:)

:)

Käyttäjä pillimehu aloittanut aikaan 21.07.2020 klo 00:52 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä pillimehu kirjoittanut 21.07.2020 klo 00:52

mun elämä on ollu vaikeeta aina. mua kiusattiin 1-4lk ja se loppu vähäks aikaa eli noin 2vuodeks ja meen syksyllä seiskalle ja mua pelottaa että se kiusaaminen alkaa taas kun ne mun yhet kiusaajista on siinä koulussa :/ 

Käyttäjä ihmine kirjoittanut 21.07.2020 klo 17:39

hei! Mää olen nyt menos 8lk. mulla on keskivaikee masennus. mua on kiusattu 6vuotta.

mut mite ite menin seiskalle mulla oli paineita mun elämän ja itteni suhtee. muista se et sää elät ittees varten. meet sinne kouluun oppimaan.

ja ite keräsin vihaa ja rohkeutta mua kiusaanneelle tyypille ja korotin ääntäni koulunedessä ja pyysin häntä lopettamaan. kaikki katsoivat meitä ja kiusaaja sai alistuksen tässä vaiheessa kun muut huomasivat mitä hän teki. toistin tätä kauan ja tein hänelle samoin kunnes hän tajusi lopettaa. ne kiusaajatki on ihmisiä.

ja meet seiskalle nii saat varmasti uusiakin ystäviä. jos ne alkaa sua kiusaamaan nii voitte yhes mennä pistää vastaa. muista älä käy kuitenkaa väkivallalla koska joudut ite vastaamaan teoista. suosittelen vaan nöyryyttämään tätä niinkuin hän sinua. toki riippuu minkälaista kiusaaminen on.

 

oot tärkee ja arvokas ihminen. voimia sulle <3

Käyttäjä Eop kirjoittanut 22.07.2020 klo 23:36

Onko sulla kuitenkin kavereita koulussa? Jos ei, niin uudessa koulussa on aina hyvä mahdollisuus tutustua. Itselläni ala-asteen kiusaaminen alkoi uudestaan/jatkui ylä-asteen alussa, mutta asiat parantuivat kun tutustuin uusiin luokkalaisiin. Lopulta olimme kaikki yhtä porukkaa, myös ne kiusaajat. Aina voi toivoa, että kiusaajat kasvavat myös henkisesti, ja ymmärtävät toimineensa typerästi.

Käyttäjä ask kirjoittanut 30.08.2020 klo 22:08

Moi, mä oon alakoulu iästä kärsinyt kans kiusaamista se on ikävää.6 vuotta. Se jatku koko ajan vaikka kerroin siitä opettajille. Kiusaaminen on ollut ihan hirveetä todennäköisesti silloin masennuin. Oli kans kotona vaikeeta. Mulla oli kaveri koulussa en tiedä se varmaan esitti vain minun kaveria kun opettajat pyysivät. Sitten se kerran sanoi minulle ettei halua olla kaverini. Aloin itkeä. Mutta se olikin semmoinen tyyppi ettei halunnut opettajien tietävän siitä yhtään että oli sanonut niin. Sitten meidän luokalle tuli uusi tyttö kerroin sille vähän taustoistani ja taas oli "paras kaverini" siihen asti. Ja se toinen tyttö oli kauheen mustasukkainen siitä. Ja supattivat jotain minun asioita sitten. Ja sitten naapuri luokan pojat siitä vasta kiusaaminen yltyi ja yltyi. Ja he jatkoivat kiusaamista koko ala asteen verran. He kiusasivat minua rajusti henkisellä tasolla niin paljon että sairastuin silloin olin pois koulusta viikon verran. Olin aivan loppu. Mutta en suostunut mihinkään terapiaan ja ei kukaan tiennyt että olin masentunut. Salasin sen koko ajan. Kuutos luokalla kerroin kiusaamisesta ja minulla oli kouluavustaja koulussa se oli yrittänyt puuttua siihen kiusaamiseen ja meidän naapurikin yritti auttaa. Mutta ei mikään auttanut. Sitten kiusaamiseen puututtiin kun aukaisin suun paljon enemmän ja rohkenen kertomaan siitä enemmän. Sitten sillä se meni ihan hyvin loppujen lopuksi. Ylä koulun jälkeen menin ammatti kouluun siellä ei kiusattu minuu mutta opettaja oli tosi tärkeä minulle minulla on hahmottamisonggelma muut meni työelämä jaksolle minä istuin naapuri luokassa. Se oli epäreilua minulle. No palaverissa no sanoin että ei tää oo oikein tai äiti sanoi. Minulla oli silloin toiminta terapeutti jonka kansa OLISIN VOINUT HARJOITELLA reittejä. Niin ne voivat kiusata koulussa oppilaat sekä opettajat ei sitä koskaan tiedä. Toivotaan ihminen sulle kauheesti voimia ja zemppii ja kerro ja tartu rohkeasti ja puhu suoraan opettajille kyllä he kuuntelee.. kiusaamisesta puhutaan tänä päivänä ja hetkenä niin paljon...

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.09.2020 klo 13:59

Hei ja tiedoksi kaikille, jotka ovat kokeneet kiusaamista,

Tukinetissä on myös ryhmächattejä kiusaamiseen liittyen. Näihin voi osallistua kuka tahansa, joka kokee kuuluvansa kohderyhmään. 

Valopilkun chat koulukiusaamista kokeneille https://tukinet.net/teemat/koulukiusaamista-kokeneille/ryhmachatit/

Setlementti Tampereen Kiusatut-chat https://tukinet.net/teemat/kiusatut-ryhmachat/ryhmachatit/

Tervetuloa keskustelemaan kiusaamisesta myös näihin! On tärkeää, että kiusaamisesta puhutaan. 👍