ahdistus

ahdistus

Käyttäjä sekaisin123 aloittanut aikaan 30.10.2018 klo 20:06 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sekaisin123 kirjoittanut 30.10.2018 klo 20:06

Olen niin ahdistunut etten tiedä mitä tehdä. Olen ottanut itse asioista selvää netissä ja olen varma että mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä todella ahdistavia pakko ajatuksia joista en vaan pääse mitenkään eroon. Tuntuu etten jaksa enkä selviä enää omien ajatuksieni ja ahdistukseni kanssa ja tiedostan itse, että mun pitäisi hakea itselleni apua mutta en yksinkertaisesti vaan pysty. Tiedän että oloni helpottuisi jos saisin apua mutta avun hakeminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Käyttäjä Uusi Aamu kirjoittanut 13.11.2018 klo 13:49

sekaisin123 kirjoitti 30.10.2018 20:6

Olen niin ahdistunut etten tiedä mitä tehdä. Olen ottanut itse asioista selvää netissä ja olen varma että mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä todella ahdistavia pakko ajatuksia joista en vaan pääse mitenkään eroon. Tuntuu etten jaksa enkä selviä enää omien ajatuksieni ja ahdistukseni kanssa ja tiedostan itse, että mun pitäisi hakea itselleni apua mutta en yksinkertaisesti vaan pysty. Tiedän että oloni helpottuisi jos saisin apua mutta avun hakeminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Hei!

Olet vahva koska olet pohtinut ja ottanut asioista selvää. On täysin ymmärrettävää että jos olo on todella maassa niin avunhakeminen tuntuu vaikealta. Tiedostat tilanteen mikä on hienoa ja haluan kannustaa sinua eteenpäin!

terveisin Uusi Aamu

ps. koen samanlaisia tunteita, et ole yksin😳

Käyttäjä MattiN_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 13.11.2018 klo 20:11

Hei!
On tosi upea juttu, että lähdet liikkeelle. Vaikka aluksi täällä. Tunnen itse monia ihmisiä, joilla ahdistuneisuus on ollut tosi vaikea asia. Itsekin muistan varsinkin nuoruusajastani, että erilaisia ahdistumisen kokemuksia on ollut eri vaiheissa.

Ymmärrän hyvin, että liikkeellelähtö on vaikeaa. Mietin, miten voisit kenties toimia. Jotenkin ahdistusta olisi hyvä päästä helpottamaan. Erilaisia askelia eteenpäin voisivat olla esim. keskustelu näistä jonkun tutun ja luotettavan ihmisen kanssa (onko sellaisia?). Netin erilaiset palstat ja chatit voisivat myös olla hyvä tapa ottaa askelia eteenpäin. Löytyisikö TukiNetin chateista joku sellainen, jossa voisit päästä keskustelemaan jonkun kanssa?

En tiedä onko muita chatteja tulossa, jotka voisivat olla sopivia, mutta ainakin Saappaalla on silloin tällöin Saapaschat, mutta muitakin hyviä vaihtoehtoja varmaan löytyy.

Ajattelen, että tärkeä askel eteenpäin olisi päästä puhumaan tai kirjoittamaan ahdistksestasi jonkun kanssa; ehkä sitten löytyisi voimia myös löytää oikeanlainen reitti, josta voisit saada apua tilanteeseesi.

Kaikkiaan jokatapauksessa: ihan loistava juttu että olet lähtenyt liikkeelle!

Toivon sinulle jaksamista ja sitä, että löytyy reitti eteenpäin.

Matti
NettiSaapas Joensuu