Olen 17v tyttö pk-seudulta.
Onko muilla samoja pakko-oireita? :/
(Tämä kaikki alkoi joskus 4-3 vuotta sitten ku olin kaverin kanssa ulkona lenkittämässä koiria niin joku vanha mies rupesi seuraamaan meitä metsässä ja sieltä pois melkeen kaverille asti. sen jälkeen olen nähnyt sitä miestä bussissa ja kaikkialla ja tuntuu että se seuraa minua kokoajan ihan sama minne menen kouluun kaverille tai kauppakeskukseen. minua on sen jälkeenkin seurattu kaikkialla mutta ei ole kyseessä sama henkilö. ja tätä seuraamista on jatkunut jonkin verran ja se myös loppui ennen kuin hain apua ja minulla todettiin ahdistuneisuus ja se todettiin tämän vuoden alussa.)
noiden seurailuiden takia/aikana minulle on tullut tavaksi repiä ihoa sormista. puran kaiken pahan olon tai jos ahdistaa tai on muuten vaan paha olla niin sormiini. teen sitä kokoajan joskus se vakavempaa ja joskus ei niin vakavaa. minulla on myös päässä jotain vikaa ja epäilen kokoajan masennusta tai mielialahäiriötä. Epäilen koska mielialani muuttuu joskus tosi nopeasti ja minulla joskus halu satuttaa itseäni jotenki ja olen aika unelias ja haluisin vaan nukkua koska unessa kaikki on paremmin ja elämä on unelmaa ja stressaannun tosi helposti kaikesta ja tämä repiminen ei ole kamalan tervejärkistä touhua ja haluan myös pestä kokoajan käsiä ihan ku ne olisi likaset ja testailen ovia kokoajan että ne on kiinni koska pelkään että joku tulee ja tekee jotain kamalaa ja tuntuu että olisin kokoajan surullinen jostain asiasta vaikka ei tarvisi olla tai asia ei liity mitenkään minuun. En uskolla puhua vanhempien kanssa koska pelkään että ne ei ota tätä tosissaan ennen kun on mustaa valkoisella.
Neuvoja?apua? :///