Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.05.2024 klo 13:07

+23 varjossa ja vasta ollaan puolipäivässä. Suht paljon tapahtunut tänään. Kävi lvi-mies.. kuten arvasin, ei ollut kuin yksi vipu mitä käänsi ja kaikki pelitti. En olisi sieltä itse uskaltanut mitään liikutella. Ei ottanut minulta maksua, kun meni samalla kotiin rinnakkaiskujalle. Ihania ihmisi on yhä. Näytin Pierren kuvaa ja kyselin tunteeko, ei. Heilläkin kisuja, mutta eivät kulje

Ontäällä. Pierre oli ovella aamu puoliseiskalta. Sitten tuotiin ruohoRoope kotilaitumille. Hihkuu ja kulkee ympäri pihaa. Ison lastin tarpeetonta kamaa kirppislahjoitus. Apteekissa. Kaupassa ja haudoilla kastelemassa orvokit. On niin paahteinen paikka, että pakollista. Nyt on päiväkahvit juotu ja Toffeliini namitettu. Kyllä ihmettelen omistajiaan, kun toisesta korvalehdestä palanen roikkuu irti. On tappelussa tullut. Miksi ihmeessä omistajat ei yhtään katso kissansa perään? Laitan kortisonia, kun ensi kerran tavataan, että ainakin pöpöt kuolee. Lääkärille pitäisi korvaa minusta näyttää. Ressukkakulta. On raskas taakka kantaa huolta kulkijoista, mutta minkäs teen.. Olen tälläinen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.05.2024 klo 12:27

Nyt alkaa sietokyky paukkua. Käytin omaista kampaajalla ja itse juoksin asioilla sillä aikaa. Auton mittari näytti +32 vaikka varjossa ikkunat auki hetken odottelin. Ei tuullut yhtään. Täällä kotona tuulee hiukan. Ollaan keskustaa ylenmällä maalla. Ikävä yllätys oli, kun paloauto lähti hälytysvalot päällä näillä kuivuuksilla. Toisaalta vain yksi auto lähti, toivotaan, ettei ollut iso palo.

Nyt oli joku hoitanut  Toffen korvaa. Oli tosi suuri helpotus. Oli niin pahan näköinen eilen.

Siili tuli aikaisin eilen. Kahdeksan maissa. Hain lautasen sisälle, kun lähti ettei tarvitse tapella harakoiden kanssa. Vein sitten kympiltä takaisin. Joku ruuat aina syö.

Kyllä alan jo vaikka mitä sadetansseja alasti harrastamaan, jos ei kohta saada vettä. Aivan kaikki kuolee. Ei nouse kylvetty nurmikkokaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.05.2024 klo 12:41

Helle jatkuu. Ei tietoakaan sateesta. Huomennahan pitäisi sataa ja ukkostaa. No, sitten uskon, kun koen. Ei tee yhtään hyvää terveydelle tämä jatkuva kuumuus.

Ei ole Pierreä näkynyt moneen päivään. Aina käy mielessä, että onkohan kaikki hyvin. Toffe on melkein koko päivän täällä. On vaan niin kauhean seurankipeä ressukka.

Piti taas käydä haudoilla orvokit kastelemassa. Olivat lopulta avanneet sinne vesipisteet.

Siili tuli myöhään eilen. Olin jo ehtinyt taistella lautasen herruudesta harakoitten kanssa. Kun ei koko ajan jaksa seistä ikkunassa, että tuleeko siili ja mihin aikaan. Jos vien aienmin paksut harakat heti lautasella.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.05.2024 klo 12:57

Eilen illansuussa otti todella koville. Läiskytti päähän taas koomapaskaa. Aina vaan uudelleen. Taisi neljä kertaa tulla suht peräjälkeen. Ja kun siitä ei oikein saa kiinni, että mikä siinä on. Sitä alkaa taistella sitä vastaan, että mene pois, mene. Joka kerta se pikkuisen muuttuu. Ja nyt eka kertaa maistui selkeästi kumi suussa. Ne on todella pelottavia kohtauksia. Vie kaikki voimat kerrasta ja jää silleen varpailleen, että koska se taas alkaa. Ja kun ne vaan keksi loogista syytä sille mikä sen laukaisee? Nyt se iski, kun hörppäsin Lewis Hamiltonin energiajuomaa. Luulen, että se maku sen laukaisi? Mutta join sitä jälkeenkinpäin ja ei enää tullut takaisin?

Pierre kävi illalla. Olipas molemmin puolinen ilo, kun tapasimme. Siili oli taas aikaisessa. Tuli myöhemmin vielä toisenkin kerran. Maistui Whiskas. Mössään haarukalla ja lisään siihen vettä, että saa nestettä näillä helteillä. Tänään olisi sadetta ja ukkosta luvassa, mutta en jaksa vielä uskoa asiaan.

