Ahdistuneisuus

Ahdistuneisuus

Käyttäjä Nimimerkki0 aloittanut aikaan 12.02.2021 klo 22:34 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nimimerkki0 kirjoittanut 12.02.2021 klo 22:34

Ahdistuneisuus, tyhjä olo

Käyttäjä Anni_saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 02.03.2021 klo 19:51

Hei,

kirjoiti kaksi sanaa ahdistuneisuus ja tyhjä olo. Niiden taakse voi kätkeytyä monenlaista. Mitähän sinulla mahtoi olla mielessäsi kun kirjoiti ne runsas kaksi viikkoa sitten? Tässä kirjoitan jotain kuin arvaten. Illalla monenlaisia asioita voi tulla mieleen päivän tapahtumista. Jokin päivän tapahtuma on saattanut tuoda mieleen jonkin rankankin muiston. Saattaa olla vaikea saada unen päästä kiinni kun on kurja olo. Seuraava päiväkin voi stressata. No, olet saattanut useinkin kuulla yrityksistä "tyhjentää pää". Tällä tarkoitan pyrkimystä katkaista ahdistavat ajatukset ja keskittyä vaikka hengitykseen, jonkin yksittäisen sanan toistoon  tai mukavaan tapahtumaan. Toivottavasti et pidä pahana näitä "pään tyhjentämis höpinöitä". Ainakin minä usein törmään näihin ehdotuksiin. Ja vielä, ahdistusta ja tyhjää oloa meistä kaikki tuntevat toisinaan. Silloin kun se on pitkäaikaista niin siitä on hyvä puhua jonkun läheisen kanssa. Nyt aloititkin keskustelun tällä foorumilla. Hyvä niin : )

Terveisin

Anni / NettiSaapas Helsinki

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.10.2021 klo 20:55

Ahdistus ja tyhjä olo ovat minun mielestäni, tyhjä olo tarkoittaa minun mielestäni on niin tyhjä olo ettei näe eteenpäin, ja ahdistus on voi liittyä johonkin jotakin viiltelyyn tai itsemurhaan, voin toki olla väärässä mutta tämä oli vain minun mielipiteeni siitä.. ahdistus voi liittyä myös kipu tiloihin jota keho tuntee ja siihen ei löydy selitystä,, jos on tyhjä olo niin ei näe eteenpäin tai tarvii selkeyttä asioihin..