Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.09.2019 klo 15:23

Tänään aloitin kaksi uutta lääkettä. Saas nähdä kuinka eukon käy!? Tietty toivon apua niistä, mutta eihän se ihan heti tunnu missään.

Olen ollut supertehokas tänään. Raahasin pihalasipöydän talliin ja onnistuin kolhaisemaan sääreni niin, että tosi iso ja kipeä mustelma. Haudat kävin laittamassa talvikuntoon. Callunoita ja lyhdyt. Kirjasto, apteekki ja kauppa. Ei se ihme, että tuntuu jotakin tehneenkin.

Taas kuulin tuttavalta, kuinka virkeältä ja hyvältä näytän kaiken tapahtuneen jälkeen. En oikein tiedä mitä ajatella? Tuskin kukaan pahaa tarkoittaa, mutta itselle tulee aina se ajatus, että kuinka huonona sitten olin aienmin?

Huomenna pitäisi olla ahkera ja kesäkukkia kärrätä tunkiolle. Muutama Calluna istuttaa ikkunalaatikkoon.

Meidän Tauno, mustarastas on maisemissa. Ehdin jo kaivata. On se sitkeä ukkokulta. Jää aina talveksi tänne, kun vaimoke ja poikaset muuttaa etelään. Siilejä ei ole näkynyt?

Katit ei viihdy ulkona, kun niin kosteaa ja kylmähköä. Hienosielut.

Olipas eilen aikamoinen raekuuro. Varmaan n 5min tuli suuria rakeita niin, että maa oli valkoinen hetkessä. Eeros katti oli kanssani kuistilla juuri silloin ja pelotti, kun peltikatto kuulosti kuin konekiväärillä joku laukoisi. Onneksi sulivat pois melkein samantien.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.09.2019 klo 13:00

On kauhean surullista haudata melkein joka päivä joku pikkulintu, kun ne lennähtelevät innoissaan ja kopsahtavat ikkunaan. Niska poikki reppanoilta. Ikkunassa on säleverhot ja koitan pitää niitä asennossa, että huomaisivat asian. Minulla on jo pieni hautausmaa. Aina vaan itkettää, kun hautaan.

Viime yönä taisi olla kylmän puolella, kun aamusellakin oli vielä nollassa. Ihan nätti syyspäivä silti tuli. Kohta pitäisi alkaa hiljakseen haravoida ja viedä ruohorobotti syyshuoltoon. Ja pestä ulkokalusteet varastoon tai pressun alle suojaan.

Uudet lääkkeet ei ole mitään pahaa aiheuttaneet. Pelkäsin sivuoireita. Koputetaan puuta knok knok knok! Päinvastoin tuntuu, että etenkin allergialääke olisi nyt jo helpottanut hengitystä. Mutta mille minä sitten olen allerginen? Kateille en ole,  se testattiin heti alussa. Täytyy olla jollekin homeitiöille ilmassa?!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.09.2019 klo 13:28

Kamalia painajaisia taas oli uni täynnä. Siellä seikkaili mukamas yksi suomalainen poliitikkokin. En meinannut tajuta Masterin huutavan, kun kuvittelin senkin olevan osa painajaista.

Nyt muutama tunti sitten makoilin sohvalla ja lueskelin, kun joku? avasi ulko-oven ja hetken päästä sulki sen? En kuullut, että kukaan olisi puhunut mitään tai huhuillut minua?! Nousin ja menin katsomaan, ei ketään missään. Kuistilta näkyy pitkälle molempiin suuntiin. Kyllä kylmää sydäntä. Ei se kukaan tuttu ollut tai kerääjä tms. Joku taisi olla ihan tiedustelulinjalla pahoja aikeita varten. Pidän tästä lähtien ovet päivälläkin lukossa ja yöksi varaan yllätyksiä oven taakse, että herään, jos joku meinaa sisälle tulla. Tämä on niin hiljainen kuja, ei katuvaloja ja metsä alkaa nurkalta. Ei siitä niin monta vuotta ole, kun nk hit and run kopla kirkkaassa päivänvalossa tyhjensi asunnon kujalla, jossa talot lähempänä kuin täällä. Olen odotellut, koska se joka syksyinen hiippari tulee ikkunoiden taakse. Minä en kuvittele asiaa. Nurmikko on aina niin tallattu ikkunoiden takana ja ollut muutama tupakantumppikin. Minä en polta tupakkaa. Ja tuskin linnutkaan niitä kantaisi juuri ikkunoiden taakse.

Tälläistä riemua hiljaisilla paikkakunnilla asuminen.

