Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.07.2021 klo 13:20

Aamulla oli jo +35 mittarissa. Ei meinannut askel nousta kukkia kastelemaan. Pitää säännöllistellä Heavenin ulkoilua, ettei saa lämpöhalvausta.

Oli illalla komea näky kun 3 suurinta siiliä yhtä aikaa oli syömässä. Ei mitään tappeluita, rauhassa maiskuteltiin. Pikkuystävä ilmestyi taas aamulla syömään. Varmaan odottelee minua jossain pensaan varjossa. Ihanaa kuunnella kuinka maiskuttaa ruokaa. Veteen he ei koske. Harakka käynyt monta kertaa juomassa. Ei varmasti ole missään tarjolla vettä, ojat ja rännit kuivuneet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.07.2021 klo 13:33

Piti käydä tohtorilla, kun terveys paukkuu. Olin aivan varma, etten saa aikaa tk. Sentään heinäkuu, mutta en ehtinyt paria minuuttia jonottaa niin pääsin läpi ja vajaan puolen tunnin päähän sain ajan. Oli todella mukava nuori mieslääkäri. Huomasi, että jännitin ja se laukaisi kauhean yskänpuuskan, niin osasi kääntää ajatukseni muualle ja helpotti yskä. Kahta lääkettä sain ja kiellon vältellä aurinkoa. Pitkä kuuri toista lääkettä.

Aivan sietämättömän kuuma ulkona. Vaikka istuu varjossa niin hiki virtaa. Jossakin luki, että sateet kiertää Suomen ja helteet jatkuu syyskuulle. Ei taida kunto kestää niin kauaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.07.2021 klo 13:20

Ilma justiinsa kuin lehmän henkäys vaikka aivan umpipilvessä. Yöllä ropsaisi ihan pikkiriikkisen vettä, mutta luonto niin rukoilee lisää! Ja me Heavenin kanssa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.07.2021 klo 13:21

Aamulla pitkään meinasi joku koomamuisto pulpahtaa mieleen. Kauhistuttaa aina. Se pysäyttää miettimään kuinka lähellä se kuolema kävikään.

Kauhistuttavan kuumat vain jatkuu vaikka pilviä taivaalla. Ei tietoakaan vesikuuroista. Varmaan maa sihisi kuin kiukaan kivet ekasta vesipisarasta.

Tuttava kävi eilen juttelemassa ja oli surullista huomata, kuinka lyhyessä aikaa hänen muistinsa oli heikentynyt. Mutta silti niin täynnä elämäniloa ja rakkautta luonnon ihmeitä kohtaan. Heillä käy yksi siili. Minulta lipsahti, että kun minulla 9 käy. Mutta herkkuruoka heitä luokseni kerää. Ostin taas lastin whiskasta. Muutama harakka epätoivottuna vieraana, mutta en osaa rakennella mitää ruokintahäkkejä. Veteen eivät koska, vaikka vaihdan joka päivä tuoreen veden. Toisaalta ruuassa soosia, että jotakin nestettä saavat.

Jotain hyötyä maskistakin..kyselin yhtä pienta palvelua ja sain kuulla, että tarvitsen siihen varatun ajan. Suu loksahti kerrasta auki. Onneksi maski peitti. Pääasia, että asia onnistuu ja ei tarvitse ajaa omasta kylästä pois.

Kauhea määrä koronaa tullut futisturistien mukana. Onneksi käsittääkseni saatu ne kartotteitua. Mutta taas nousee koronatartunnat muutenkin. Uusi aaltoko?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.07.2021 klo 13:29

Uusin osan kesäkukkia. Orvokit oli hankittu äitienpäiväksi ja näin helteillä pakkokastelu kasvattaa niille vartta ja repsottavat. Puutarhalla myivät alessa kesäkukkia ja ostin uudet ilahduttamaan silmää.

Oltiin Heavenin kanssa ulkoilemassa, niin siili ilmestyy meitä katselemaan, että saisiko pientä välipalaa. Tietysti saa. On varmaan se minun joka aamuinen pikku ystäväni.