Hankin 3 isoa kukka-amppelia. Suht tyyriitä kukkakaupassa, kun meillä ei ole enää sitä yrittäjää joka myi ennen kaiken. Marketeissa toki paljon halvempaa, mutta ovat surkeaa laatua. Pitäisi lähteä kauenmaksi hakemaan loput kukat. Ensi viikolla, jos kelit vähän viilenee. Ja saan potretissa käytyä ja haettua uutta henkkaria. Viimeksi tein sen netissä, mutta en yhtään muista kuinka.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.05.2024 klo 12:51

Lopulta, lopulta se sade tuli eilen illalla. Niin odotettu ja tarpeellinen. Voi, kuinka hyvältä luonto tuoksui sateen jälkeen. Jos nyt pelastuisi nurmikko ja kasvit. Luonnon eläimet. Mutta yhä kauhea määrä siitepölyä ilmassa. Pesin auton ja ehti paahteessa hiukan pinta kuivata, ennenkuin lastalla kuivasin lisää, niin eikös ollut jo siitepölyä kerros? No, näillä mennään. Ei mahda mitään. Suurimmat kurat pois kuitenkin.

Kävin kirjastossa hakemassa ison kassillisen lukemista. Roskia en vienyt, kun oli niin vähän vasta kertynyt.

Siili tuli ruokintapaikalle 12 maissa. Haistoiko päiväkahvini? Kiikutin Whiskasta ja ei minua juurikaan pelännyt vaan heti tuli lautasta kohti. Pientä tikitystä näön vuoksi, mutta kavereita ollaan. Hain lopun lautaselta pois, ettei harakan pirulaiset heti ole siinä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.06.2024 klo 12:42

Illalla siili tuli uudelleen vasta 22.45. Onneksi ei ehtinyt harakat syömään kaikkea. Ei jaksaisi koko ajan juosta ulos niitä pois ajamaan. Kun palaavat ennenkuin ehdin sisälle.

Ei niin kauhea helle tänään. Heti parempi olo. Koko taivas pilvinen ja saattaapi nakata kuurolla kohta. Ukkosta ei kuulu.

Kyllä minulla on komeita punatulkku uroksia. Varmaan tämän kevään poikasia. Käyvät nokkimassa oravalta pudonneita pähkinöitä. Mukavaa heitä seurata.

Otin pitkästä aikaa aamupalan jälkeiset unet. Ja kuten aina painajaiseksi meni. Mukamas joulukoristeita korjasin pois? Oli ahdistunut tunnelma. Ja mikä se upea lasinen möhkäle joka painoi kauheasti siirtää. Mistä näitä siunaantuu?

Se on sitten virallisesti kesä. Kesäkuun eka päivä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.06.2024 klo 12:50

Olipas 5 tuntia koliseva taivas eile. Muutama salama ja sadekuuro. Pesi edes vähän siitepölyä alas männyistä. Illalla oikein huvitti, kun 7 punatulkku urosta oli yhtä aikaa ruokintapaikalla. 7 veljestäkö? Nuoria tulkkuja kaikki. Ja kaikkein ihaninta oli eilen kaksi siiliä yhtä aikaa lautasella. Ilman riitaa. Olisiko ollut äiti ja lapsi kun ei yhtään riidelty.

Taas haistoi päiväkahvini ja ilmestyi odottamaan ruokaa. Toffe kattia kiinnosti ja ihan nenät kiinni toisissaan olivat. Lopulta siili nosti piikit ja Toffe peruutti.

Lämmin päivä taas, mutta alkaa pilviä keräämään.

Hyi, huomenna taas Maanantai. En meinaa käynnistyä ollenkaan ko päivänä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.06.2024 klo 12:42

E i satanut eilen, vaikka pari kertaa ukkonen jyrähtikin. Tänään taas lämmin keli. Sain pikkuisen ulkohommia aloiteltua ja istutettua muutaman kukan. Pitäisi kohta hankkia loputkin kesäkukat. Huominen hiukkasen stressaa, mutta jos sen jälkeen.

Olen varmaan ennenkin sanonut, etten oikein osaa olla ihmisten kanssa, mutta eläinten kyllä. Tutut koirat meni lenkillä ohi ja kysyin maistuisiko kylmä vesi? Kyllä maistui. Sain monta kosteaa suukkoa kiitokseksi.

Toffe katti taas koko aamun ollut seurana. On reppana yksinäinen ja seurankipeä.

