Eilen illalla tuntui, että sydän ei vaan kestä, että se repeää ulos rinnasta. Ovelle koputettiin ja siellä oli kukkalähetti. Itkin jo, kun luin pakettiin kirjoitetun viestikortin. Surukukkasia Heavenin kuoleman johdosta. Rakkailta ystäviltä ja tukijoilta, Heavenin ja Masterin kasvattajaperheeltä. Niin kaunis kimppu. Putosin vaan polvilleni lattialle ja itkin. Se tuli isoina ryöppyinä, loputonta surua. Samalla se kosketti niin syvälle. Ne valitut sanat. Heaven syntyi keskosena. Ainoana elävänä selvinneenä pentuna. Master isälle ja suloiselle äidille.
En minä löydä sanoja. Nyt pelkään jokaista puhelimen kilausta, ilmoitusta, että Heaven on valmis palaamaan kotiin krematoriosta. Se suru repii lopullisesti.
Minä niin yritän jatkaa elämää. Mutta ei tästä tule mitään. Tarvitsisin niin rauhoittavia, mutta tk hyvin niuhasti uusii reseptiä. Enkä halua koskaan enää joutua selittämään suruani, kissan kuoleman takia. Silloin ensinmäisen kissani kuoltua päivystävä psykka sanoi, että minun täytyy olla humalassa, koska suren kissan kuolemaa. Koitan selvitä puolikkaalla tbl, että lääkkeet riittäisi pahimman ylitse.
Pierre, Pee ymmärtää suruni. Heavenin prinssi. Istun usein kuistilla hänen seuranaan ja annan kyynelten vaan tulla. Kun te kaikki näkisitte, kuinka Pee minua katsoo ja tökkii suurella päällään, lohduttaakseen. Sanokaa vaan, ettei hän ole Masterin uudelleensyntymä...aivan varmasti on. Ainoa mikä minulla on jäljellä. Hänkään ei ole omani. En voi ottaa sisälle, koska hänellä on koti jossain lähellä. En voi omia toisten kissaa.
Linnuilleni koitan antaa hyvän joulun ja olen heille varannut kaikkea herkkua. Kolme närheä viihtyy pihalla. Tiedän, että ovat pesärosvoja jne. Mutta niin kauniita ja tuovat minulle edes hieman iloa.