Ahdistus ja paniikkihäiriö??
Olen 21-vuotias tyttö ja mulla on heinäkuusta asti ollut todella outo ja huono olo joka ikinen päivä. Mulla oli ennen paniikkihäiriöitä, mutta siitä on aikaa.En ole ikinä saanut tähän vaivaan mitään lääkettä…Mun veljellä on kanssa paniikkihäiriö, se saa kohtauksiin Opamoxia.
Jotenkin nää oireet lähti siitä kun erosin mun pitkäaikasesta poikaystävästä. Se tapahtui yllättäen ja äkkiä, se ilmotti vaan alkaneensa seurustella toisen kanssa. Sen jälkeen olen pelännyt ihan pieniä ja mitättömiä juttuja, itkenyt lähes joka päivä, aamulla toivon et voisin vaan jäädä sänkyyn makaamaan. Hädin tuskin uskallan ite liikkua kaupungilla. Pelkään niin paljon kaikkea.
Ennen olin tosi sosiaalinen, ja nykyäänkin välillä..kun satun olemaan tutussa seurassa esim. vanhojen ystävieni kanssa. Mutta muuten, olen koulussa, uudella paikkakunnalla, keskittymiskyky on nolla jne.
Uskooko kukaan että tämmöseen on olemassa mitään apua? Kelle tästä voi puhua? Uskon et jos puhun jollekkin lääkärille, ne laittaa mut vaan psykologille ja siellä en oo ikinä saanut itsestäni mitään irti (kävin siellä joskus syömishäiriön takia)
Terkkarin tarkastuksessa en tietenkään saanut suutani auki. En jotenkin uskalla kun mua pidetään fiksuna ja kilttinä ihmisenä, enkä haluais mainintaa mistään masennuksesta mun tietoihin. Tein masennustestin ja siihen en todellakaan uskaltanut laittaa oikeita tunteitani. Terkkari ei kysynyt käsissä olevista arvista mitään vaikka paita piti ottaa verenpaineen mittausta varten pois.
Help =(
Tunnistan myös sen, että ne asiat joista olin ennen kiinnostunut, ei nyt jaksa kiinnostaa tippaakaan (esim. koulussa, JEE tää on tää mielenkiintonen kurssi jota oon oottanut —> en jaksa edes kuunnella tunneilla enkä opetella mitään…)