Tekemistä lasten kanssa

Tekemistä lasten kanssa

Käyttäjä kuukkels aloittanut aikaan 04.01.2020 klo 10:45 kohteessa MASI-forum – isien keskustelupalsta
Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 04.01.2020 klo 10:45

En keksi mitään tekemistä lasten kanssa. Ahdistaa. Masennusajatukset vaan pyörii päässä, ja hermot alkaa mennä noiden videoiden mölinään. En saa aikaiseksi kieltääkään lapsia, kun sitten saa kuunnella sitä lasten huutoa ja itkua, ja sitten nuo alkaa tapella keskenään,

Minnekään eivät halua lähteä, mitään eivät halua pelata tai leikkiä, koskaan ei ole hyvä. 

Mä tiedän että mä luovutan liian helposti.

Käyttäjä Masi_Miessakit (Työntekijä) (Miessakit ry) kirjoittanut 07.01.2020 klo 08:56

Tämä lienee aika yleinen ilmiö lasten lomien ja ja pitkien pyhien aikoina. Sanoisin että aikuisen on näissä se mieltenpahoittajan rooli otettava ja näytettävä mallia lapsille. Oman aikansa lapset kapinoi pihalle viemistä vastaan mutta siitä se sitten tasaantuu, kun ryhtyy omalla esimerkillä johonkin toimintaan. Ei tämä silti mikään helppo rasti ole että en sillä meinaa. Lähinnä pointtini on että näissä kohdin on aikuisen tehtävä olla se auktoriteetti ja auttaa lasta uudelleen suuntamaan toimintansa koska lapsilta oman toiminnan ohjaaminen on vielä kuitenkin vaillinaista/ikätason mukaista. Eräs entinen kollega tokaisi liittyen lapsiin ja pihalle menemiseen että "aina kannattaa lähteä, siinä ei ole kuin voitettavaa".

Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 07.01.2020 klo 14:14

Niin, vaikeaa se on.

aina kun lapset tulee luokseni niin lasken vaan päiviä ja tunteja kun ne menee pois ja saa olla taas yksin. Olisi varmaan parempi vaan luopua koko järjestelystä toistaiseksi.

Ei elämän kuuluisi olla tälläistä.

Käyttäjä Masi_Miessakit (Työntekijä) (Miessakit ry) kirjoittanut 10.01.2020 klo 13:59

Minusta tämä tilanne kuulostaa siltä että tästä on tärkeää käydä keskustelua jonkun tukialveluita tarjoavan tahon kanssa kasvotusten ja näin ruudun välityksellä mun hommani tässä foorumin moderaattorina on "sanoa se ääneen". Sulla vissiin olikin jotain kontakteja olemassa jo mutta jos ei ollut, niin ottaisin yhteyttä johonkin näistä: lastenneuvola, perheneuvola, lapsiperheiden sosiaalipalvelut ja sieltä se matalan kynnyksen avunhakupaikka.

Valoa sun  elämään anyway. Eiköhän nämä asiat aina jotenkin lähtee eteenpäin ja muuttumaan kunhan vain sysää liikkelle.