Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.12.2024 klo 12:50

Selvisin eilisestä. Kyyneliä tuli niin, että luulin kuivuvani kokonaan. Ikävä on aivan mahdottomasti.

Ja eipä tuo lumisade ulkona yhtään nostata mielialaa. Tähän mennessä tullut reilu 40cm ja sehän pitäisi aamuyöhön saakka jatkua. Jännitti ihan kauheasti autolla, että miten irtolumi reagoi renkaan alla. Onneksi pahinmat oli aurat ajaneet. Kaupan edestä ei yhtään. Ajattelin, että näinkä jään jumiin siihen. Kun autosta astui ulos ei nilkkuri piisannut, kun lunta upotti. Ei toivoakaan päästä kärryillä lähenmäksi ostoksien kanssa. Eihän ne lumessa liiku. Piti vaan kassi kerrallaan kantaa autoon. Että minä inhoan lunta.

Pee oli yötä täällä. Aamulla lähti ulos, kun kauppaan tein lähtöä. Taisi käydä pisulla. Toivon. Inhottaa lumi häntäkin. Nyt pitäisi viimestään omistajien huomata ilmoitus. Jos vaikka huoli, ei kyllä vaikuta siltä yhtään. Taitaa jäädä minulle. Saa jäädä, jos haluaa. En pakota, Peen valinta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.12.2024 klo 12:55

Alkaa kyllä mustakin huumori jo sammua, kun aina vaan tuiskuttaa lunta. Enkä puhu mistään pikkuisesta vaan suht kosteasta ja taivaan täydeltä tulevasta. Ja jatkuuko se vielä pari päivää? Mihin ihmeessä ne saa kolattua? Millä vomilla? Ja kauhulla ajattelen hautausmaata. Haudat joille menen ovat niin aukealla paikalla, että lumi on tuiskuttanut ne niin, ettei kivestä näy kyn pieni vilaus yläreunaa. Ensin lapioit, että pääset edes lähelle hautaa?! Pitäisi lumi laittaa nätisti omalle kohdalle, ettei nakkele viereisen haudan kohdalle. Sitten pitäisi pysyä tasapainossa lumihangessa, joka minulle haastavaa invalideetin vuoksi. Ei tosiaankaan naurata sitten yhtään. Saatikka, että joulumieli nousisi mitenkään.

Ajattelin, etten lähde mihinkään, mutta kävin kuitenkin kirjastossa. Auton parkkivahti tai mikä helkkari se on, kun varoittelee? huusi punaisena, kun tuo tuikuava, irtonainen lumi täytti sen. Tuttu jo edellisisltä talvilta.

Mitäs muuta? Joo, eilen soiteltiin labroista. On ongelmia kalkin imeytymisessä. Lääkitystä on nostettu, mutta arvo kuitenkin laskenut. Aika huolissaan kyseli, onko tullut aikaa luuntiheusmittaus? No, ei ole. Ei nähnyt hoitajakaan, että asia olisi edes vireillä. Kun lopetettiin puhelu iski ajatus, että prk jos minulla onkin luusyöpä? Kun kaikki menee päin puuta, niin tuohan sopisi asiaan. Lääkäri katsoo labroja Sunnuntaina ja ottaa kantaa, voin katsoa Omakannasta. Hoitaja viikon lomalla, mutta soittaa sitten. Ehdinkin pelätä pitkään..

NO, hyviäkin asioita. Pee tulee entistä useammin omasta aloitteestaan syliin. Että se tuntuu suloiselta. Yhdessä katseltiin Teho-osastoa. Yöt nukkuu täällä. Halusi ulos ja on ollt vähän levoton, kumpa menisi toiseenkin kotiin näyttäytymään.

Mutta oikea superhyperihme tapahtui.. Minullahan on hänelle kaksi toilettilaatikkoa eri hiekoilla. On vaan katsonut, että mikä tuokin.. Tänään kävi kahdesti pissalla toiletissa.Mahtavaa!!!!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.12.2024 klo 12:51

Oli aamulla uutta lunta yli 70cm ja koko ajan tulee lisää taivaan täydeltä. On tämä kirottu maa. Ei mitään kohtuutta missään. Penkat jo niin korkeat, ettei tiedä mihin sen lumen saisi nousemaan. Ja ootas, kun kaupungin aura tulee ja tuo helvetillisen palteen taas ajoluiskan päähän. En ole ainoa, joka hmettelee, eikö auraaja voisi pikkuisen sormea liikauttaa, ettei tulisi kaikki luiskaan. Vihaan, todellakin vihaan talvea ja lunta!!!!!!!!!!!!!!!! Yhtään ei iske joulumieli lumesta. Menee viimeinenkin.

