Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.10.2018 klo 13:29

Rrgh, taas uusi haaste.. Olen ennenkin huomannut, etten osaa tulkita karttaa, vaikka kuinka tekisi reittihaun tms saatikka suuren sairaalan pohjapiirrosta, mistä mikäkin osasto tai klinikka löytyy. Ei se ihme, että hiukset harmaantuu ja rypyt syvenee. Okei, siellä tietty on info, josta kysyä, mutta jos taas käykin selville, että on idioottimaisen selkeässä paikassa, niin tunnen taas itseni entistä tyhmemmäksi.. Edestakaisin käveleminen ottaa taas niin voimille suuressa laitoksessa. Kun on vielä monia kerroksiakin. No, eiköhän se löydy, pitää vaan lähteä ajoissa.
Parkkipaikan löytyminen on aina haaste, kun on tasan 4 invapaikkaa, jotka aina varmasti ei invalupaa ihmisten käytössä, jotka luottaa, ettei siellä parkkiprkot kierrä.
Kaunis päivä tuli öisen sateen jälkeen. Illalla meni hetkeksi sähköt ja tuli aika paniikki, kun oli todella pimeää. Onneksi oli taskulamppu varalla ja satuin muistamaankin sen.
Pitäisi katit kylvettää ennen kylmempiä ilmoja, se vaan ei ole ihan helppoa...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.10.2018 klo 13:15

Ystävä juuri kysyi, kuinka olen pärjännyt pimeän syksyn kanssa. Jestas, oikein itsekkin ihmettelin, että kuinkas helposti tähän mennessä on mennytkin? Yleensä olen heti siipi maassa, kun ekat syksyn merkit ilmaantuu. Ja nyt ollaan jo niin pitkällä, että ensinmäiset rännät alkaa olla päivien kysymys. +4 vaan mittarissa tänään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.10.2018 klo 13:29

Pitkät pätkät ehdin jaaritella talvesta ja rokotuksista, talvirenkaista...niin yks kaks yhteys katosi ja niin jaarittelunikin. Ei varmaan ollut mitään tärkeää minulta.
Heavenleyllä on kauhea himo katkarapuihin, mutta eihän paha mamma voi joka päivä niitä antaa vaikka kuinka suolaa liottaisin niistä.. Neuleet saa katit päälle ensi ulkoilulla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.10.2018 klo 13:07

Nyt se kamaluus saapui tännekin. LUMI!!!!! Tuskin pysyvää vielä, mutta tarpeeksi aihauttaakseen minussa inhon värinää. Ja haastetta, koska vasta huomenna saan talvirenkaat alle. Huh.
Olin lääkärillä tänään ja oli oikein mukava käynti, kun oli tuttu lääkäri, joka tuntee minut jo vuosia. Kaikki suht okey, labroihin pitää mennä. Meinasi naama kummasti kalveta, kun otti piikin esille, että laittaa jalkapöytääni, jossa outoja oireita isonsiirrekohdassa niin kortisonia. Iho siinnä hirveän ohutta. Mutta niin oli hyvä pistäjä, ettei tuntunut missään.
Katit on aivan ihmeissään lumesta. Tassuja ei sinne laiteta, katsellaan vaan kaukaa. Boonuspoika rohkeana oli tullut kuistille minua odottamaan, kun tulin lääkäristä.
Tilasin uusia muonia katerille kokeeksi, saas nähdä joudunko itse syömään? Kattisuku oli tykännyt ja nuollut lautasenkin puhtaaksi, mutta kuinka käy meillä..
Heavenley haluaisi kokoajan katkarapuja, mutta enhän niitä voi antaa vaikka kuinka liottelen suolaa pois. Neiti ei halua ymmärtää ja oikkuilee tyhmälle mammalle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.10.2018 klo 14:35

Nyt on talvirenkaat alla ja siis hiukan turvallisempaa tälläiselle huonolle kuskille. Ihanaa palvelua ja ennen ajanvaraustakin pääsin jo asiaan. Edellisellä paikalla, jota käytin rengashotellina jonotin 2,5 tuntia, kun tuttavat aina pääsivät jonon ohitse. Hm..pikkupaikkakunnilla tälläinen toimii melkein joka paikassa.
Eikös nyt ole yhä Lokakuu? Eipäs uskoisi paikallisessa marketissaa asioituaan. Hyllyt täynnä joulukrääsää ja kuusenkoristeita. Joulusuklaat notkuttaa hyllyjä. Joulukortit ja paperit jo myynnissä. Oisko se hiukan liian aikaista.. Onhan tässä ennen Halloween ja Isäinpäivä. Mutta joka vuosi joulutuputus alkaa entistä aikaisemmin. En ole yhtään jouluihminen muutenkaan. Ja entäs ne myyjäparat, jotka joutuu kohtaamaan sen joulutuputusen päivittäin, eikö se jo syö joulumieltä heilläkin..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.10.2018 klo 14:50

