Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.06.2021 klo 13:12

Tosi synkkä ilma. Ei mikään kauhea helle. Heaven ei viihtynyt ulkona ollenkaan. No, hänen ehdoillaan ulkoillaan.

Illalla taas tikka piti ruokintanäytöstä. Se on niin koskettavaa, että sydäntä puristaa. Nokkii nokan täyteen ja poikanen sitten ottaa suustansa. Olivat vihaisia, kun en aamulla ollut vienyt pähkinöitä. Ajattelin, että nokkisivat tintit maahan pudonneet pähkinänmuruset. Vein sitten pähkinöitä, mutta lähtivät muualle. Saa nähdä ehtiikö oravat ja tintit syödä ennen kuin palaavat. Toivottavasti kaupassa vielä on jotakin. Jos ei niin ostan nk ihmisille tarkoitettuja pähkinöitä. Vähän kalliimpia, mutta ei nuo tuossa enää kauaa käy.

Verensokerin kanssa ongelmia monena iltana. En saa millään liian alhaista nousemaan kuin hetkeksi, sitten alkaa taas pudota. Laskin perusinsuliinin määrää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.06.2021 klo 13:13

Vuoden pisin päivä tänään.

Ja kuumaa täällä maallakin. Varjossa paukkuu +30 vaikka pilvessä ja tuulee. Oli jo 9sän maissa yli +20. No, tuskin tämä kauan kestää. Koittaa vaan juoda paljon vettä ja ei istua aivan suorassa auringossa. Heaven ulkoili pari minuuttia ja sisälle. Yhtään en pakosta pidä. Aikamoinen turkki neidolla päällä. Pikkuisen olen tuputtanut raitista juomista hänelle. Kauppareissu otti voimille, kun oli raahattavana siileillekin Whiskas tölkkejä ja annospusseja. Pähkinärouhetta oraville ja tikoille. Siihen päälle omat ostokset.

Kun sain kesäkukat kasteltua ja sumutettua olikin puhti tosi pois. Voisi hyvin kehittää ukkosia ja ne voi näin kuivilla tehdä tuhoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2021 klo 13:19

Eilen jyrähti muutaman kerran ja ropsautti kouralla vettä. Nyt saattaapi hautoa kaikkien ukkosten kuningasta. Ja pitäisi pakosta asioille ja jättää Heaven hetkeksi yksin.

En viitsi futista kommentoida, kun ei vaan ole minun juttuni. Ekan puoliajan katsoin, sitten loppui innostus.

Alkaisi nämä helteet piisata. Saattaapi oikeasti terveys mennä kohta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.06.2021 klo 16:28

Maha pullollaan makeita mansikoita. Kesän ekat laatikolliset oli myynnissä, eikä hintakaan päätä huimannut. Tatuointipäivä lyöty lukkoon ja siinähän sitä tälle päivälle.

Nyt oli eilen myrsky tuonut kaksi ihan uutta siiliä minulle. Olivat crocksieni kokoisia. Ruokaa piti laittaa lisää, kun en ollut varautunut. Kuinkahan montaa siiliä mahdan ruokkia? Heaven nauraa, että olen siilimamma.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.06.2021 klo 13:31

Mukava ilma. Ei liian kuuma ja pienoinen tuulenhenki. Petivaatteet kuivui ulkona nopeasti. Tästä se Juhannus lienee vähitellen alkanee.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.06.2021 klo 13:54

Hyvää Juhannusta kaikille. Juhlikaa kohtuudella ja muistakaa, että on elämää Juhannuksen jälkeenkin. Ja korona yhä olemassa.

Itselle juhlapyhät aina vaikeita. Tuntuu, että niin naulattu se, kuinka Juhannusta kuuluisi viettää. Grillata ja juoda viinaa. No, eipä taideta Heavenin kanssa kumpaakaan tehdä. On eka Juhannus ilman Masteria. Se ottaa koville ja kirvoittaa kyyneleet vierimään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.06.2021 klo 14:04

Näyttää ihmisiltä unohtuneen viimeinenkin korona varovaisuus ja kohta ollaan isossa pulassa. Juuri, kun oli saatu tartuntaluvut pikkuisen laskemaan. Liian pian laskettiin varotoimet. Täälläkin näkee kaupoissa jo paljon ihmisiä ilman maskeja. Hitsi, jos minä selvisin hengissä niin pitkälle, että olen saanut 2 rokotustani, niin enpä silti uskalla maskista luopua. Tai edes ajatella baareissa riekkuvani saatikka festareilla. Ja aikamoinen moka, ettei kisaturisteja testattu vaikka varmasti oli tiedossa, koska sieltä alkaa porukkaa palaamaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.06.2021 klo 13:49

