Minä kirjoitan tänne…

Minä kirjoitan tänne...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 21.10.2016 klo 17:02 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 21.10.2016 klo 17:02

Hei nyt minä sain tarpeekseni siitä että minä kirjoitan liian näkyvästi enkä anna tilaa muille kirjoittaa tänne, niinpä päätin vallata oman tilan täältä. Minä liityin vähän aikaa sitten moniäänisiin, koska psykiatrini suositteli sitä minulle. Minulla on ollut ääniä ihan pikkuisesta tytöstä asti. Olen tullut niiden kanssa välillä huonosti ja välillä paremmin toimeen.
Psykiatrini oli sitä mieltä että voisin oppia jotain muiden kokemuksista, mutta en ole aivan
samaa mieltä, jokaisella on omat kokemuksensa, ja harvoilla samanlaiset minun kanssani.
Edes äitini ei ymmärtänyt minua, vaikka hänelläkin oli omat äänensä.
Äänet ovat mielestäni hyvin henkilökohtainen asia, niinkuin ajatuksenvapaus, mutta usein
äänet toimivat ihmisen kokemusten kuvaajana, millainen psyyke sellaiset äänet.😍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.01.2018 klo 16:06

Kissani ja minä voimme hyvin.😍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.01.2018 klo 10:40

Hei. Jostain syystä mieleni sisäiset äänet eivät tykkää siitä että kirjoitan taas tänne.
Kävin tänään Ankkurissa, se on jonkun seurakunnan hyväntekeväisyyspaikka lähinnä
mielenterveys-ja päihdekuntoutujille. Siellä on maanantaisin, keskiviikoisin ja perjantaisin
ruuanjakotilaisuuksia, lähinnä kaupoissa vanhaksi mennyttä hyväkuntoista ruokaa, ja
joka arki päivä on aamiainen ilmaiseksi, puuroa, leipää+leikkeleitä ja kahvia/mehua.
Minusta on hyvä käydä siellä, mutta häiritsevän itsestäänselvyytenä en tykkää olla,
niinkuin tänään, ajatukseni olivat ilmeisesti taas levällään, eikä minulta tarvinnut edes
kysyä mitään ... " kuin itsestäänselvyytenä, kaikki tiesivät mitä olin ajatellut."
Kyse oli siitä ... " mustasta silmästäni, joka oli osunut autonoveen." Ja mistä se oli tullut?
Minusta se ei ole mukavaa, että tiedetään mitä minulle on sattunut, kysymättä sitä minulta.
En tosin tykkää toistaa jotain asiaa kokoajan jollekulle, mutta en usko ettei sitä minun
" mustaasilmääni " huomaa kukaan, kuin kukaan ei sanonut mitään siitä.☹️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.01.2018 klo 18:38

Olin moniäänisten live-ryhmässä, mutta minulla ei kestänyt verkko, jouduin lopettamaan kesken. Yritin kertoa että minulla on vähän stressiä elikä matkakuumetta kuin olen lähdössä
Teneriffalle viikoksi, ja yritän parhaillaan lopettaa tupakanpolttoani, joka alkoi olla minulle
jo ihan liikaa nyt kuin harkitsen matka järjestelyitäni ( aina pitäs polttaa tupakoita ) sekä
päätän mitä teen perillä ollessani ( aina pitäs polttaa tupakoita ) ja menenkö retkille ( jolloin
päätin käyttää ne rahat mitkä menis tupakoihin retkiin )...🤨

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 06:45

SE TUPAKOINNIN LOPETTAMINEN tuntuu rinnassa painontunteena, kuin olisin yhtääkkiä
kasvattanut suuret rinnat, ja PYÖRII PILVENÄ PÄÄNI YMPÄRILLÄ kuin hyönteinen joka ei
enää karta minua kuin en haise savulta. 😯🗯️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 17:03

Kävin tietysti ostamassa tupakoita, ja poltin jo.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 06.01.2018 klo 14:06

KANSSAIHMISTEN ALKOHOLIN KULUTUSTA: Hallusinaatioita viinin paremmasta voimasta,
ja liköörien tehosta.
Olen viettänyt aikaani riidellen itseni kanssa siitä, voinko ajatella etten juo alkoholi juomia.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 07.01.2018 klo 19:15