Eilen illalla Pee taas hakeutui syliin makoilemaan. Sitten tuli hiki ja siirtyi matolle. Putsasin varovasti korviaan sellaisella jaa-a mikähän nimi, sellainen pieni palanen. Pitää ostaa apteekista korvien putsaus ainetta. Oli kyllä tosi likaiset. Keväällä madotan sitten. Näyttää yhä vahvammin, ettei omistajat kaipaa poikaa. En tiedä missä vaiheessa voin omia kokonaan?

Oli järkyttävää Saksassa se, kun joku autolla ajoi sinne joulutorille. En tiedä oliko terrorismia vai mitä. Uutiset varmaan vielä tarkentuu. Minusta se on raukkamaista tappaa ja vahingoittaa viattomia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.12.2024 klo 13:00

Aina vaan lisää lunta. Taitaa aamuyöstä muuttua vedeksi ja sitten onkin taas jäähelvetti valmista. Minä niin vihaan talvea. Ja Joulua. Huomenna vaikka mitä hommia. Stressaa valmiiksi, kun tietää, että joka paikassa kauheasti ihmisiä ja sitten vielä mahdollinen liukkaus.

Pee taitaa asua meillä. Ei enää yritä edes lähteä oletettua kotiaan kohti. Mikä on se raja, että voin alkaa hoitaa omanani? Viedä eläinlääkärille? Terveeltä kyllä näyttää. En tiedä onko saanut mitään rokotuksia? Saatikka ikäänsä tai oikeaa nimeään?

Kun selviäisi Uudesta Vuodesta, niin voisi alkaa elätellä pientä toivoa keväästä. Kun on näin outo talvi, niin kuinka käy kevään ja kesän?

Masentaa aika kauheasti ja tunnen syyllisyyttä Peestä. Mutta en minä voi hylätä tuonne kylmään kuistille kyyhöttämäänkään. Ystäväni sanoi minulle, että Master ja Heaven valitsi Peen huolehtimaan minusta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.12.2024 klo 14:39

Ottipas voimille kaivaa haudat täysin lumen keskeltä. Onneksi oli se lapio mukana. Toivotaan, että kynttilät palaa. Paljon ihmisiä jo aamusella liikkeellä. Kaupassa kävin. Ja nyt on riisipuurokin syöty.

Linnuille laitoin lyhteet. Uuden lintulaudan, rasvapötköjä ja pähkinätalipalloja. Vähän pähkinöitäkin siermenten mukaan. Iso keltasirkkuparvi ilahdutti.

Taas oli huono yö ja istuin sohvalla, kun ei vaan nukuttanut. Peekin sitten aktivoitui ja halusi ulos. Heti pääsi. Sanoin, että kurkkaan kohta js haluat takaisin, mutta ei kuulu vieläkään. Taisi muistua koti mieleen ja siellä pitävät. MIkä valtavan hyvä asia. Muistavat kissansa edes Jouluna. Olen katsonut kaikki kauppojen ilmoitustaulutkin, että jos joku kaipaisi Pee. Ei mitään. Kyll ei tuollainen koti ansaitsisi kissaa, joka vähät välittää. Ikävä minulla nyt jo.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.12.2024 klo 13:55

Hyvää Joulua aivan kaikille. Tietysti myös Ylläpidon väelle.

Itse en välitä Joulusta ollenkaan. On surun paikka. Ensinmäinen Joulu, kun molemmat ovat poissa. Master ja Heaven. Kuka illalla katsoo kanssani Raskasta Joulua, kuten he aina tekivät? Makoilivat telkkarin edessä vierekkäin viehättyneinä. En tiedä vielä onko traditio Peen mieleen? Viime yönä kahden paikkeilla halusi ulos. Aamulla puoli seiskalta odotti jo, että pääsee aamupalalle.

Otti äsken pienen kinkkusiivun sulattelu jumpan. Olin juuri päiväkahvilla ja meinasi mennä kuppi otsaan, kun kuulin hyytävän karjaisun. Piti juosta katsomaan crockseissa, hyvä, etten pyllähtänyt. Siellä Pee ja seuraavan kujan Raitapaita matsasivat. Pee ylimmäisenä. Nyt ei malta ukkeli tulla sisälle, jos uhka vaikka palaa. Saattaa se koittaa onneaan.