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 24.09.2019 klo 16:36

Tervehdys dahliankukka. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että nykyään on kyllä hyvä pitää ovet lukossa päiväsaikaakin, ettei tule kutsumattomia vieraita sisälle. Voi olla, että joku luuli talon olevan tyhjillään ja kääntyi kannoillaan, kun olikin asukas paikalla, eikä toisten tule, kun tietää nyt talon asutuksi ympäri vuoden.

Toisaalta on kiva, että on neljä vuodenaikaa, se tuo vuoteen vaihtelua ja aikakin kuluu luontoa seuratessa. Hyvää syksyn jatkoa ja muista, jos joku uhkaa tulla sisälle, soita poliisille 112, älä käytä sitä oven pielessä kertomasi mukaan jättämääsi hätävaraa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.09.2019 klo 12:49

Kiitos Irja kommentistasi. Meillä ei paikkakunnalla ole poliisia, joten saattaa poliisien tulo ottaa aikaa. Viime yönä ei ainakaan kuulunut mitään ääniä. Eikä ole missään murtoyrityksen jälkiä. Linnut ränneissä kaivelee ja niitä ääniä säpsähtelen päivälläkin. Jotenkin sitä ei nuorempana osannut pelätä kotonaan kuten nyt sitten. Toisaalta maailma on muuttunut aina vaan väkivaltaisenmaksi ja joka päivä saa lehdistä lukea kauheuksia täällä kotimaassakin,

Aamulla oli -3 mittarissa. Nyt on noussut +5 asteeseen. Kyselin jo Heavenilta haluaako nutun jo päälleen, mutta taisi neiti nauraa minulle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.09.2019 klo 13:13

Ei pitäisi katsella iltapäivälehtiä, kun tulen aina jo otsikoista niin huonolle tuulelle ja katit valittaa mamman politikoinnista.

Nyt on niin otsikoissa tämä ilmastonmuutos ja kuinka pitkällä se jo onkaan. Haloo, eikö asiaa olisi pitänyt miettiä paljon aienmin, kun asioille oli mahdollista tehdä enenmän? Nätisti sanottuna miksi itkeä maahan kaatunutta maitoa vaikka tekisi mieli käyttää sanontaa, jossa hätä jo tullut housuun ennen housujen laskemista.

Minulle nämä omat kulutuskäyttäytymiset ollut aina samat ja itsestään selviä. Ja pieni paha se ihminen yksin taitaa olla. Mutta sitten toisaalta melkein kaikkien huonojen tekojen ja päästöjen ym takana on aina ihminen/ihmisiä. Me ihmiset olemme maapallomme kohta loppuun käyttäneet. Aika vaikeaa sitä on alkaa korjaamaan, mutta josko edes saisi hidastettua.

Ja entäs tämä otsikko, että Lokakuulla taas tulisi Suomeen turvapaikan hakijoita.. Eikö siinäkään viisastuta? Eikö Suomen kansalaisten omat asiat pitäisi ensin hoitaa parenmiksi? Niin haluaisin ajatella. Täällä on työttömyyttä, ihmisiä velkaloukuissa, leipäjonoja, vanhuksia ilman hoivaa jnejne.

Okei ja taas tästä Porvoon tapauksesta. Miksi uutisoida, jos ei uutta sanottavaa ole? Myykö juttu lehteä? Ja samalla poliisin niukkapuheisuus tavallaan lietsoo ihmisissä pelkotiloja, että mitä kauheaa onkaan muhimassa.

Jopas oli taas minulta kannanottoja. Ihan ikiomia mielipiteitä. Kohta taas Lokakuu ja aika ostaa se pinssi rintasyöpää vastaan. Olisiko Näyttelijätär Seela Sella suunnitellut? Vaikka se on varmaan pisara meressä, niin joka vuosi olen sen hankkinut. Koen, ettei se raha hukkaan mene.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.09.2019 klo 13:32

Unohtui eilen jaarittelustani se, että Estonian hautarauhaa oli rikottu. En ymmärrä miksi?!

Tänään olen ollut tehopakkaus ja nyt alkaa olla ihan puhki. Aamulla viemään ekoroskia, apteekkiin ja robotti huoltoon. Sitten auton imurointi ja pesu. Kuistin imurointi. Ja vielä kottikärryllisen haravoin lehtiä syreenin alta ja imuroin sisällä. Loppuillan vedän lonkkaa hyvällä omallatunnolla. Niin, kattien muonapaketti pitää vielä purkaa kaappiin. Juuri posti sen toi. Niin rikki paketti, että purkit näkyy. Pitää laskea, että kaikki mukana ja antaa palautetta zooplussalle huonoista paketeista.

