Ahdistus ja ahdituneisuushäiriöt
oon kohta 16 v tyttö, ja mulle on alkanut tulla ahistuneisuushäiriöitä tässä 2 vk sisällä, ne alkoi sitää kun tajusin että joudun muuttamaan yksin vieraalle paikkakunnalle mistä en tunne ketään, kun sain sieltä opiskelupaikan. vanhempani eivät pystyneet muuttamaan mukaani mikä ahdisti vielä enemmän, ensiksi oli vain ahdistusta sitten alkoi nuo häiriöt. eli sydämeni alkaa tykyttää ihan hullun lailla ja en saa kunnolla henkeä, aivan kuin joku kuristaisi minua, saatan alkaa tärisemään ja itkettää aina niin pahasti että joudun käyttämään kaikki voimani etten purskahtaisi itkuun. Isäni sai minut kumminkin oman paikkakuntani kouluun opiskelemaan 4 päivän yksin asumiseni jälkeen, jolloin pääsin muuttamaan takaisin perheeni luo 🙂 . Nyt kaikki on hyvin mutta silti saan vieläkin näitä häiriöitä ☹️ . Olen todella ahdistunut. Miten saada apua kun en haluaisi kuormittaa ystäviä tai vanhempia tällaisilla asioilla koska en halua heille pahaa mieltä, enkä haluaisi puhua vieraankaan ihmisen kanssa ( psykologi ). 😑❓