On kamalaa seurata mediaa meidän ja muun maailman tapahtumista. Onko niin, ettei ennen maailma ollut näin kauhea paikka? En nyt halua juuttua mihinkään tiettyyn tapahtumaan vaan miettiä mikä meidät ihmiset ajaa tekemään pahaa? Osattiinko ennen vaan pitää kaikki paha olo itsellään ja nyt on kuin itsestään selvää, että annetaan pahan kiertää seuravalle, melkein aina viattomiin ihmisiin. Sanoin eilen lääkärilleni, etten ole hyvä ihmisten kanssa, mutta eläinten parissa olen aivan kuin eri maailmassa. Minun ei tarvitse esittää muunlaista mitä olen. Eläimillä ei ole annakko odotuksia, he osaavat elää hetkessä. En minä oikein osaa ihmiskontakteja kaivatakkaan. On hyvä näin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.10.2018 klo 13:12

JES!!!!!Lumi suli pois ja ilma todella lämpeni. Tämä sopii minulle. Heti mieliala nousi. Minä vaan niin inhoan lunta ja talvea. Ei minulle näytä synkkyys ja sataminen vaikuttavan tänä vuonna mitenkään. Oudolta nämä kelit suomalaiselle tuntuvat ja ihmetyttää alkaako se ilmastonvaihdos näkyä meillä tällälailla.
Minulla on surua sydämessä, kun on rakkaan poismeno vuosipäivä. En minä unohda koskaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.11.2018 klo 13:06

Nyt on ollut muutama päivä nimeämätöntä ahdistusta ja se halu erakoitua yhä vaan enenmän on kasvanut. En koe sen johtuvan mitenkään synkästä ilmasta. Minulle sopii vaikka sataisi vettä koko ajan, kunhan ei lumena tule. Tekemättömiä hommia alkaa taas kerääntyä, mutta olisi pari ajanvarausta, joista en tiedä koska tulee...niin vaikeaa suunnitella mitään. Ne kuitenkin vaikeampi muuttaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2018 klo 12:48

Iski totaalinen vainoharha eilen ja vei yöunet. Heräsin joka rapsahdukseen ja oli jo kävlelykeppi peiton alla, että puolustan itseäni, jos joku murtautuu sisälle. On taas ryöstökopla aika lähellä omaa kylää liikkeellä. OLi ystävän äidin taloon hyökätty/onneksi ei ollut kotona!!!! Kaikki oli myllätty ja särjetty, kun ei oltu löydetty mitään kiinnostavaa ja sitten kaupan päälle oli yritetty talo tuikata tuleen. En tiedä kaikkea yksityiskohtia, kuinka oli edennyt ym. Herätti vaan sen pelon, että joku tulee omaan taloon. Joka syksy on ikkunoiden takana hiippari. Ja tuossa lähellä on auto/vieras näillä main ollut pitkään parkissa ja mies poltellut tupakkaa ja selkeästi tarkkaillut kujan taloja. Tuollaisesta ei voi kytille ilmoittaa, kun ei ole rikollista tupakoida. Ihmetyttää vaan mitä katseli? Yöllä usein, kun uni ei tule kuulee liikennettä kujalla, kyseessä ei ole aamulehden jakaja. Pimeä kuja houkuttaa voroja...

Käyttäjä HulluPuutarhuri kirjoittanut 13.11.2018 klo 22:38

Hei.….ääniä jotka on jotain tyhmiä kriminaaleja, ne kertoo aina kaikki tavoitteensa kontrollin yms syyn, on helppoa sohvaperunan ihan aikuisena vastailla niille 😀😎

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.11.2018 klo 14:02

Nyt pitäisi saada aikaan kattien kylvetys, eikä jahkailla enää yhtään. Mutta, kun se ei ole mikään piece of cake. Toinen huutaa sopraanolla, että äitee hukuttaa..ja toinen on jäykkä käppyrä, pikimustine silmineen, joista luettavissa kuole mutsi..Joo, mutta sitten lepytään, kun turkki kuiva ja silkkinen. Yllättävän paljon pisuhiekka pölyää ja tarttuu turkkiin.
Iski kauhea himo saada uusi tatuointi. Täydellinen idea esiteltiin kuin tarjottimella minulle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.11.2018 klo 14:24