Alkaa terveys kärsiä jo näistä helteistä. Ei tietoakaan sateista. Tai viileämmästä. Kaupassa voisi sukeltaa pakastealtaaseen vähän pyörähtämään. Tekisi hyvää. Oma pakkanen niin täynnä ja kaappimallinen etten sinne mahdu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.07.2021 klo 13:29

Minun siilifarmi vaan suurenee. Aamulla 8.30 hiippaili aika pieni siili ruokapaikalla. Puolipukeissa juoksin ruokaa antamaan. Meni palloksi syreenin alle..eli olin varmaan outo hänelle? Juttelin, että tule vaan syömään. Kun kerkisin sisälle ja kurkkasin ikkunasta siellä oli iso siili ja tämä pieni yhdessä syömässä sovussa. Tyhjä lautanen oli, kun kerkisin kukkia kastelemaan. Mutta ei tullut joka aamuinen ystävä syömään, vaikka laitoin ruokaa tarjolle. Aina tulee huoli, ettei vaan olisi mitään sattunut.

Tanssittiin Heavenin kanssa sadetanssia, kun lupaavan paksussa pilvessä ollut aamusta. Ja ei aivan kauhea helle. Sihahti iholle varmaan kymmenkunta pisaraa. Siinä tulos. Vai, jos tässä pitäisi vaatetusta vähentää ja koittaa uutta tanssia? Jos se sateen jumalatar kauhistuisi ja ropsauttaisi kunnon sateen. En ukkosta kaipaa, mutta sadetta...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.07.2021 klo 13:24

Ei satanut eilen vaikka talon takana nousi pikimustia pilviä. Oikein ukkospilviä. Häipyivät kaikessa hiljaisuudessa. Aamulla oli taas mustia pilviä ja vähän viileämpää. Ripautti kourallisen vettä. Ei edes asfalttia kastellut, eikä paitaani. Nyt aurinko paahtaa +29 ja  paarmat tekevät elämästä yhä enenmän helvettiä. Säätiedoitus lupaa, että 30 min ja alkaa sataa? Sitä ihmettä ei taphdu. Alkaa olla niin hankalaa olla helteen kanssa ja jos ensi viikolla vielä nousee lämpö. Yöllä ei saa nukuttua, kun hirttyy lakanoihin kun hikipäissään kääntelee.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.07.2021 klo 17:36

Nyt on kaunis ja koruton muistotatuointi Masterille. Niin hänen näköinen.

Muuten päivä kyllä imaissut kaikki voimat. Jalat turpoaa kauheasti kuumalla. Ja eipä astmakaan tykkää maskin pidosta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.07.2021 klo 13:14

Helle vaan tuntuu ja eikös kuumimmat päivät pitäisi olla edessä??? Liika on aina liikaa ja kohtuus pitäisi olla kuumuudessakin. En usko olevani ainoa, jonka sairaudet rajoittavat kummasti elämää näin kuumalla.

Siilit on alkaneet saapua myöhempään. Lautaset on aina tyhjiä, että kyllä heitä käy. Alkaako kuumuus tuntua heissäkin? Puhdasta vettä aina tarjolla. Toistaiseksi vain harakalle kelpaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.07.2021 klo 13:24

Vielä muutaman päivän tukala helle, alkaisiko sitten pahin olla takana? Ei se ole ainoastaan minä jolle helle ottaa koville, Heavenilla myös. On niin paksu silkkitakki päällä.

Pitää nukkua ikkuna auki ja sitten aamulla onkin tosi viileä huone.

Olikohan se perhonen, jonka silloin näin Amiraali? En ole nähnyt kuin sen yhden kerran. Muita perhosia ilahduttavasti pihapiirissä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.07.2021 klo 13:14

Kyllä tuli sanomista taas...lähdin kauppaan ja katsoin, ettei näy siiliä vain kaksi ilkeää harakkaa, joiden kanssa menee hermot, Ne ei pelkää ikkunaan kolistusta ja törkeästi änkeävät siilin lautaselle, vaikka toinen ressu syö. En sitten laittanut ruokaa tarjolle.

Vaan palatessa odotti hyvin närkästynyt siili aivan näkösällä ruokapaikalla. Jestas, kuinka tuhahteli minulle ja päästi vaikka mitä närkästyneitä ääniä. Aivan selkeästi. En meinannut saada Whiskasta tarpeeksi nopeasti lautaselle, kun toinen nälkäkuoleman partaalla tuli vaan kohti. Voi minua pahaa ruokkijaa. Nähtävästi yölläkin on vähentynyt kävijät, kun lautasille oli jäänyt ruokaa. Toivon, ettei tämä kamala helle oli heitä vienyt. Puhdasta vettä on matalalla lautasella tarjolla, mutta vain harakalle kelpaa. Kai pitää alkaa jotakin hienoa pullovettä tarjota(vitsi).