Olen kirjoittanut koko viikonlopun ylös asioita joiden toivon vaikuttavan lomamatkaani.
Silti saan itseni kiinni valehtelusta, tai vertaamisesta toiseen siviilisäätyyn kuuluvaan
ihmislajiin, ja jouduin korjaamaan sen, kun omatuntoni herkistyi.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 08.01.2018 klo 19:52

Minä ajattelen, etten minä juo alkoholia, muodossa enkä toisessa. Ja minua on turha siitä
soimata, minä tiedostan vikani, ja ne on tupakoimiseni.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 09.01.2018 klo 08:50

Hei,

Tässä ketjussa on keskusteltu jonkin verran tupakoinnista ja sen lopettamisesta.

Olettkohan huomanneet, että Tukinetissä on alkamassa suljettu ryhmä, jossa voi pohtia omaa tupakka- ja/tai nikotiinituotteiden käyttöä. Ryhmästä saa myös tukea tupakoinnin vähentämiseen tai lopettamiseen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen ryhmään: https://www.tukinet.net/tiedotteet/nayta.tmpl?id=136

Huom! Kaikki ilmoittautuneet pääsevät ryhmään.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 11.01.2018 klo 09:11

Eilen illalla minua sorsittiin ja minulle tuli siitä kauhea olo, yö uneni menivät.☺️❤️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 11.01.2018 klo 14:52

Tänään olen taipuvainen haaveiluun, unohtaen todellisuuden kokonaan, olen jo lomalla.☺️❤️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 13.01.2018 klo 20:04

Kaikki menee nyt hienosti, vähän olen taipuvainen kuuntelemaan niitä ajatuksia jotka ovat äänessä enemmän, hieman ehkä olen liianllisen optimistinen kaikkien niiden ajatuksien takana olevien ihmisten suhteen, luultavasti he eivät tykkää siitä että ovat noin avoimesti 🌻🙂🌻
suunnitelleet elämäänsä ja haluavat ehkä tehdä siihen muutoksia. 😎
Luultavammin kohtaan joitain heistä lomalle lähtiessäni, tai lomani aikana, riippuen syistä ja
seurauksista. Kokemukseni muista ihmisistä ehkä auttavat minua selviämään siitä tilanteesta
jossa kohtaaminen tapahtuisi, mutta sitä ennen tapaan naapureideni lisäksi muita ihmisiä.
Saapa nähdä millaisia matkustus seuralaisia mahdan saada.😎 😯🗯️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 14.01.2018 klo 18:03

Moninaiset pulmat tekevät tehtävänsä 😎 ja 😳 minusta tuntuu kuin olisin saanut ongelmistani otetta. Selvittelin jo erillaisten kulkuneuvojen mahdollisuuksia kuljettaa
minut perille sinne minne olen menossa. Ehkä veljeni ei halua tai kerkiä tulla minua
kuljettamaan perille, ja minun täytyy käyttää yleisiäkulkuvälineitä. Silloin minusta
tuntuu parhaimmalta käyttää metroa+junaa, vaikka pääsisin metrolla+bussilla sinne.
Se että joudun kävelemään 200 m ei minua lannista. Minä kirjoitan tänne...😍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 27.01.2018 klo 16:18

Tulipa käytyä matkoilla, siellä Hotellissa oli allasbaarissa jatkuvasti päiväsaikaan musiikkia.
Minulla oli parveke altaanpuolella. Hotelli oli iso, siinä oli paljon käytäviä ja huoneita. Minulla
oli käytäväni viimeinen huone, ennen kierreportaita pihalle. Käytävät olivat avoimia toiselta
puolelta, siinä oli vain hutera kaide, ja alhaalla kasvava kiinanruusu tungeksi kaiteen välistä
esiin, ojennellen kukkasiansa. Paikalla oli pieniä kärpäsiä, ja ihan ikuiset siivoojat joilla oli
aina jotain vain hommaa joko huoneissa tai käytävillä, he huutelivat " hola" iloisesti kuin
tulivat vastaan.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.01.2018 klo 13:02

Pelottavan positiivinen ole, koskahan mahalasku tulee? Kovasti olen jo keväthommia suunnitellut tehtäväksi. Huomenna pitäisi soitella kateille rokotusajat.