Ahdistus, stressi, alakuloisuus?

Ahdistus, stressi, alakuloisuus?

Käyttäjä Diipadaapa91 aloittanut aikaan 13.12.2011 klo 01:52 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Diipadaapa91 kirjoittanut 13.12.2011 klo 01:52

Olen 20-vuotias opiskelijatyttö. Olen jo pitemmän aikaa kärsinyt unettomuudesta, en edes muista milloin olisin saanut viimeksi unta ennen puoltayötä, välillä menee kolmeenkin asti aamulla. Jotenkin tuntuu, että olo on kokoajan alavireinen, olen väsynyt jatkuvasti. Olen paljon itkuisempi kuin yleensä ja olen huomannut olevani jännittynyt oikeastaan suurimman osan ajasta, varsinkin silloin kun olen muiden seurassa / sosiaalisissa tilanteissa. Aiemmin olen aina viihtynyt ihmisten parissa, mutta nyt lähinnä välttelen heitä. Ulkonäkökin stressaa kovasti ja ahdistaa se, että olen lyhyessä ajassa lihonut ainakin 5 kiloa, sillä tuntuu, että makean syöminen lohduttaa edes pieneksi hetkeksi (pian tämän jälkeen kuitenkin tunnen vielä suurempaa ahdistusta ja syyllisyyttä, sillä en halua lihoa yhtään enempää). Niinpä syömiseni vaihtelee oikeastaan viikoittain (ensin syön hulluna makeaa, seuraavan viikon niukistelen, koska pelkään lihomista). Välillä tekisi mieli oksentaakin, mutta en halua mitään bulimiaa. Aiemmin nautin urheilusta, mutta nyt en saa itseäni liikkeeelle, voimat kuluvat siihen, että jaksan huolehtia itsestäni ja koulunkäynnistä.