Luulen, että talitintillä jo pöntössä poikaset, kun molemmat kantaa ruokaa sisään. Kirjosieposta en ole aivan varma. Kauan ollut siinä pöntössä, mutta häiriintyykö oravista ja tikkaparasta, joka saa kyytiä, vaikka ei edes lähellä käy.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.06.2024 klo 15:21

On se vaan mielenkiintoista asua maalla, kun omaa yhtä ikävät ihmiset ympäristössä kuin minulla. Kun minä olen ikiomalla pihallani tehden ihan omia hommiani niin siitä saa lemmikki kärsiä, kun ei sitä voi viedä lenkille, koska minä olen pihalla. Emme ole vuosikymmeniin olleet puheväleissä. En kaipaa sitä ikävää juoruilua toisten elämästä ja sitä pahantahtoisuutta joka leijuu ilmassa kuin sumu. No tällästä. Kai minua pitää kadehtia? Keksisimpä vain syyn sille? Voisin nämä vammani vaihtaa pois jos elämäni muista niin briljanttia? Kyllä minäkin voisin ottaa kantaa muiden kertomiin, mutta en ole sellainen. Huolehdin omasta elostani.

Aamulla passikuvassa ja tein verkossa henkilökortti hakemuksen. Kuvittelin, että riittää kun järjestelmässä on sormenjälkeni passin ajoilta. Vaan ei. Pitää mennä paikan päälle antamaan uusi. Tilasin ajan, ettei tarvitse jonottaa koko päivää. En ole ihan varma missä poliisilaitos on, kun omalla paikkakunnalla ei ole vuosiin enää ollut. Karttaa vähän katselin ja taidanpa löytää.

Olen koittanut kaivaa kuivunutta kuusta/pientä ei isoa maasta vaan eipä liiku vielä. Jää huomiselle sahaaminen lisää.

Siili oli ajoissa odottamassa ruokaa. Monilla linnuilla on poikaset jo lennossa ja suloista katsella kuinka värisyttävät siipiään ja kerjäävät ruokaa. Piti tulla ukkosmyrsky ja nostelin kukkia suojaan. Vaan pilvet katosi ja tuuli tyyntyi. Nyt paistaa jo aurinko.

Pierre kävi illalla. Voi sitä hellyyttä jonka sain pojalta. Ei unohda vaikka käynnit harventuneet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.06.2024 klo 14:41

Kyllä sitä on tullut vanhaksi ja raihnaiseksi, kun ei jaksa shoppailla ison kylän marketeissa. Ne on niin valtavia, että saa kävellä urakalla. No, ompahan käyty. Kävin katsastamassa löydänkö sinne poliisin paikkaan antamaan sitä sormenjälkeä parin viikon päästä. Uskon löytäneeni. Sitten vein kasvattajalle viimeiset pisuhiekat, 2 säkkiä. Pentualustoita. Ja rintarepun, mitä Heaven ei ollenkaan ymmärtänyt. Sitten kävin kesäkukat hankkimassa. Luulin meneväni fiiniin paikkaan, koska tuttava tuo aina sieltä kukkakimpun, kun tulee kylään. Ei ollut paljoa valikoimaa. Eikä kesäapulainen osannut vastata mihinkään. Huvitti, että tämä sama kukkatalo tuo tänne paikalliseen kesäkukat varmaan muutkin.. Mutta amppelissa kävi iso ylläri. Täällä meillä samat amppelit maksaa 10e enenmän. Uskomatonta. Täällä ei isoja amppeleita saa muualta kun paikallinen puutarhayritys lopettanut. Ennen vanhempi väki kävi taksilla sieltä hakemassa kukat.. Nyt pakko ostaa tästä kiskurifirmasta. Marketin kukat meillä aina hiukan rähjääntyneitä. Niitä ei muisteta kastella. No, mennään näillä tänään hankituilla.

Kyllä vaan otti voimille. Sitten vielä ajaminen, kun tehdään joka risteykseen liikenneympyröitä ja harvemmin siellä ajelevana pitää mennä hitaammin, että ei aja mihin sattuu.

Illalla mammasiili ja poikanen tulivat yhdessä syömään. Toivottavasti ei ole turhaan käynyt nyt päivällä odottamassa. Syyllinen olo. Kun ei viitsi ruokaa jättää ulos, kun ahneet harakat heti kimpussa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.06.2024 klo 13:04

Tuli siili illalla. Vähän myöhempään, mutta tuli kuitenkin. Oli varmaan epävarma, että onko muonaa, kun ei ollut päivälläkään. Tänään tuli jo ennenkuin kerkisin syödä. Sai oma ruoka jäähtyä lautaselle. Tärkein suu ensin.

Onkohan tintin poikaset yöllä lähteneet pöntöstä, kun ei enää kuulu sirkutusta? Illalla kuului. Toivottavasti saavat hyvän elämän.