Tämä valoisuus alkaa olla liikaa päälle. Sopisi kunnon sadepäivä väliin. Alkaa olla sellaisia itsetuhoisia ajatuksia päässä. Miettii mikä hemmetti tässä elämässä mukamas olisi jatkamisen arvoista? Paitsi tietenkin Heaven ja kaikki pihan asukit.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.06.2021 klo 13:14

Aina vaan huono olo. Ja ei yöllä oikein saa nukuttua

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.06.2021 klo 14:16

Nyt oli siilit aikaisessa. Kaupan jälkeen kiirehdin kukkia kastelemaan ja en sitten kiireessä huomannut mahtoiko jo silloin kyyhöttää ruokapaikalla..onneksi katsoin ikkunasta ja näin. Kiikutin kiireellä muonaa. Ei kauhean nälkä kuitenkaan ollut. Toinen siili vain joi vettä lintujen altaasta. Pesin ja vaihdoin siihen raikkaan veden. Vaikuttaisiko tämä valoisuus siileihinkin, etteivät saa nukuttua? Kuuma varmaan pesässäkin pötkötellä.

Heaven on keksinyt, kuinka mukavaa on nukkua pesuvadissa. Luulisi olevan hikinen paikka, mutta oma valinta. Ostin uuden persikan värisen vadin, saas nähdä kelpaako.

Liljakukot taas iskeneet urakalla liljojeni kimppuun. Niihin ei tehoa kuin yksitellen nitistäminen,Sekään ei mukavaa touhua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.06.2021 klo 13:24

Ihanan raikas tuuli ulkona. Ottaa vaan vauhtia viikonlopun käristehelteeseen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.07.2021 klo 13:38

Kärsin käsittämättömistä allergiaoireista. Varmaan joku ruoho yhä kukkii. Silmät vuotaa, nenä vuotaa ja köhittää. Kuumuus pahentaa oireita, vaikka ei nyt oikein kuuma edes ole. On vasta tulossa kuumat päivät. Voi huokaus.

Palasin asioilta suht pahalla tuulella. Silmälääkäri/liike kiinni 2 viikkoa, avainliike muuttanut kaikessa hiljaisuudessa tuppukylään, jossa en koskaan ole käynyt. Allergiaoireet tuohon päälle. Kotona vauhdilla kesäkukkia kastelemaan. Siinäpä unohtui kerrasta kiukku, kun siili odotti muonapaikalla ja katsoa tillitti aivan suoraan nappisilmillään. Sanoin, että odotappa heti käyn hakemassa ruokaa. Niin eikös siili kipitä perässä kuistille saakka. Ihan kuin koiranpentu. Reppanakulta. Vakuutin, että ihan pian tuon ruokaa, odota hetki. Luulin, että oli palannut ruokapaikalle odottamaan, mutta olikin havun alla varjossa odottelemassa. Ei auttanut, kuin hakea muonapaikalta lautanen ja alkoi heti syömään. Kyllä puristi sydämestä. Villi luonnoneläin luottaa minuun noin paljon ja ymmärtää, että kyllä saa ruokaa. Ihmiset ei minusta pidä, mutta sitten on tuo luonto joka minua rakastaa ja minä rakastan heitä.. Jos olisin aivan kauhea ihminen, niin tuskin he minun luokseni hakeutuisi. Kyllä heillekin voi jutella. Juttelen minä linnuillekin. Ei se maksa mitään. Ja kuinka paljon se antaakaan minulle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.07.2021 klo 14:05

Kyllä olen nyt saanut ihan oikean ystävän tästä siilistä. Niin taas odotti, kun tulin kaupasta. Jotenkin aivan puristaa sydämestä. Ja koko ajan vaan tulisi lähenmäksi, kun juttelen hänelle. Kunhan vaan osaisi vältellä ruohorobottia. Luulisi erottavan minusta?! Ei ole crockseja robolla, heh.

Apteekkari suositteli kuivien silmien silmätippoja ongelmasilmiini ja nyt koputetaan puuta, mutta jo kerta laitolla tuntuu, ettei silmät valu samalla tavalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.07.2021 klo 13:20

Eilen oli Iltasanomissa siileistä juttua ja siinä vinkattiin laittamaan heille vesipisteitä. Laitoin lisää ihan muonapaikalle, mutta ei heitä kiinnosta. Harakka siinä kävi juomassa.

Pikku ystävä tuli taas minua katsomaan ja aamuruualle. Oli vartin myöhässä, mutta tiesin katsella ja odotella. Iso oli nälkä.

Aivan liian kuuma. On jo paha olla kuumuudesta vaikka sisällä viileämpää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.07.2021 klo 13:22

Nyt ylittyi raja ja alkaa olla terveydelle liian kuuma. Kohtuutonta. Tiedän, ei saisi valittaa, kun kerrankin Suomessa lämmin kesä ja muistellaan talven paukkupakkasissa jo haikeudella lämpöä. Mutta, silti..