Äiti näkee varkaita kotona
Hei,
Äitini kokee että kotona käy varkaita joka kerta kun hän käy esim. kaupassa tai viemässä roskia. Useimmiten varkaat ovat sukulaisia, siskoja/veljiä. Tilanne on pahentunut viimeisen vuoden aikana huomattavasti, ja nyt hän tuntee itse turvattomuuden tunnetta yölläkin vaikka kaikki ovet ovat lukossa jne. Hän on vaihtanut lukot jo kertaalleen ja ei anna kenellekään kodinavaimia, koska annamme ne kuulemma varkaille.
En saa häntä lähtemään tutkimuksiin, koska hän ei itse myönnä muistiongelmia. Syyttää minua, kun en usko että kotona varkaita käy ja monesti käy niin ettei vastaa enää puheluihini.
Fyysisesti hän voi muuten suht hyvin (83v) eli tilanne on hankala kun en saa häntä millään keinoilla muistitesteihin.
Nyt kokeilen asennuttaa kotiin turvakameran, jonka hän on myös hyväksynyt, koska tällä tavalla pystyy näkemään ”varkaat”. Ehkä tämä tuo hänelle hieman turvallisuuden tunnetta, kun näkee että kotona ei olla käyty. Täten itsekin voin etänä tarkistaa että hänellä kaikki hyvin.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mietteitä asiasta. Tiedän että tämä tilanne tulee vain pahentumaan.
T:AnuLiisa