Minulla on kaksi töyhtötiaista pihapiirissä. Voi, kuinka heillä oli asiaan, kun vein lisää siemeniä tarjolle. Talitinttejä kiinnostaa lyhteet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.12.2024 klo 12:39

Kyllä eilinen tuntui loputtoman pitkältä. Miten päivä voikin kestää niin kauan? Mutta selvisin. Raskasta Joulua aina pelastaa sen vähän mitä joulusta nautin. Yhdestä artistista en pitänyt, minusta versinsa pilasi kauniin laulun. No, jokaisella mielipiteensä. Pee halusi jo alkuillasta päivystämään uskaltautuuko haastaja takaisin. Kun konsertti loppui nostin sisälle nukkumaan. Yökahdelta halusi ulos ja sisälle sitten aamu puoliseiskalta. Ei hän meinaakaan mennä yrittämään mahtaisiko oikeaan kotiin päästä. Ja eipä kukaan etsikkään. Reppana.

Kun vielä Uudesta Vuodesta selviäisi niin voiton puolella. Apteekissa pitäisi käydä, jos saisi vielä lääkkeitä halvenmalla, kun maksukatto täynnä. Hinnat nousee ensi vuonna ja omavastuukin kasvaa.

Taitaa vähän vettä sadella ulkosalla. Tietää liukkaita kelejä, jos yhtään pakastaa.

Mukavan paljon pikkulintuja lentelee ruokintapaikalla. Pee taitaa pikkuisen kuorsata olohuoneen matolla. Sai pienen palan kinkkua, siivun. Joulu se hänelläkin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.12.2024 klo 13:01

Melkein ohitse!!!!!! Pikkuinen pinnistys ja Joulu on vuodeksi selätetty. Ja en kyllä jää kaipaamaan yhtään. Uusi vuosi seuraava kammon paikka, kun täällä on pari psykopaattipaukuttajaa, vaikka koko muu kylä olisi hiljaa. Kun saisi Peen sisälle turvaan.

OLi poissa viime yön. Oliko sitten siellä kotonaan vai missä? Aamulla puoli seiskalta odotteli sisäänpääsyä ja ei ollut nälkäkään. Katselin hetken Grease leffaa, odotin nostalgiaa..turhaan. Se oli kova juttu minun nuoruudessani. Ei tuntunut enää yhtikäs miltään. Taidan yhä omistaa Grease-vinyylinkin.

Ja taas vikaa kaapeleissa ja epäilyttäviä aluksia lähellä nähty? Jäljet taitaa johtaa sylttytehtaalle. Mutta ampuiko sama tehdas alas sen matkustajakoneenkin? Ja vielä Joulun aikana? Niinhän ne oli massiivisia hyökkäyksiä tehneet Ukrainaankin.

Mikä se juttu oli, että Ukraina jaetaan kahtia? Osa menisi Venäjälle ja osa muille maille, en muista mille. Jostakin Iltapäivälehdestä luin. Ja entäs se suunnitelma hyökkäyksestä Suomeen? Ja kaiken päälle mystinen maanjäristys Helsingissä.

Täällä on hiljaista. Lunta on yhä kamalasti vaikka painuu. Mutta ei mokoma meinaakkaan sulaa pois. Huomenna pitäisi asioille, kuinkahan jäistä keskustassa on?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.12.2024 klo 13:15

Nyt voi sanoa, että JOULU virallisesti ohitse. Eri asia sitten, kuinka kauan joutuu pakkokatselemaan ihmisten jouluvaloja. Nuutipukinhan pitäisi joulun korjata, mutta viime vuonna valot paloivat Maaliskuulle. Itse aion ne muutamat valot mitä on korjata pois heti Uuden Vuoden päivänä.

Kyllä oli vähän ihmisiä kylällä aamulla, kun vein kierrätysroskat, apteekissa ja marketissa kävin. Peelle hain lihasuikaleita, kun mikään muu ei meinaa maistua, kuin kinkku. Ja siinä suolaa ja ei saa ylenmäärin antaa. Oli taas yön pois. Ollut kaksi yötä jo pois, ilmestyen aamulla. Onko ollut kotonaan? Minä niin toivoisin sitä!!!!!!!!

Ihan vähän aurinko näyttäytyi ja harvinaisen valoisa päivä ulkona.

OLipas taas isoa tiedottamista kaapeleiden katkomisesta, mutta niin pitääkin olla. Kansalla oikeus tietää mitä tapahtuu ja kuinka asiaa hoidetaan. Ei lienee epäilystä, kuka syypää?  Taisi jossakin olla otsikko, että Nato lisäisi läsnäoloaan merellä. Ehdinkin jo ihmetellä, miksi Nato ei puutu asiaan mitenkään, kun tuo jatkuvaa harjoittelua siihen, kunnes onnistuvat katkomaan kaiken. Ja taisi olla otsikko, että Putin olisi hylännyt Trumphin rauhanehdotuksen. En tajua, kuinka kansa ei reagoi siihen, kuinka paljon johto lähettää surutta tykinruuaksi? Uskon, ettei meidän kansa hyväksyisi noin vain.

