ahdistus

ahdistus

Käyttäjä wolf_love aloittanut aikaan 16.11.2015 klo 22:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä wolf_love kirjoittanut 16.11.2015 klo 22:35

Pakko tulla johonkin purkamaan ja kysymään neuvoa.
Elämääni on varjostanut vanhempien juominen joka pilaa elämäni ja monet lomareissut. En jaksa heidän juomistaan enää. Olen todella ahdistunut ja kärsin paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä. Kärsin pitkään stressistä ja se oli kyllä uuvuttavaa. Aloitin syksyllä ammattikoulun mutta nyt jouduin lopettamaan ahdistuksen ja stressin takia. Mulla ei pahemmin ole kavereita jotka auttas mua. Mistä mun kannattaa kysyä apua tai mitä tehdä kun en jaksa tätä ahdistusta.🙄

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 17.11.2015 klo 11:00

Hyvä, kun kirjoitit. Oletko tarpeeksi vanha muuttamaan pois? Asutko vanhempiesi kanssa? Kerro toki lisää.

Käyttäjä wolf_love kirjoittanut 17.11.2015 klo 15:17

Asun jo omillani. Muutin 16 vuotiaana omilleni nyt olen 18. Lähinnä siis vanhempien juominen kiusaa viikonloppuisin kun käyn välillä kotipuolessa. Ei ole mukava tulla kotiin kun vanhemmat juo ja riitelee..

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 17.11.2015 klo 15:56

Uskon, ettei ole. Onko vanhenmillasi siis alkoholismi?

Käyttäjä wolf_love kirjoittanut 18.11.2015 klo 14:30

On äidilläni ainakin joka sitten juodessaan suututtaa isäni.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 18.11.2015 klo 17:50

Onko äidilläsi mitään apuja?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 20.11.2015 klo 23:43

Moi wolf_love,

Apua voi kysyä esim. terveydenhoitajalta tai psykologilta. Täällä Tukinetissä voi kirjoittaa net-tukeen. Näiltä auttajilta voi saada neuvoa sekä oman olon parantamiseen että kodin tilanteeseen reagoimiseen.

Pystytkö vetäytymään turvalliseen paikkaan (esim. sänkyyn) ahdistuksen iskiessä, tai hallitsemaan sitä julkisilla paikoilla? Joskus yksinkertaiselta tuntuvat asiat, kuten hengittäminen käsiin, piiloutuminen hupun ja vaatteiden suojaan tai kotona peittoon kääriytyminen voi auttaa sietämään, kun paha olo iskee. Eri asiat toki toimivat eri ihmisillä enemmän tai vähemmän hyvin.

Myös esim. opon kanssa voi puhua tuosta koulun tuomasta stressistä. Koulua voi olla mahdollista käydä kevennetysti, mikä voi vähentää stressiä - sitten kun on valmis palaamaan opintoihin. Kannattaa myös levätä ja hoitaa itseään, eikä polttaa itseään loppuun. Sun hyvinvointi on etusijalla. 🙂

Tsemppiä ja jaksamista! :love!