Muistihäiriöt vakavan uupumisen myötä
Hei,
Olen sairastunut vakavaan uupumukseen ja sitä myötä masennus/ahdistushäiriöihin. Romahdin puoli vuotta sitten, jolloin työtilanne kriisiytyi hyvin vakavaksi, ja oma tilani sen myötä. Vakava uupumustila oli ollut päällä jo vuosia, itseni sitä kunnolla tiedostamatta. On käynyt ilmi, etten muista kunnolla asioita, tai että olisin tehnyt jotain asioita, jotka olen todistettavasti tehnyt. Romahdusajan ympärillä oleva aika on käytännössä sumun peitossa. Tämä pelottaa, myös, sillä mua vastaan on nostettu syytöksiä (yrittäjyyys) ja sanomisiani/tekemisiäni käytetään mua vastaan. En pysty oikein puolustamaan itseäni, ja lakiavun hankkiminen ei ole aivan helppoa sekää, myös koska olen aivan raato, enkä meinaa selvitä perusarjestakaan. Lääkkeiden oikea-aikainen syönti on ollut myös haastavaa, en oikein luota edes dosettiin, että olisin laittanut lääkkeet sinne oikein. Mitä stressaavampi tai emotionaalisesti kuormittavampi tilanne, sen enemmän mössöksi muisti menee. Säihkädin todella, kun yksi ilta pari kk sitten, join vähän viiniä, siis oikeesti aika vähän, ja en muistanut seuraavana aamuna edellisestä päivästä lähes mitään. En puhelua jonka olin käynyt poikaystäväni kanssa (20min ja sopinut asioita), en sitä että olin laittanut (ihan järkevän ja selväsanaisen) myynti-ilmoituksen facebookkiin jne. Olin kauhuissani, ja olen siitä asti ollut todella varovainen, enkä juo vähääkään alkoholia, mutta myös pelottaa, etten tiedä, mitä en muista. Minulla on lääkäri, psykiatri ja terapeuttikonktaktit, ja olen asiasta puhunut heidän kanssaan, mutta nyt tilanteen laajuus (että vuosia on ollut tällaista) on vasta paljastunut, ja olen aika yksin tän kanssa enkä tiedä mistä aloittaa avun haku ja asian selvittely. Suvussa ei pitäisi olla muistisairauksia. Dissosiointi kuuluu myös psyykkiseen oireistoon, ja tämä varmaan osa syynä tässä vyyhdissä.
Kaipaan tietoa ja lohdun sanoja. Elämä on ollut niin synkkää ja rankkaa todella pitkään, että tuntuu, ettei voimat riitä enää kaiken kannatteluun ja eteenpäin menemiseen.