AHDISTAA! En tiedä mitä tehdä…

AHDISTAA! En tiedä mitä tehdä...

Käyttäjä sad_overthinking aloittanut aikaan 17.05.2015 klo 00:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sad_overthinking kirjoittanut 17.05.2015 klo 00:24

Tarvitsen nyt todellakin apua! ☹️ Tuntuu että mulla ei oo ketään kelle voisin puhua näistä asioista, sen takia tulin tänne… Tuskin ketään kiinnostaa, mutta olis ihanaa jos joku vastais…. Mua ahdistaa joka päivä☹️ mietin näitä asioita yksin ollessani koko ajan ja alan itkeä… Itken usein itseni uneenki… Kaikki liittyy poikaystävääni..en tiedä pitäiskö mun lähteä tästä parisuhteesta vai jäädä..
Mun tunteet on haalistunu ja mä oon tosi epävarma mun tunteista. En tiedä rakastanko poikaystävääni oikeesti vai onko se mulle vaan paras ystävä.. Ei se vaan tunnu enää siltä oikeelta.. ollaan oltu yhessä ny melkein 8kk. Täs ajas on ehtiny tapahtuu kaikenlaista.. se mm. pussas toista naista yksis bileis mistä minä olin jo lähteny.. muuta ei kuulemma tapahtunu ja se oli kuulemma vain yksi pieni pusu… no annoin sen anteeksi. Ei olla harrastettu varmaan 2kk seksiäkää… en tiä miks?…Mutta eniten mua ärsyttää sen juominen.. Se muuttuu aiva eri ihmiseks.. Ja se suuttuu helposti ja on tosi ilkee välillä…Oon sanonu sille että en tykkää ku se juo niin paljon ja siitä millaseks se muuttuu… Mä en halua mitään jätkää joka juo usein, koska isä on ollu alkoholisti koko mun lapsuuden ajan ja pilannu sen sillä juomisellaan.. en halua että mun tämäki elämän vaihe pilataan alkoholilla… ja jos se suuttuu sillon ku se juo se alkaa uhkailla että se tappaa ittensä… niin on käyny jo ainaki 5 kertaa.. Se on ihan hirveetä enkä tiä kestänkö enää seuraavaa kertaa.. Mä en tiedä tekiskö se oikeesti ittellensä jotain vai uhkaileeko vaa mutta aika totiselta se on aina vaikuttanu☹️ Lisäksi meillä ei oo mitää yhteistä.. Mä tykkään liikkua ja urheilla, käydä salilla! Mutta sitä ei kiinnostaa ollenkaa urheilu.. ja se on lihonukki 10kiloo meiä seurustelun aikana…. Se alkaa jo hieman ällöttää mua.. Se tykkää vaan maata himas ja kattoa telkkua.. Onseki kivaa mutta ei todellakaa aina! ☹️ Haluisin miehen joka lähtis mukaa kaikkeen kivaan. Mutta en uskalla kertoo sille että oon miettiny pitäskö meidän erota.. Se tulis sille aivan puskista! Se rakastaa mua älyttömän paljon tiedän sen ☹️ Ja pelkään että se tekis ittelleen jotai! No eniten pelkään sitä että menetän elämästäni ainoan ihmisen joka välittää musta.. Mulla ei olis ketää jos se katoais mun elämästä.. koska se on mun paras ystävä… ja tuskin se haluais pysyä ystävinä jos mä jättäisin sen. Tää tilanne on aiva hirveen ahdistava en tiedä yhtään mitä tekisin.. ehkä vaan odotan jos kaikki kääntyis viä paremmin päin.. mutta en usko että mun tunteet muuttuu…tai mun poikaystävä… oispa kaikki vaan niiku ennen… ☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 19.05.2015 klo 21:57

Moi sad_overthinking,

Kuulostaa kieltämättä hankalalta. Varsinkin se, että poikaystäväsi uhkailee vahingoittavansa itseään. Pystytkö puhumaan hänen kanssaan asioista? Se olisi reilua sua ja poikaystävääsi kohtaan, että voisitte puhua. Jos vaikeista asioista ei voi puhua, se on epäreilua, sillä toinen voi kiristää sillä, että suhteen epäkohtia ei voi ratkaista. Esimerkiksi jatkamalla juomistaan ja kieltäytymällä puhumasta siitä.

Sulla on oikeus turvalliseen suhteeseen. Jos et voi puhua poikaystävällesi, kannattaa puhua ainakin jollekin parisuhdeneuvojalle tai muulle, joka voisi opastaa eteenpäin.

Tsemppiä! 🙂

Käyttäjä jokutyttö kirjoittanut 19.05.2015 klo 23:55

Hei. Ymmärrän ahdistuksesi hyvin koska kun joku läheinen jou usein ja uhkailee itsensä satuttamisella niin ei tunnu kivalta. Itselläkin on kokomusta asiasta.

Sinun kannattaisi kerätä rohkeutta, avata suusi ja kertoa poikaystävällesi sinun tenteistasi. Et voi vain odotella että jotain tapahtuu koska ei ne asiat korjaannu odottamalla vaan tekemällä. En usko että poikaystäväsikään tykkäisi siitä että olet sen kanssa jostain muista syistä kuin omasta rakkauden tunteestasi.

