Onko kellään koomamaailma kokemuksia?

Onko kellään koomamaailma kokemuksia?

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 15.01.2017 klo 13:58 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.01.2017 klo 13:58

vertaistukea olisin vailla, joltakin joka on kokenut koomassa jotain selittämätöntä? en suostu uskomaan olevani ainoa sen kokenut ja hengissä selvinnyt? minulle siitä seurasi näyt, viestit aivoissani yhä vuosienkin jälkeen. tietääkö kukaan onko olemassa suljettua kooman kokeneiden chattia tms? jotakin paikkaa, josta saisi ymmärrystä, kun oma jo aika päivää sitten loppunut.😯🗯️

Käyttäjä soulgirl kirjoittanut 28.01.2017 klo 04:06

Hei!

Ootko aatellut kysyä Suomen mielenterveysseurasta, mitä heillä on. Ainakin pääsee juttelemaan kokemuksista jonkun kanssa.
Itselläni on muutama vuosi sitten ollut sydän pysähdyksissä pari minuuttia, enkä muista mitään siitä, paitsi että on jokin sellainen hämärä muistikuva, että olisin alkanut huutamaan täysillä, kun henki ihmislapseen taas tuli. Tämä on kyllä minulle kerrottu, mutta vähän paremmin muistan, kun ambulanssihenkilökunta oli meillä ja hienosti tekivät työtänsä, niin minä vielä hanttiin laittamaan, että minä mihinkään sairaalaan!
Sairaalassa olin tajuttomana, eikä ole aavistustakaan, kuinka paljon on työtä eteeni tehty siinäkin vaiheessa, ennen kuin on voitu osastolle siirtää. Luojan kiitos, en jäänyt vihannekseksi ja siihen se ylenpalttinen pillereiden syönti jäi. Ne ei ole karkkeja. ☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.01.2017 klo 16:37

Kiitos vinkistä. Onneksi sinä et joutunut koomaa kokemaan. Minun koomani oli elämää pahenmalla puolella. Ahdistavaa ja kieroutunutta, kunnes kattini ilmestyivät sinne ja kuljin kohti parantumista.

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 27.02.2017 klo 20:40

dahliakukka kirjoitti 30.1.2017 16:37

Kiitos vinkistä. Onneksi sinä et joutunut koomaa kokemaan. Minun koomani oli elämää pahenmalla puolella. Ahdistavaa ja kieroutunutta, kunnes kattini ilmestyivät sinne ja kuljin kohti parantumista.

Mielenterveyden keskusliitosta MTKL:stä voi myös kysyä, onko heillä alajärjestöä, joka on keskittynyt koomasta selvinneihin.🙂

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.03.2017 klo 16:44

Kiitos, Irja. Kävin sivuillaan kurkkimassa, mutta siellä ei mainittu. Pitänee kerätä rohkeutta soittaa ja kysyä. Olen vaan huono puhelimessa ja jptenkin oudosti päädyn aina puhumaan kateistani. Tulen monesti väärinymmärretyksi, kun käytän heistä sanaa lapset. Minulla ei oikeita lapsia ole, niin nuo karvaiset kamut lapsenasemassa. Ja niin, hehän minut kuitenkin kävi kotiin hakemassa koomamaailmastani. Minulle se oli hyvin todellinen asia kaiken pahan ja kieroutuneen keskellä. Mutta kuinka se selittää ihmiselle, joka ei ole vastaavaa kokenut. Hyvä vaan, jos ei kenenkään toisen tarvitsisi moista kokea, koomaa siis. Lääkäritkin nollaavat koomakokemukset, koska sitä ei voi konkreettisesti todistaa.

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 06.06.2017 klo 23:13

Tutustuin aiheeseen googlettamalla ja koomakokemuksista keskusteltiin vauva-lehdessä muutaman kommentin verran ja sitten oli juttuja yksittäisistä henkilöistä, jotka kertoivat kokemuksistaan koomasta. Valitettavasti en löytänyt yhdistystä, joka olisi keskittynyt koomassa olleiden tukemiseen. Toivottavasti sinulla oli parempi onni, kun soitat MTKL:ään.🙂👍

Käyttäjä Kadri liisa kirjoittanut 23.01.2023 klo 19:59

and 6 yrs later i found this post when i tried to google in finnish about koomakokemuksista. It is bit sad that there is not much research on it.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.01.2023 klo 13:33

Mayby peoples shamed to talk about komaworld..as i think noone whos not being there cant understand it