Lonelyhart kirjoitti 18.10.2016 16:34
Hei,
Olen uusi täällä ja olen kuullut ääniä 20 vuotta. Alkuun äänet oli ilkeitä ja ahdistavia,
mutta nykyisin mulla on sellaisia ystävällisiä ääniä. Ilkeitä ääniä on harvoin.
Mulla on nyt tänään vähän alakuloinen päivä ja niin yksinäistä, ettei edes äänistä
ole seuraa 🙂 Joskus juttelen äänille kun ne juttelee mulle.
Tulen nykyään hyvin toimeen äänien kanssa. Olen eläkkeellä nykyään. Töissä ollessa
äänet oli ilkeitä ja koska olin vähän työpaikkakiusattu mielestäni, niin silloin ilkeitäkin ääniä oli paljon. Kuormituin äänistä tosi paljon ja lopulta jouduin jäämään eläkkeelle.
Joo, olen ajatellut, että olisko moniäänisten vertaisryhmä sellainen, missä saisi vertaistukea ?
En vaan ole tietoinen juuri lainkaan tällaisista ryhmistä. Tämäkin nettisivu oli mielenterveystoimiston ilmoitustaululla ja päätin kurkata, millaista täällä olisi.
Ääniä on aamuisin ja iltaisin, muun ajan niitä ei juuri ole. Enää en pelkää ääniäni,
mutta aiemmin oli toisin. Ahdistus äänistä sattui ihan rintaan ja oli vaikea keskittyä
töihin. Nykyään pystyn jo keskittymään vaikkapa lukemiseen.
Hei!
Minulla kävi vähän samanlaisesti, kun sattumoisin luin Moniääninen- lehteä ja takasivulta huomasin tämän keskusteluryhmän, niin päätin nyt kokeilla tätäkin. Olen käynyt moniäänisten vertaistukiryhmässä ja olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla, jos asuu niin, että pääsee niihin. Ei tarvitse siellä loistaa puhetaidoilla, tarkoitan sitä, kun olen itse hieman arka puhumaan ryhmissä niin on se ihan hyvää treenausta olla joskus ns. mukavuusalueen ulkopuolella ja kun on muutaman kerran käynyt ryhmässä, niin saa kiittää itseään, että tuli lähdetyksi. Siellä ei ole pakko sanoa mitään, jos ei halua, pääasia on, että on mukana. Ehkä löytyy tarkempaa tietoa http://www.moniaaniset.fi Että suosittelen kokeilemaan vaan 🙂
Viimeaikoina äänet ovat olleet hieman tauolla tai jotain, kun on ollut rauhallisempaa. Ovat muuttuneet rauhallisemmaksi. Onhan se jo aikakin, koska olen myös aika kauan niitä kuullut, yli 17 vuotta. Ääniä on ollut laidasta laitaan. Useimmiten se on puhetta, mutta ei voi sanoa, onko mies tai nainen. Lauseita yms. En pidä äänipäiväkirjaa, joten eivät läheskään kaikki jää muistiin. Joskus pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja vaikka tehdä jotain kotihommia ennemmin kuin alkaa kuuntelemaan.
Tosi mukavaa, kun löytyi tällainen keskustelupalsta. On kyllä ihan tarpeellinen, koska aihe on muuten aika tabu, eikä oikein missään voi äänistä puhua.
🙂🌻