Muisti sairaan omaisena-haen neuvoja

Muisti sairaan omaisena-haen neuvoja

Käyttäjä Imo aloittanut aikaan 16.01.2021 klo 18:46 kohteessa Muisti ja muistisairaudet
Käyttäjä Imo kirjoittanut 16.01.2021 klo 18:46

Äitini on muistisairas ja asuu yksin omassa talossa. Isä kuoli 4kk sitten, jonka jälkeen tilanne ollut vaikeaa. Ei usko että isä on kuollut ja soittaa jopa 10 kertaa päivässä, itkee ja huutaa, asun eri kaupungissa ja olen työssä, olen jo aika neuvoton mitä vastata ja miten auttaa, äiti ei näe valoa missään. Kotihoito käy 2 kertaa päivässä, itse n.1-2 kertaa kk ja sisareni n. 1-2 krt viikossa. Tässä alkaa kohta meilläkin mennä mielenterveys..onko vinkkejä?

Käyttäjä ExOmaishoituri (m) kirjoittanut 15.02.2021 klo 19:09

Mielestäni tilanne vaikuttaa jo niin pahalta, että pitäisi kotihoidon kanssa neuvotella / löytää sopiva hoitopaikka, jollette itse voi tiiviimmin hoitoon / huolenpitoon osallistua. Ehkäpä ongelma onkin jo ratkennut.

Käyttäjä Imo kirjoittanut 15.03.2021 klo 20:44

Kiitos paljon vastauksesta. Tilanne on edelleen akuutti ja ollaan sisareni kanssa puhuttu, että äiti on saatava syksyyn mennessä palvelutaloon tai vastaavaan, vaikka se on kipeä paikka, jos joudumme pakottamaan äiti tähän. On kamalaa, mutta muuten ollaan me sisaret hoidossa, jos tätä ei ratkaista.

Hyvää kevättä toivottaen 🙂

 

Käyttäjä UKS-R kirjoittanut 03.07.2023 klo 21:28

Hei, mikä teidän tilanne on nyt? Kirjauduin tukinettiin tänään ensimmäisen kerran ja tunnistin  tilanteeni samanlaisena kuin mitä sinulla oli muutama vuosi sitten. Miten olette selvinneet? Olisi hyvä tietää mitä minulla on odotettavissa...