Tiedän, ei saisi rutista kun aurinko paistaa. Varjossa +24 jo nyt. Mutta kun luonto niin tarvitsisi sadetta. Oikeaa kunnon tuntien kaatosadetta. Mitä kuuroissa tulee, on kuin suolasirottmella aavikkoon vettä antaisi.
Siili tuli illalla. Ei niin kauheasti minua pelästynyt. Lähti kauenmaksi, mutta oli lautasella kun olin sisällä. Koitan puhella aina, että jos oppisi yhdistämään ääneni ruokailuun. On vielä suht nuori yksilö.
Kyllä sitä näkee ja kokee vaikka mitä. Minulla vielä omaa saamattomuuttani roikkuu tarjolla lintujen rasvatanko puussa. Nuori tikka on siihen tykästynyt. Mutta samassa puussa pesii kirjosieppo. En olisi uskonut, jos en itse olisi kuullut sieppojen sähisevän hyökätessään puolison kanssa siksakkia tikan kimppuun. Se oli aikamoista. Tikka ei käynyt pöntössä lähelläkään, mutta turvasivat kunniakkaasti pesäänsä. Ja tikka lähti. Osalle oravista tekevät saman. Kaksoset niin villejä aina vaan niin se ärsyttää sieppoja.
Toffe on käynyt jo kahdesti marisemassa. On reppa niin huomionkipeä. Pikkuisen kampasin turkkiaan. Kauheasti lähti irtokarvaa. Ei huolehdi kotiväkensä. Pierre kävi jo puoli seiskalta. Hänen turkki niin hyväkuntoinen.
Käytin omaista silmänpohjakuvauksissa. Ja kävin kysymässä joko saisi meidän kesäpoika Roopen kotiin hotellista. Siis ruohorobon. Alkuviikosta tulee. Ne harvat paikat, missä nurmikko noussut on jo suht pitkää. Yleensä Roope aktivoi ruohon kasvamaan.
Kyllä taas oli aamupainajaisessa käärmeitä. Joku minua kiusasi niillä. Olivat pieniä käärmeitä. Hyi. Ei ollutkaan niitä pitkään aikaan.
Meinasi ottaa ohraleipä. Tallin vesi katkaistiin talveksi, ettei putket jäädy. Vipu on helvetillisessä paikassa. Kun en meinaa päästä polvilleni. Saatikka ylös siitä. Kun ei aina kehtaa soittaa putkimies noin pienessä asiassa. No, tuli vettä kraanasta tallissa. Heh, hetken ainakin. Huomenna kampaajalle. Pitää taas koittaa näyttää normaalilta ja hallita small talk..