Näin pitkästä aikaa Eeros katin omistajat ja juteltiin. Oli mukavaa kuulla, että se lelubanaani on joka päiväisessä leikissä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.09.2019 klo 13:15

Nyt kyllä alkaa unetkin karkaamaan lapasesta..mukamas salaa pesin autoa ja siellä autotallissa oli mukamas kirjahylly, jossa tavaroita. Ja paviaani ja tavallinen apina, joka oli kova nipistelemään minua. Ja iso musta kissakin koitti tulla autotalliin. Ovien välit oli tiukasti täynnä syksyn lehtiä... Olipas uni. Ne nipistyksetkin tuntui muka niin todellisilta, ettei vaan Heavenley koittanut minua herätellä?!

Olipas kova usva aamulla ja koko päivä on kostea vaikka ei sadakkaan, vielä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.09.2019 klo 13:35

On tbl ottopäiviä ja TBL OTTOPÄIVIÄ..tänään oli jälkimmäinen ja Masteri voitti kieroudellaan ja sapelihampaillaan. Minulla taitaa jokaisessa sormessa olla vuotava haava. Ei ne isoja ole, mutta pirun kipeitä. Se tbl on niin pieni siru, ettei sillä tblantokynällä tee mitään. Ei pysy siinä. Ruokaan ei arvaa laittaa, kun ei sitten tiedä onko sen syönyt? Olen koittanut Nutriplussaan laittaa ja sipaista sisäposkeensa, mutta kuinkas ollakkaan kohta se tbl tipahtaa suusta. Ongelma on siinä, että jos yhtään ehtii sulaa suussa niin alkaa kuolaaminen. Varmaan pahan makuista. Noh, koitan illenmalla uudelleen. Heavenin kynnet sain leikattua. Viimeksi hänkin meinasi minua purra. Nyt oli kuin enkeli ja jälkeenpäin puski aivan kaikkea.

Kamalaa ajatella, että ensi viikolla alkaa jo Lokakuu. Kesä meni niin kauheaa vauhtia. Talventulo minua ahdistaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.09.2019 klo 13:40

Tänään meidän mustarastas pariskunta Tauno ja Ansa toi perheensä näytille. Joka syksy sama juttu. Jotenkin koskettavaa. Sitten Ansa ja poikaset lähtevät etelään talveksi. Tulee Taunolle pitkä odotus yli talven. Pidetään Tauno kyllä muonassa.

Niin syksyinen ja sateinen ilma ulkona. Ensi viikolla ollaan jo Lokakuussa. Menee minulla ihan okei, kunnes lumi tulee. Se on ahdistuksen laukaiseva. Toiset iloitsee, että lumi tuo valoa, mutta ei vaan minusta tunnu samalta ollenkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.09.2019 klo 13:08

En muista mainitsinko tilanneeni ostoskanavalta petarin? No, ei sopinut minun sänkyyni, vaikka mukamas ennen tilaamista mittailin sänkyni. Olisi ollut oikein unelmanoloinen petari, mutta ei aina onnista. Soittelin aamulla firmaan ja laittavat minulle tarrat, joilla voin ilmaiseksi palauttaa. Lievä ongelma on, kuinka ihmeessä saan sen petarin enää siihen laatikkoon jossa tuli? On varmaan kone pakannut, kun on niin just paketin kokoinen. Onneksi olen yhden ison pahvilaatikon säilyttänyt, josko siihen menisi?!

Tänään on ilmestynyt rastaita ihan kauheita parvia napsimaan pihlajanmarjat. Sääli, ei jää tilheille.

Hain aamulla pitsan pitkästä aikaa, kun niin himotti. Taidan syödä sitä loppuviikon, kun ei mene paljoa kerrallaan mahaan. Pitää kuunnella tuntemuksia, etten sitten oksenna loppupäivää.

Ostin sellaista easy pill tbl kätkentä tahnaa apteekista ja ainakin tänään meni Masterin pillerit ilman uusia haavoja sormissani. En vaan tiedä kauanko saan ukkokultaa tuolla huijattua. Minusta haisi kamalalta, mutta jos vaan toimii niin hyvä. Muistan joskus aienminkin kokeilleeni ja sillon ei mennyt läpi. Tahna oli sillon kuivahkoa. Nyt oli tuoreen oloista.

