Kummallista

Kummallista

Käyttäjä PomPom aloittanut aikaan 21.06.2017 klo 12:16 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä PomPom kirjoittanut 21.06.2017 klo 12:16

22v täällä, Lapsesta asti ollu ongelmia ja joskus pentuna piti käydä tutkituttamassa pää kun minulla epäiltiin olevan ongelmia, mutta valehtelin päästäkseni sieltä pois jottei minua kiusattaisi lisää. Niin kauan kuin muistan minulla on ollut vaikeuksia hahmottaa mikä on oikeaa ja mikä ei. En pysty keskittymään, joskus en näe mitään (vaikka näen kaiken edessäni se ei vaan uppoa päähän eikä se ”rekisteröidy”), ja minun pitää koskea asioita ympärilläni että tiedän olenko oikeasti siellä. Tämä vähän pelottaa. En tiedä mitä tehdä ja se on pelottavaa, eikä minulla ole oikein ketään kenen puoleen kääntyä. Tämän lisäksi olen ollut masentunut eikä mikään auta siihen. Mitä kannattaisi tehdä, kehtaako tälle tehdä mitään vai onko tää vaan jotain mitä sattuu kaikille.😭

Käyttäjä Irja_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 16.08.2017 klo 17:57

Valitettavasti vastaaminen kesti näinkin kauan, mutta mielestäni sinun kannattaisi käydä terveyskeskuksessa puhumassa lääkärin kanssa asiasta, jotta hän voi tarvittaessa tehdä lähetteen, jotta pääset tutkimuksiin ja suostua vapaaehtoiseen hoitoon, jolloin sinulle voidaan määritellä diagonoosi. Voi olla ihan jotain muuta kuin mielenterveysongelma, jotain ns. "fyysiseltä" puolelta, kun on tuota hahmotusongelmaa.

Muista nukkua ja syödä terveellisesti, sillä moni ongelma saa alkunsa unen puutteesta. Tsemppiä syksyyn.🌻🙂🌻