja lopuksi yrittänyt itseni tappaa.

Nyt lääkkeen avulla on parempi olla mutta ahdistaa ajatus, että joudunko syömään lääkettä aina.