Pitäisi mennä haravoimaan, mutta laiskottaa. Loppuviikko taitaakin sataa, niin ei tarvitse miettiä. Mahtoiko säämies eilen sanoa, että jos pe tai la jotakin sataa se tulee lumena? Kauhistus!!!! Eihän se toki maahan jää, mutta silti...yäääk

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.10.2019 klo 14:13

Oh boy, vilkaisin vasta uutisotsikoita ja aivan kamalilta kuulostivat. Koulupuukotus miekalla? Koulussa ovet lukossa, kun nähty epäilyttävä naamiomies jnejne. Mikä ihme ihmisiä vaivaa oikein, kun tuollaista tapahtuu? Ei riitä minulta ymmärrystä.

Aikamoinen syysmyrsky ulkona. Silti reippaana kävin kaatosateessa kukkurakottikärryllisen haravoimassa. Se hyvä sateessa on, että lehdet ei lentele märkinä ympäriinsä. Ja jotenkin olen aina tykännyt tehdä pihahommia sateella. Hulluutta lienee sekin. Eipä se ollut kuin pisara meressä, mutta eipähän ne lehdet lenetele naapureiden puolelle.

Illalla Masterille tuli kohtaus. Se on aina minullekin niin kauheaa. Meni se pian ohi, mutta sitten maukui pitkään ja oli hiukkasen pihalla. Annoin vähän ylimääräistä tbl ja se alkoi väsyttämään ja ukkokulta meni sitten nukkumaan. Valvoin pitkään ja tarkkailin, että kaikki on hyvin. Nyt aivan, kuin mitään ei olisikaan ollut. Ei tulisi kohtauksia, kun ottaisi kiltisti tbl.

Pitääkin madottaa katit. Madotan aina keväällä ja syksyllä. Ei onneksi ole matoja ollut, mutta huolehdin silti.

Niistä minun uusista lääkkeistä taitaa olla apua, kun hengitys tuntuu helpottuneen. Hienoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.10.2019 klo 13:18

Aivan, kuin en olisi haravoinutkaan.. No, arvasin sen jo tehdessäni. Ompahan kuitenkin sen verran lehtiä pois. Alkaa siinä olla suht kaikki lehdet pudonneet. Sitten onkin iso ponnistus jäljellä. Ajattelin kuitenkin hiukkasen sinnepäin haravoida, koska keväällä sen teen kuitenkin. Joku sanoi minulle, että lumi maaduttasi lehdet talvella ja se tekisi hyvää nurmikolle? Pitäisiköhän kuitenkin ostaa kalkkia ja sitä nakkoa ennen talven tuloa? Ihmeen hyvä nurmikko minulla ollutkin. Tykkää hyvää ruohorobotista.

Kosteaa ja koleaa ulkona. Mutta niin vaan hetki kärvisteltiin Heavenin kanssa. Se jotenkin kuuluu päivärutiineihin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.10.2019 klo 13:05

Fyysisesti huonohko olo, ei kuitenkaan mitään vakavaa. Olisiko joku lääke jäänyt ottamatta ja taas pitänyt kiputbl ottaa. Olen koittanut haravoida, mutta kun se ala näyttää loputtomalta niin lannistaa. Jalkoja särkee, kun kengät ei istu jalassa ja huono ote haravan varresta. Onhan se uurastamisen arvoista, mutta toisaalta pensaissa ja puissa niin paljon lehtiä, että taitaa olla itsensä kiusaamista. Jos jotakin hyvää pitää löytää niin tuleepahan liikuttua.

Kylmä ulkona on, alle +5 astetta. Aamulla oli pakkasella. Onneksi ei tänne ole lunta vielä tullut, koputetaan puuta knokknokknok.

Olen paljon taas ajatellut kuolemaani. Ei koskaan kukaan tule haudalleni, ei hautajaisia, ei surijoita. Kuka minut edes löytää, jos kotiin kuolen?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.10.2019 klo 13:03

Haravointi suoritettu. Nyt varmaan olisi se muutaman ikkunan pesu ja verhojen vaihto. Pitää kuunnella säätiedoitusta illalla. Olisi muutama asia tavallaan auki ja stressaa hemmetisti, etten saa niitä tehty loppuun, minusta riippumattomista syistä. Odottelen, että laittavat lupaamansa palautuslaput. Posti vaan aina jaetaan illalla klo 19 jälkeen nykyään. En tajua, mitä ne päivät tekee, kun ei jakamista tehdä?

Onneksi ei meille vielä ole lunta tullut. Kyllähän se tulee. Masentaa pelkkä ajatuskin siitä.