Äänten hallintakeinot

Äänten hallintakeinot

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 26.02.2017 klo 11:20 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 26.02.2017 klo 11:20

Tässä viestiketjussa voisi käsitellä eri hallintakeinoja äänten kuulemiseen liittyen.

Omat hallintakeinoni ovat:

musiikin kuuntelu kuulokkeilla: Tämä auttaa kun ei vain jaksa jatkuvaa äänten kuuntelemista, jolloin voin rentotua kuunnellen musiikkia joka pääosin peittää äänet.

kirjoittaminen: Kirjoitan aika paljon toisinaan äänten sanomisia. Voin esimerkiksi antaa äänille aiheen, ja sitten äänet alkavat kertoa aiheesta, jonka sitten kirjoitan ylös. On mielenkiintoista lukea jälkikäteen mitä on tullutkaan kirjoitettua.

terveelliset elämäntavat: Äänet ovat paremmin siedettävissä, kun on muuten hyvävointinen. Äänet myös ovat yleensä mielialan mukaisia, jolloin hyvällä mielellä äänetkin ovat positiivisempia. Hyvän mielen saa siis paremmin kun on elämäntavat kunnossa.

äänten kanssa mielessä juttelu: Olen myös paljon mielessäni ajatellut äänten sanomisia ja mielensisäisesti keskustellut äänten kanssa. En siis varsinaisesti puhu äänille ääneen, vaan juttelen ajatuksissa niiden kanssa. Tämä on tehnyt minulle ääneni tutummiksi, jolloin voin paremmin ymmärtää niitä ja niiden sanomisia toisinaan.

Tässä omat päähallintakeinoni, olisi mukava lukea muiden hallintakeinoista, joista voisi tähän viestiketjuun laittaa.

Käyttäjä Hymyveikko kirjoittanut 22.01.2019 klo 22:08

Sain omahoitajalta viime vuonna Sisäinen ääni-oppaan ja lisäksi kaks konstilistaa äänien lieventämiseen.
Kuulen ääniä mielestäni nykyään melko harvoin eli n. joka toinen tai kolmas kuukausi ja max. noin 3 päivää putkeen.
Niihin keinoihin:
-äänille vastaaminen omassa mielessä (toimii myönteisiin ääniin erityisesti)
-musiikin tai radion puheohjelman kuuntelu
-rukoilu
-huilaaminen tai päivätorkkujen ottaminen tai aikaisempi nukkumaanmeno
-extratabletti antipsykoottia (pieni milligrammamäärä) (erityisesti jos ääniä tulee vaikka jossain ilta-aktiviteetissa kesken kaiken) ja tietysti olen absolutisti 🙂