Ahdistuksen hallintakeinoja

Ahdistuksen hallintakeinoja

Käyttäjä homelo aloittanut aikaan 04.10.2010 klo 21:56 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä homelo kirjoittanut 04.10.2010 klo 21:56

Mitä keinoja teillä on ahdistuksen hallintaan tai ehkäisyyn?
Lääkkeet on tietenkin yksi keino, mutta jos jätetään ne nyt väliin. Mitä ns. luonnollisia keinoja käytätte/mitkä teillä auttaa?

Mulla auttaa usein sauna ahdistukseen silloin, kun heitän niin kovat löylyt, että pystyn just ja just niitä sietämään. Sit toisena hyvänä keinona on lemmikit. Meillä on kaks koiraa ja kissanpentu ja niiden hoivaaminen auttaa. Viimeisin keino on mulla neulominen. Se jotenkin rauhottaa, kun saa kuunnella puikkojen helinää ja nähdä mitä omat kädet saa aikaiseksi.

Jos mikään yllä olevista ei auta, silloin joudun tyytyyn lääkkeen apuun.

Käyttäjä Hiirulainen kirjoittanut 05.10.2010 klo 19:07

Hei!

Itseki näitä keinoja kaipaisin... mutta luettelit kyllä hyvin, mitä itse käytän. Neulominen... ehdoton ykkönen, jos vaan siihen pystyn. Meillä on akvaario, eikä muita lemmikkejä, mutta sen katselu rauhoittaa. Ystäville puhuminen rauhoittaa myös. Me teimme sairaanhoitajan kanssa polilla semmosen tukilapun, johon kirjattiin kaikki vaihtoehdot, noista neulomisista sairaalaan menoon asti ylös. Kaipailisin lisää vinkkejä, lääkettä sain, kun meinasin tehdä itsemurhan yhden lääkkeen sivuvaikutuksena, piti olla päinvastainen vaikutus. Nojoo, olen aika lääkevastainen itsekin, mutta kai se on pakko ottaa jos tosi paha olo tulee.

Hiirulainen

Käyttäjä Sydänsydän kirjoittanut 06.10.2010 klo 01:08

Liikunta, varsinkin uinti, rauhallinen hengitys. Vihreä tee... tai sitten ei mikään ☹️

Käyttäjä aBu kirjoittanut 07.10.2010 klo 16:59

Kyllä on hyvä aihe, koska itsekkin kaipaisin.. Alkanut kärsiä jonkin asteen ahdistuksesta aina silloin tällöin. Tälläkin viikolla jo kahdesti.. Se on nyt vasta alkanut ja en todellakaan tiedä, mitä tekisin, kun käy ahdistamaan. Tässä on tullut ihan hyvii sinänsä. Asustan vaan opistolla ja kinkkaan muutaman viikon vielä kepeillä. Olen aivan jumissa ja jo se itsessään ahdistaa! On "mukava" kuulla, miten muut hallitsee ahdistustaan :>