ahdistunut, arvoton, tuomittu olo.

ahdistunut, arvoton, tuomittu olo.

Käyttäjä wasteland aloittanut aikaan 10.02.2013 klo 03:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä wasteland kirjoittanut 10.02.2013 klo 03:24

Kirjauduin vasta tukinettiin, koska en enää tiedä mitä tehdä. Minulla on jatkuvasti arvoton ja ahdistunut olo, ja jos puhun asiasta jollekin ystävälle, oloni tuomitaan välittömästi ja tiedän itsekin että olen melko säälittävä kun olen ”vasta tässä iässä” masentunut. Täytän siis kohta 21 ja olen TÄYSIN hukassa. En tiedä mitä haluan tulevaisuudelta (vai haluanko mitään) ja olen todella itsetuhoinen. Minulla ei periaatteessa ole mikään huonosti enkä sen takia kehtaa hakea oikeaa apua koska minua pelottaa että mulle nauretaan suoraan päin naamaa. En osaa selittää tätä tunnetta enkä usko että on ihmisiä jotka vilpittömästi haluaa kuunnella just mua ja auttaa just mua. Tuntuu että tätä maailmaa ei ole luotu mulle ja olis helpompaa olla tuolla mullan alla. En tiedä. Tää on kamalaa.

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 13.02.2013 klo 01:59

Hei wasteland

Et ole ainoa vasta tässä iässä oleva masentunu ihminen. Meitä riittää. Ei ole häpeä olla masentunu.

Älä anna kenenkään määrittää sitä mitä SINÄ tunnet. Ne jotka eivät ymmärrä ovat epäkypsiä, jätä heidän tuomiot omaan arvoonsa. Ammattiauttajat ovat olemassa meitä varten, sinua varten.

Meillä jokaisella on oikeus olla olemassa ja tuntea mitä tunnemme.

Käyttäjä Already_Broken kirjoittanut 13.02.2013 klo 04:28

Olen itse lähellä samaa ikää, ja tunnen olevani myös täysin hukassa elämäni kanssa.
Et todellakaan ole "säälittävä"! Kuinka kauan olen ollut masentunut, vai onko tuo olotila ns. "uutta"?. Joka tapauksessa uutta tai ei, masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia ei ole helppo kestää.

Ja kun sanoit ettei mikään ole periaatteessa huonosti, ei vaikuta lopulta siihen etteikö voisi olla masentunut, surullinen, ahdistunut jne.. lista jatkuu ja jatkuu.

No nyt sait ainakin heti yhden ihmisen joka ihan vilpittömästi luki tekstisi, ja edes jotenkin yrtitti siihen vastata. Mutta älä pelkää että hakiessasi apua sinulle naurettaisiin! Jos joku ei asiaa ota tosissaan, kannattaa vaihtaa ihmistä jolle puhua. Näitä negatiivisia ihmisiä löytyy aina, älä anna sen lannistaa! Voimia! =)

Käyttäjä marz kirjoittanut 14.02.2013 klo 20:41

Moi!

Voi että, tunne on NIIIIIN tuttu. Minäkään en tiedä vastausta, mutta tiedän miltä se tuntuu, varsinkin se, kun kukaan ei kuuntele, ketään ei kiinnosta, porukka väheksyy, pahimmillaan jopa keskeyttää ja alkaa puhumaan päivän säästä, kun yrität purkaa pahaa mieltä pois... ☹️
Voimahali 🙂🌻