Jotenkin ahdistaa koko tämä maailmalla oleva uhka sodan leviämisestä. Sitä eli niin huolettoman lapsuuden ja nuoruuden, mutta nyt vanhana sitä silmät auennut, ettei kaikki olekkaan selvää. Sekin, kun puhuttiin siitä kotivarasta, joka jokaisella pitäisi olla.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 5 päivää sitten. Syy: itse korjailin virheitäni
Käyttäjä Ylläpitäjä 2 (Tukinet Ylläpito) kirjoittanut 27.12.2024 klo 13:30

dahliakukka kirjoitti:
Hyvää Joulua aivan kaikille. Tietysti myös Ylläpidon väelle.

Kiitos dahliakukka joulun toivotuksista! 💚

Viestini tulee joulun kannalta myöhään, mutta hyvää vuodenvaihdetta ja tulevaa vuotta sinulle ja kaikille muillekin! 💐

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.12.2024 klo 13:38

Kylläpäs oli ihan tavallistakin huononpi yö. Ei vaan uni tullut. Ei vaikka otin lisää lääkettäkin. Nyt sitten nuokkunut koko aamupäivän.

Pee halusi ulos ilta kymmeneltä ja se minua kai painoi, että koleaan yöhön menee kyyhöttämään. Ei ollut kuistilla 2.30 yöllä, kun kurkistin, että olisin sisälle nostanut. Ajattelin, ettei varmaan kymmenen jälkeen kotiinsa pääse, mutta toivotaan, että olin väärässä. Aamulla oli tavalliseen tapaansa ovella.

Jotenkin ollut vähän outo ja säikympi kuin tavallisesti. Luoja tietää, kuinka Uusi vuosi sujuu.

Olen jonkin sortin viikkovillissä, etten ole aivan varma mikä viikonpäivä tänään. Suht samanlaisia joka päivä. Telkkarisarjat säätelee.

Masentaa, kuin joka ainoa päivä. Taas mietin kuolemaa ja mikä helpoitus se olisi. Ei kipuja, huolia eikä ahdistusta. Pee varmaan unohtaisi ja hakeutuisi sinne kotiinsa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.12.2024 klo 13:14

Jotenkin harmaa päivä. Tihuuttaa vettä. Muuttunee rännäksi, huoh.

Kyllä on pakko uskoa, että Pee käy nyt kotonaan ja jopa yöpyy siellä. Eilenkin lähti meiltä suht aikaisin ja ilmestyi vasta aamukasilta. Hyvä näin, etteivät ole unohtaneet poikaa. Kun pääsee halutessaan sisälle kotiinsa, niin menee sinne toistekkin.

Suht kuistin edessä verilänttejä laatoitus. Heti tutkittiin onko Peellä haavoja tai aristaako mitään kohtaa, jos olisi tapellut. Ei. Ei ollut mitään jälkiä, kun lumi tamppaantunut niin kovaksi. Ei höyheniä, linnunraatoa tms. Jos tuo määrä olisi kissasta tullut..jaa-a... Yksi mahdollisuus, että susi tai kettu napannut siitä pupun? Luulisi verijälkien jatkuvan pidenmälle, jos tapelleesta kissasta olisi tullut. Pahalta tuntuu kuitenkin. En ole kuullut tappelun ääniä, vaikka tosi huonosti taas nukuin.

Huomenna tulee 2 vuotta Masterin poismenosta. Surupäivä taas. Joka päivä minä heitä suren, mutta tuo pvm nostaa sen entistä suurenmaksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.12.2024 klo 12:43

Oikea ilmojen kuningas taas. Vaakatasossa lätkii räntää peilijäisen pinnan päälle. Aamulla vähän hiekoitin, ettei kaadu, sinne jäi hiekat lumen alle. Haistakoot ilmojen haltija pitkät peet.

Vaan eipä se voi tänä suuren surun päivänä aurinkokaan paistaa. Masterin poismenosta 2v.

