Ympärivuotinen hoiva

Ympärivuotinen hoiva

Käyttäjä Katia.j. aloittanut aikaan 30.11.2023 klo 00:09 kohteessa Muisti ja muistisairaudet
Käyttäjä Katia.j. kirjoittanut 30.11.2023 klo 00:09

Omaiseni on ollut ympärivuorokautisessa palveluasumisessa nyt 10 kuukautta. Oli pakko ottaa se paikka, jonka sai koska olo suhteellisen lähellä ja helppo bussimatka, koska en aja autoa.

Omaiseni ei ole viihtynyt. Haluaisi asua kanssani, mikä ei ole mahdollista.

Hoitokotiin ei saa kontaktia puhelimitse, muutenkin tiedonkulku on erittäin huonoa. Huoneen siisteydessä on vakavia puutteita. Myös perushoidossa. Olen miettinyt paikan vaihtoa. Muutkin sukulaiset ovat tyytymättömiä tähän hoitokotiin. Mietin sitä, sekoittaako paikan vaihto liikaa omaistani? Meneekö kunto takapakkia? Alkaako taas ikävöidä enemmän ” kotiin” ( mikä se onkaan).

Muisti sairaus on verisuoniperäinen, alkoi harhaisuutena. Sairaalareissulla ilmeisesti saatu Kotona aiheutti kaksi aivoinfarktia viikossa, jolloin kuntoutuksen jälkeen päädyttiin palveluadumiseen.

Onko teillä kokemuksia hoitopaikan vaihtamisesta? Ainakin itse olen ollut todella surullinen koko ajan. Ja tietämätön ja huolissani. Enkä saa tarvisemaani tietoa tai tukea hoitopaikassa. Yt, Katia.j.