isyys jännittää

isyys jännittää

Käyttäjä Santeri96 aloittanut aikaan 16.11.2020 klo 18:01 kohteessa MASI-forum – isien keskustelupalsta
Käyttäjä Santeri96 kirjoittanut 16.11.2020 klo 18:01

terve, pitkään jo miettinyt kelle avautuisi kun tuntuu että asian kanssa olisi vähän yksin, elikkäs ensivuoden alussa siis laskettuaika ja yhdessä avopuolison kanssa suunniteltu raskaus, nyt jännittää että miten sitä osaa kaiken hoitaa ja etenkin synnytys jännittää vaikkei lapsonen minun sisällä olekkaan, olisko vinkkejä miten valmistautua isyyteen/synnytykseen, totta tietenkin on myös se ettei kukaan ole seppä syntyessään. kiitos jo etukäteen😊

Käyttäjä Masi_Miessakit (Työntekijä) (Miessakit ry) kirjoittanut 17.11.2020 klo 09:50

Oletkin jännän edessä, kuten moni on sinua ennenkin ollut. Kannattaa synnytykseen liittyvistä kysymyksistä kysyä suoraan esim nevolasta tai synnäriltä, jos käytte tutustumassa.

Toivottavasti tähän tältäkin forumilta tulee vastauksia!

Tässä pari vinkkiä, jos ei ala kuulumaan tai vaikka alkaisikin ja haluat saada lisää miesten näkökulmia isäksitulemiseen.

Heitä viesti facebookin johonkin isyyttä käsittelevään ryhmään. Näitä on esim. isät, iskät, aktiiviset isät jne. Myös Miestenhuone-ryhmässä tätä voi koittaa heittää ilmoille, koska usein sielläkin on rakentavaa keskustelua miehiä koskettavista teemoista.

 

Nämä pitkän linjan Miessakkien isätyöntekijät ovat myös antaneet panoksensa aiheeseen:

Isäkurssi

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/isakurssi-1-miessakit-ry/

 

Pari isyyttä käsittelevää teosta:

Käyttäjä HouHou kirjoittanut 19.11.2020 klo 21:19

Siihen ei oikein voi mitenkäön valmistautua paitsi ostamalla pinnasänky ymym.. Ja tietenkin kannattaa puhua puolison kanssa mitä odotuksia teillä on vanhemmuudesta.. Silloin kun oma poika syntyi, niin tulin heti katumapäälle ja mietin että tässäkö mun elämä oli.. Että loppuelämän joudun vahtimaan sellasta rääpälettä.. Mutta sitten huomasin ajan mittaan kuinka mukavaa se lapsiarki oikeestaan on ku pääsee sisälle.. Jos suoraan sanotaan niin rakkaus omaa poikaa kohtaan tuli vasta kun saku oli noin 1,5v.. Nyt en vaihtais päivääkään pois, enkä ole tuntenut näin syvää rakkautta ketään/mitään kohtaan!! Noh puolisoa, mutta se on erilaista rakkautta... Miessakeilta saa apua isyyteen ja muutenkin miehenä olemiseen.. Rohkeesti vaan soitat.. Mulla meni 3vuotta ennen kun uskalsin soittaa😅😅