Pitäisi noiden ikäihmistenkin hiukan opetella sitä mitä auton konepellillä näkyvissä oleva merkki tarkoittaa? Meinaan vaan, että ajoin kaupan eteen ottamaan kyytiin 80v omaiseni, ettei kaatuisi, kun marketti suolasirottimella sinne tänne muutaman hiekkajyväsen heittänyt. Minä en parkkeerannut siinä, autoni oli käynnissä ja näki tämä rouva, että odotin vain kyytiin..mutta hyi kuinka rumasti mulkaisi minua. Kuin olisin suureenkin syntiin syyllistynyt. Voisi valittaa sinne kauppaan, joka muutti invapaikat todella haastaviksi käyttää näin talvella. Miksi kukaan ei katsele pahasti niitä, miten tämän ilmaisisi loukkaamatta..näitä romaaneja jotka aina kurvaavat invapaikoille tai kaupan eteen? Tai ihan taviksiakin, joita ei vaan huvita kävellä kauempaa? Invaluvat myöntää lääkäri. Eivät anna kovin helposti niitä. Omat vammani voin tarvittaessa esitellä, jos siitä on kiinni, ettei ulospäin näy. Ja luvassa on nimi. Se on henkilökohtainen. Pahoitin kyllä mieleni. Kyllä minäkin haluaisin olla terve ja ilman liikuntaestettå, mutta tasan ei vaan jaella.

Pee oli taas yön poissa ja ilmestyi lähempänä puoli kasia. Kyllä käy kotonaan poika nyt.

Lisättiin taas luustolääkkeitä tuplalla. Eikö ensin pitäisi tutkia ja sitten lisäillä? Ja yksi, ei luustolääke, lisää unihäiriöitä. Siksi nukun niin hemmetin huonosti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.12.2024 klo 13:12

Pikku pakkanen. Niin liukasta, että oksat pois. Ajotiessä on jäiset urat, suht keskellä tietä ja pitäisi päästä pois niistä, että väistää vastaantulevaa autoa. Silloin auto aina heittää perää. Ei keskustassa ongelmaa, mutta täällä taajaman ulkopuolella. En tajua, kuinka ihmiset uskaltaa kävellä tuolla?

Väsytti armottomasti, kun yöllävalvoin tunteja. Tein päätöksen lopettaa lääke ja katsoa onko sillä vaikutusta. Eihän tälläisestä tule mitään. Väkisin potkin itseni liikkeelle ja kirjastossa käymään.

Pee oli taas yön poissa ja ei ollut tänne tullessa nälkä. Aikalailla huolettaa illalla alkava paukutus, että kuinka Pee suhtautuu? Saa varmasti olla täällä tai jos haluaa, saa mennä kotiinsakin. Hän valitsee.

Valmiiksi pää kipeä, kun tietää kuinka tämän kulman psykopaatit paukuttaa. Ja kun aina se pelko, että jos tuleekin ikkunasta läpi, kun ei paljoa piitata kuinka suunnataan.

Luonnon eläimille se on myös kauhun paikka.

Haluan kuitenkin toivottaa kaikille hyvää alkavaa Uutta Vuotta. Toivotaan, että olisi parempi vuosi kaikille, kuin tämä nykyinen. Juhlikaa kohtuudella ja toisia huomioon ottaen.

Hyvää Uutta Vuotta myös meidän ylläpidolle, joka jaksaa tehdä työtänsä. Ei varmasti ole helppoa lukea päivästä päivään, kuinka kurjaa meidän kirjoittajien elämä on.

Pee laittaa ison hanskan ja Maun tasapuolisesti kaikille. On kuulemma mukavaa olla rakastettu kissa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.01.2025 klo 13:45

Nyt se on selätetty. Pienenpi pauke ja räiske, kuin normaalisti. Sopi minulle. Seuraava kammopaikka onkin hammaslääkärin aika/tarkastus. Siitä pelosta en vaan pääse ylitse edes aikuisena.

Ilma alkanut kylmentyä. Lupasivatko kammopakkasia Tammikuulle? Meni pikkuisen ohi korvien.

Meidän Presidentti piti hienon uuden vuoden puheen. Ei ollut enää sitä vanhoillista paatosta, kun ennen ollut. Otti minusta huomioon nuoret ja vanhat. Ja jaksoi vakuutella, että kyllä me selvitään.

Eilen pysäytti, kun kymppiuutisissa oli tekstinauhassa, että Aleksi Lysander on kaatunut Ukrainassa. Luin aikaa sitten Tuomas Kyrön hänestä kirjoittaman kirjan ja se meni niin ihon alle, etten saanut viikkoon nukuttua. En tiennyt Aleksin palanneen taistelemaan vapaaehtoisena Ukrainan joukoissa.

Pee lähti ajoissa eilen ennen paukutuksen alkua ja palasi tänä aamuna. Kyllä pojalla on koti jossakin. Juuri halusi ulos.