Agrressiivisuus masennuksessa

Agrressiivisuus masennuksessa

Käyttäjä bloodbrother aloittanut aikaan 04.09.2011 klo 20:02 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä bloodbrother kirjoittanut 04.09.2011 klo 20:02

Kuten varmaan tajuattekin, niin kärsin vakavasta masennuksesta. Minulle määrättiin Mirtazapin Orion 15mg ja Opamaxit tarvittaessa, vaihdoin lääkitystä, koska tuo Mirtazapin aiheutti sen, että jatkuvasti teki mieli tupakkaa, niillä ihmisillä, jotka eivät polta niin tulee jatkuva tarve syödä, joten vaihdoin lääkitystä. Nyt on Truxal, ja pari päivää sitä käyttänyt, ennen Truxalia, ja sen jälkeen on ollut todella agressiivinen 😠 olo, jatkuvasti tekisi mieli heitellä tavaroita ympäriinsä ja riehua vaan musiikit kaakossa, ja taas samaan aikaan tekisi mieli käpertyä itkemään nurkkaan, voiko nämä lääkkeet aiheuttaa agrresiivista oloa, vai onko ihan minun henkilökohtainen masennukseni sen takana. Minua pelottaa kun on agressiivinen olo jatkuvasti, pelkään että saatan jopa satuttaa jotakuta.☹️ Auttakaa pliis…😭

Käyttäjä Panda85 kirjoittanut 08.09.2011 klo 12:37

Heippa

Kauanko nuo lääkkeet ovat olleet sinulla käytössä? Masennuslääkkeiden ja ahdistuslääkkeiden kohdalla kestää viikkoja, ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa oikein. Se on normaalia. Joidenkin tila saattaa jopa pahentua ennen kuin paranee, siihen menee ihmisestä ja vaikutuksista riippuen viikosta kuukauteen.

Jos kykenet joten kuten elämään tämän murrosvaiheen yli, niin hienoa. Apua kannattaa hakea ja lääkityksestä valittaa silloin, kun se haittaa normaalia elämää niin paljon että olet vaarana itsellesi tai kärsit selvästi, esim. et pysty nukkumaan. Monesti tieto siitä että se on väliaikaista, auttaa - lääke ei ole muuttanut sinun persoonaasi, olet edelleen se sama ihminen, vaan kyse on ainoastaan elimistön tavasta totutella siihen.

Masennuslääkkeiden ohella myös avohoidon tuki on tärkeää. Onko sinulla joku, jonka kanssa voit jutella sekä elämästä yleensä että lääkkeiden aiheuttamasta olosta?

Hienoa joka tapauksessa että olet aloittanut lääkityksen, toivottavasti olo paranee pian!!