Kauhean pilvinen taivas. Taitaa tulla ne sateet, kun ennustettiin? Kuusi on lopulta nurin ja uutta nurmikkoa istutettu. Kukkia en vielä istuttanut. Pitää vähän seurata ilmoja.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.06.2024 klo 13:05

Alkaa kerätä pilviä taivaalle. Varmaan saadaan sadetta. Outoa, kun ei ole kauhean lämmintä? Sitä tottui jo helteisiin. Muutama aste enenmän kuin nyt niin keho kiittää. Perhanan sääskejä ilmestynyt roppakaupalla.

Illalla siilit tönivät toisiaan urakalla. Taisi olla nyt ne isonmat siilit. Ei pienintä näkynyt. Ei vaan päästänyt toista lautaselle, vaikka toinen kuinka koitti. Meni läsöttämään keskelle lautasta. Jos laitan kaksi lautasta niin sama tappelu ja se ahne harakka iskee heti osille sinne. Nyt näin eka kerran siilin juomassa vettä. Onneksi olin vaihtanut raikkaan veden ja pessyt sen kaivon.

Tänään ilmestyi puoli yhdentoista maissa. Säikähti ruohorobottia ja paukkuvia autonovia, mutta nälkä voitti ja palasi syömään.

Illalla Pierrekin ilmestyi siilin lautaselle. Ihanaa nähdä hänet. Toffe tuli tänään, vaikka eilen ajoin luudan kanssa pois, kun meinasi oravan napata. En koskenut luudalla lähellekään Toffea. Orava oli aivan shokissa ruusun yläoksalla. Ajattelin jo, että sain sydänkohtauksen ja kuoli siihen, mutta onneksi lähti siitä sitten. Oli nuori orava, joka erehtyi juoksemaan maassa. Ihanaa katsella lintujen poikasia kuinka värisyttävät siipiään ja äitinsä suojelee vieressä-

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.06.2024 klo 13:09

Ei meinaa millään käynnistyä, vaikka jo päiväkahvitkin juotu. Iskikö laiskuuan vai mikä? Siili oli jo 8.30 juomassa ja odottamassa muonaa.

Kyllä ne söi eilen illalla. Vuorottelivat. Eivät tulleet yhtäaikaa. Piti viedä lisää ruokaakin, kun näytti, ettei yöksi jää mitään.

Toisella silmällä katsonut urheilua. Ei Suomi pärjää missään. Miksi edes osallistuvat?

Nostin illalla kukat sisälle, kun säänainen uhkasi hallalla. Osa vieläkin sisällä, kun piti sataa? Ei ainakaan vielä. Ja oliko että koko ensi viikon sataisi? Ja ilmat vaan kylmenee? En muista vastaavanlaista kevättä?!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.06.2024 klo 12:49

Ompas kolea tuuli ulkona. Saa nähdä tuleeko illalla sade? Kyllähän luonto edelleen sitä kaipaa.

Yksi minun siili on oikein ottanut tavaksi käydä kesken syömisen käydä juomassa ja taas takaisin syömään. Ja tekee pienen lenkin siinä, kun on aikansa syönyt ja taas palaa syömään. Aamulla oli arempi siili syömässä ennen kymmentä, mutta häiriintyi oravasta ja linnuista. Sitten ilmestyi Toffekin siihen. Lähti takaisin unille. Katson välillä aina ikkunasta josko palaisi, niin kiikutan lautasen takaisin. En jätä ulos paksujen harakoiden takia.

Taas Maanantai huomenna, huokaus. Ja illalla ei tule telkasta kuin vaaleja ja urheilua. En ole hankkinut maksutvtä. Harvoin tulee Areenaankaan mentyä.

Pitäisi aloittaa ulkohommat ja istuttaa kukat, jos ei lupaa kauheita sateita. Jossakin vaiheessa ne ennustivat niin isoja sateita, että tulisi viikossa kkden sateet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.06.2024 klo 12:45

Nyt tiedän, kuinka pitää sade loitolla.. Kun pikkuisen kattoon ropsottaa, niin nopeasti nostamaan ökykalliit kukka-amppelit räystään alle suojaan.. niin eikös aurinko paista, kun pääsee takaisin sohvalle. Että otti päähän, mutta sen verran kauheat pilvet joka puolella, etten kyllä nosta takaisin.

Odottelen tässä yhtä remonttimiestä. Sanoi tulevansa tänään katsomaan. No, kiltisti valmiina.

Eilen tapahtui jotakin kauhistuttavan julmaa. On jo jonkin aikaa ruokintapaikan lähellä oleillut pullukka punatulkku. Sellainen ressukka. Toiset punatulkut sitä ajoi pois. Vaan sitten iski paksu, julma harakka, joka nappasi punatulkun suuhunsa ja lensi pois. Sitä piti sitten loppuilta itkeä. Luonto on niin äärettömän julma. Vain vahvin selviää.

Siilit on oppineet juomaan vettä syötyään. Kyllä minulla varmaan kolme eri siiliä käy.