Jos olet hänelle rehellinen ja kerrot kaikki tunteesi ja mietitte yhdessä asioita niin molemmilla olisi helpompi olla vaikka se saattaisi aluksi sattua.

Minä kannustan sinua avaamaan suusi ja kertomaan hänelle. Tsemppiä ja annan halauksia mielessäni sinulle🙂🌻

Käyttäjä sad_overthinking kirjoittanut 21.05.2015 klo 18:59

villikettu kirjoitti 19.5.2015 21:57

Moi sad_overthinking,

Kuulostaa kieltämättä hankalalta. Varsinkin se, että poikaystäväsi uhkailee vahingoittavansa itseään. Pystytkö puhumaan hänen kanssaan asioista? Se olisi reilua sua ja poikaystävääsi kohtaan, että voisitte puhua. Jos vaikeista asioista ei voi puhua, se on epäreilua, sillä toinen voi kiristää sillä, että suhteen epäkohtia ei voi ratkaista. Esimerkiksi jatkamalla juomistaan ja kieltäytymällä puhumasta siitä.

Sulla on oikeus turvalliseen suhteeseen. Jos et voi puhua poikaystävällesi, kannattaa puhua ainakin jollekin parisuhdeneuvojalle tai muulle, joka voisi opastaa eteenpäin.

Tsemppiä! 🙂

Olen yrittänyt todellakin puhua asiasta! Mutta siitä ei tule yhtään mitään! Poikaystäväni ei vastaa kysymyksiini tai häipyy paikalta.... Tai vastaa vaan lyhyesti jotain esim. tällänen paska mä vaan oon ynm itsesääliä mihin sitten vastaan hänelle että et todellakaan ole ynm. Ja niin asia ei taas edisty minnekkään päin... Lisäksi hän suuttuu jos olen puhunut asiasta hänen ystävilleen... olen sitten jutellut salaa asiasta ja me päätimme että jos poikaystäväni alkaa taas uhkailla itsensä tappamisella kerron hänen siskolleen ja hän voisi sitten yrittää jutella veljensä kanssa asiasta... Tiedän että siitä tulisi niin iso riita että luultavasti meidän juttu loppuisi siihen, mutta ei se mitään jos poikaystäväni vaan saisi apua... Jos hän siis on aivan tosissaan... Juomisestakin olen hänelle puhunut kuinka minua ärsyttää se...Mutta sitä asiaa hän ei mielestäni ota ollenkaan kuullakseen... Syytti vain että haukun häntä alkoholistiksi vaikka en todellakaan haukkunut ja että kylläpäs taas paransin hänen oloaan... Ja olen yrittänyt sanoa että minulle voi kyllä puhua jos joku ahdistaa oikeasti... Mutta ei se ikinä puhu mistään pahasta olosta ynm. Olen aivan voimaton näissä asioissa kun ei sen kanssa voi puhua mistään kun heti tulee vaan riita ja se häipyy paikalta tai suuttuu ja on vaan hiljaa...☹️
☹️☹️

Käyttäjä sad_overthinking kirjoittanut 21.05.2015 klo 19:04

jokutyttö kirjoitti 19.5.2015 23:55

Hei. Ymmärrän ahdistuksesi hyvin koska kun joku läheinen jou usein ja uhkailee itsensä satuttamisella niin ei tunnu kivalta. Itselläkin on kokomusta asiasta.

Sinun kannattaisi kerätä rohkeutta, avata suusi ja kertoa poikaystävällesi sinun tenteistasi. Et voi vain odotella että jotain tapahtuu koska ei ne asiat korjaannu odottamalla vaan tekemällä. En usko että poikaystäväsikään tykkäisi siitä että olet sen kanssa jostain muista syistä kuin omasta rakkauden tunteestasi.

Jos olet hänelle rehellinen ja kerrot kaikki tunteesi ja mietitte yhdessä asioita niin molemmilla olisi helpompi olla vaikka se saattaisi aluksi sattua.

Minä kannustan sinua avaamaan suusi ja kertomaan hänelle. Tsemppiä ja annan halauksia mielessäni sinulle🙂🌻

Mutta kun ei hänen kanssaan voi puhua kun lähtee paikalta ennen kuin saan asian sanottua tai suuttuu ja on mykkäkoulussa niin kauan kun haluaa olla... En tiedä mitä voin tehdä.. puhuminen ei onnistu.. sen takia puhunkin vaikeista asioista hänelle yleensä viestillä.. .. niihin hän vastaa jos vastaa.... luulen että seuraavaa riitaa tää meidän juttu ei enää välttämättä kestä... En vaan haluaisi menettää rakasta ystävääni... Hän siis oli minulle joskus oikeasti paras ystävä kauan aikaa... Mutta sitten aloimmekin seurustella... ei olisi pitänyt koskaa alkaa seurustelemaan jos oltais pysytty vaa ystävinä kaikki ois hyvin ☹️ nyt menetän hänet luultavasti lopullisesti elämästäni...