Ompas ollut pitkä aamupäivä terveydenhuollon käynneissä, mutta kotona jälleen ja rautaheppakin sai löpöä tankkiin. Hiukkasen monkotan suhteettomista kävelymatkoista paikasta toiseen ja sitten se, ettei apua tarjota vaikka huomaa asiakkaan ongelmat. Itsellä kauhean suuri kynnys pyytää apua. Koitan suoriutua kaikesta itse. Varmaan olisin apua saanut, jos olisin pyytänyt. HUoneessa oli lisäkseni kaksi hoitajaa, hm.. Ehkä heillä meni konseptit sekaisin, kun potilas veisteli mustaa huumoria. Toisessa hoitohuoneessa sain taas tahtomattani hoitajan itkemään. En siis sanonut enkä tehnyt ilkeää, aivan vaan kertailin kaikkea tapahtunutta ja kuinka se on minua muuttanut ihmisenä. Arvot ovat muuttuneet pehmeään ja saan muille ehkä huomaamattomista asioista paljon, kun minulla on sydän auki vastaanottaa. Kyllä minä anteeksipyysin hoitajalta ja sanoin ei ole syytä itkeä kaikkihan on nyt hyvin.
Eilen soitin proteesiasiaa ja kyselin, kun kestää jo yli puoli vuotta..karkasi aivan spontaanisti nauru, kun selvisi, että tekijällä oli korkki auennut ja jäänyt päälle. Vakava asiahan se, mutta tässä surkeudessa paras nauraa, kun en muutakaan mahda. Ei se kiroilu, syyttely tms ole yhtään rakentavaa. Suotta itseään kuormittaa. Mustalla huumorilla pääsee ihmeen pitkälle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.11.2018 klo 14:19

En muista olenko maininnut Heavenleyn olevan kaikennäköisten koristeluvalojen vastainen natsi. Oikeasti! Yöllä on pimeää, kun menisi vessaan, niin viritin sellaista ledvalonauhaa hyllyn reunaan, että olisi yövalona. Niinkauan neiti jaksoi maukua, että nousin sammuttamaan ne. Kynttilää ei saa polttaa huoneessa, jossa hän nukkuu. Puhumattakaan, että jouluvaloja laittaisin valoa tuomaan illan pimeyteen. Ei vaan sovi neidille. On minut pomotettu tosi kiltiksi. Pakastimella en pääse salassa käymään ilman, että kaksi silmäparia jalkojen juuressa, et juu he haluaa katkarapuja.
Minua oikeasti ahdistaa joulu ja sen lähestyminen. En ole koskaan omistanut joulumieltä. Se minulle sopii, ettei ainakaan vielä ole lunta maassa. Kuuraa vaan. Säästää kummasti voimia, kun ei ole lumitöitä. Olisipa jo kevät. Täysikuukin saa kummasti kukkumaan ja painajaisia niillä muutamalla nukutulla tunnilla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.11.2018 klo 13:36

Menikös ihmisillä rahat Black Friday huumassa? Minä hassasin kattien muonaan, kun sielläkin puolella oli hyviä tarjouksia. Ja kuitenkin olisi vielä tänä vuonna tarvinnut tilata niitä.
Eilen juuri iloitsin lumettomuudesta, niin eikös tänä aamuna ollut 10cm uutta lunta maassa. Torstaina varmaan menee taas plussalle ja sulaa.
Minua aina vaivaa uutisoinnit Egyptistä, kun uusi muumio taas kaivettu esiin. Eikö ne muumiot ansaitsisi hautarauhan? Ei meidän ihmisten ole pakko tietää kaikkea menneistä elämistä. Itse uskon eläneeni entisessä elämässäni muinaisesa Egyptissä pyykkääjänä. En halua asiaa tämän enenpää aukoa, mutta itselle tämä asia on niin varma.
Heavenley tuumasi, että voisin viedä hänen vaaleanpunaiset iglunsa meidän mustarastaalle, joka kärvistelee talven juhannusruusun alla. Hänen siivessä vikaa ja ei pysty muuttamaan talveksi lämpimään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.11.2018 klo 13:10

Stressaa taas kattien toisen muonapaketin saapuminen. On jo toista päivää kuljetuksen mustassa aukossa. Koitin ajoittaa sen tulemaan huomiselle, kun maanantai menee taas terveydenhuollossa. Pitänee maanantai aamuna ennen lähtöä pirauttaa pakettien jakeluun, josko uskaltaisivat luvallani laittaa kuistille odottamaan. Takula ei niin raskasta pakettia kukaan varasta. Ja tuskin medän Heavenleyn prinssi tiirikoi laatikkoa. Tai Masterpiecen ihailijatar. Pieniä asioita tuumaatte, stressata, mutta minun maailmassa isoja.
Kirjasto ilmoitti, että kaukolainaamani kirja on saapunut. Ihanaa. Odotan jo innolla lukemista. Huomenna haen kauppa/apteekkireissulla. Pitää aina yhdelle reissulle sovittaa monta eri asianhoitamista. Kohta pitäisi ajatella joulukorttien laittamista/kirjoittamista postin punaiseen kuoreen. En millään haliuaisi laittaa kortteja, mutta toisaalta tiedän, että ihmiset saattaa pahoittaa mielensä, jos en laita.
Järkyttävä tuuli ulkona. Nollakeli, mutta tuuli tekee hyytäväksi. En vienyt katteja ulos, kun eivät näyttäneet innostuneilta.