Nyt ei asteita ole eilistä enenpää, mutta kuumuus on aivan kauheaa. Kaikki vaatteet liimautuu ihoon ja askel ei vaan meinaa nousta. Olisipa se totta, että huomenna vain +20. Koitin Heavenin turkkia pyyhkiä kylmään veteen kostutetulla pyyhkeellä, mutta ei arvostanut minua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.07.2021 klo 13:31

Eilen illalla yllättäen tuli sadekuuro. Peltikatto ropisi. Kyllä teki pienikin sade luonnolle hyvää. Ja tänään, +20 mittarissa, pientä tuulta. Aivan jumalaiselta tuntuu. Aamulla muka tuntui jopa kylmältä, kun kukkia kastelin. Iho tottunut porottavaan aurinkoon. Mutta nyt niin paljon parempi olo, kuin aikoihin. Heaven nautti myös ulkoilusta. Kuittasi viestit luetuiksi ja rouskutti ruohoa, jonka sitten sisällä oksensi. Onneksi ei matolle. Huomenna taas lämmintä, mutta sitten pitäisi helteet loppua.

Luin mielenkiintoisen kirjan, minulle ennestään tuntemattomalta kirjoittajalta, mutta hyvin suositulta. Tempaisi tarina kerrasta mukaansa. Yömusiikkia.. Lukeminen minulle iso intohimo ja mahtavaa, kun kirjastosta saa sitä ilmaiseksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.07.2021 klo 13:15

Tympäsee kybällä tuo hehkutus, kuinka helle taas palaa viileän ensi viikon jälkeen. Se nyt ihan oikeasti on liikaa ihmisille, joilla on sairauksia. Ei paljoa naurata superhelteet ja se, ettei sada. Luonto kärvistelee viimeisillään. Nurmikot palaa paahteesta. Kukkapenkkien kukkia mahdoton kastella. Ei vaan voimat piisaa. Tämäkä on sitä autuutta? Mielummin se tuiki tavallinen Suomen suvi, kiitos.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.07.2021 klo 13:41

Kun ei tätä elämää itsellä ole enää niin kauan jäljellä kaikkien sairauksien takia, niin tuntuu ahdistavalta tuo hehkutus, kuinka helteet palaavat. Tietää kuinka paljon se syö itseä.

Samaan aikaan koronatartunnat kasvaa, kun alettiin liian aikaisin purkaa rajoituksia. En ymmärrä sitä pakkoa istua baareissa ja terasseilla. Festareilla. Ihan suoraan on sanottu uusien tartuntojen tulevan baareista. Ei kaikkia ole rokotettu kahta kertaa, joka antaa edes jonkinmoista suojaa. Itse onneksi olen riskiryhmään kuuluvana saanut jo aikaa sitten rokotukset.

Entäs tämä hallituksen toiminta tuoda Isis vaimoja ja lapsia...Ilmoitetaan, kun ovat jo maassa. Olen henkoht sitä mieltä, että jokainen, joka sinne on lähtenyt on tiennyt mitä teki.

4 siiliä kävi eilen, niin että huomasin. Ovatko loput hakemassa omaa reviiriä vai onko helle vienyt? Harakat osaavat juoda. En näe siilien juovan, mutta koitan pitää ruuan mehukkaana, jos se auttaisi vähän.

Heaven ei taas viihtynyt ulkona vaikka ei niin kauhea helle ollut. Pilvessä taivas. Pitääkin ottaa pakkasesta katkarapuja likoamaan, että liika suola lähtee, että neidilläkin herkkua. Pitää olla isoja katkarapuja, pienet ei kelpaa. Laatutietoinen, tunnistaa kalliinman. No, ihan sama mitä maksaa ostan vaikka kuun taivaalta jos haluaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.07.2021 klo 13:08

Aamulla satoi kunnon sade. Ukkoskuuro, ilman ukkosta. Kyllä teki hyvää luonnolle. Ja minulle. Ja ihanan viileää +17. Piti laittaa legginsit ja kevyt takki, kun hetki Heavenin kanssa ulkoiltiin. Tuuli niin, että hilseet lähti kerrasta, heh.

Pitäisi olla viileä viikko. Sopii. Olisi kauhea kasa ulkohommia, joita ei ole jaksanut paahteen vuoksi tehdä.