ahdistaa

ahdistaa

Käyttäjä seyksväsyny aloittanut aikaan 28.06.2018 klo 20:08 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä seyksväsyny kirjoittanut 28.06.2018 klo 20:08

Moi, olen 14-vuotias tyttö. Olen täällä uusi. Toisin kuin monilla muilla täällä, minulla ei ole masennusta. Tiedän että ”perus teini hormonit” käyttäytyvät näin, mutta olen alkanut saamaan ahdistus..kohtauksia? En halua puhua kenellekkään, tuntuisi ettei kukaan ymmärtäisi. Aika klisee mutta fakta. Tuntuu että kaikki kaverisuhteeni vain sortuu edessäni vuokseni enkä voi asialle oikein mitään kun tuntuu etten osaa hillitä itseäni niin etten pahoittaisi kenenkään mieltä. En edes tiedä miten eksyin tänne kirjoittamaan, toivoisin vastausta. Uskon kyllä ettei sellaista tule kun tuskin kenelläkään on aikaa kuunnella taas kerran yhtä valittavaa teiniä. Onhan niitä itsetuhoisia ajatuksia aina vähät väliä mielessä mutta tiedän etten ole ”sellainen” henkilö, en ainakaan muiden mielestä. En odota tältä viestiltä mitään tämä vain auttoi kun sain asiaa pääni sisältä ulos. Olen puhunut.

Käyttäjä Sanna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 04.07.2018 klo 18:33

Moi seyksväsyny!

Kyllä meitä täältä löytyy, jotka jaksavat kuunnella "taas yhtä teiniä", sitä vartenhan täällä ollaan. Klisee on varmasti myös tämä vastaus, mutta kyllä se puhuminen jollekin vaan on usein se paras tapa saada omaa pahaa oloa purettua. Niin kuin itsekin sanoit, toki teini-ikään liittyy kaikenlaista tunteiden heittelyä ja se on ihan normaalia, mutta jos ajatukset alkavat olla itsetuhoisia ja jatkuvasti ahdistaa, ei se ole enää ihan perus hormoniheilahtelua.
Se on hyvä kuulla, että jo tänne kirjoittaminen tuntuu helpottavan oloasi, mutta jos se ei pidemmän päälle auta niin sitten kyllä suosittelen juttelemista jollekin. Jos terveydenhuollon henkilökunta tai koulun/oppilaitoksen henkilökunta tuntuu liian vaikealta paikalta aloittaa, niin myös esimerkiksi nuorisotyön puolelta löytyy matalalla kynnyksellä mahdollisuus jutella omista asioistaan. Tai vaikka sekasin chatista https://sekasin247.fi tai Mannerheimin lastensuojeluliiton palveluista https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/
Toivon, että pääset asian kanssa eteenpäin ja saat vietettyä mukavaa kesää!
Sanna
NettiSaapas
Helsinki

Käyttäjä seyksväsyny kirjoittanut 05.07.2018 klo 16:03

Apua en olisi uskonut että kukaan vastaisi, kiitos paljon!