Migreeniarjen haasteita ja tuntemuksia

Migreeniarjen haasteita ja tuntemuksia

Käyttäjä SariD_Migreeni aloittanut aikaan 25.02.2022 klo 11:52 kohteessa Keskustelua migreenin kanssa elämisestä
Käyttäjä SariD_Migreeni (Työntekijä) (Suomen Migreeniyhdistys ry) kirjoittanut 25.02.2022 klo 11:52

Millaisia haasteita migreeni tuo sinulle arkeen? Sairauden ja kipujen kanssa on usein yksin, eikä aina ymmärtäjiä löydy. Sairaus ei näy päällepäin ja usein joutuu kokemaan vähättelyä ulkopuolisten taholta. Työ ja harrastukset täytyy sovittaa sairauden kanssa sopiviksi. Aina ei jaksa selvittää ulkopuolisille omaa tilannetta, varsinkin jos oma itsetunto on koetuksella ja sairauden vaikutukset näkyvät mielenterveydessä. Migreeni voi olla itselleenkin jo erittäin haastavaa ja siksi elämä olisi helpompaa, jos sairaus hyväksyttäisiin ilman suurempia vakuutteluja ja hyvää hoitoa olisi saatavilla kaikille helposti ja tasapuolisesti. Mitä ajatuksia nämä kommentit herättävät sinussa?

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: kirjoitusvirhe
Käyttäjä Hutiukko kirjoittanut 14.04.2022 klo 21:38

Minun vaivanani on krooninen migreeni- ja lääkepäänsärky. Tuttu kombinaatio monelle.

Tähän vaivaan mulla on vain yksi hoitokeino.  Se on 24h paasto. Riittää, että on noin 24 tuntia syömättä. Vain vettä voi juoda. Tämä katkaisee sen niskahartia- särky ja lääke-migreenikierteen.

Olen etsinyt tietoa onko tätä samaa hoitokeinoa kukaan muu kokeillut ?

Ehkä migreeni on vain hälytyssignaali sen suhteen, että nyt olisi taas aika paastota? Eihän ennen muinoin syöty joka päivä - näin montaa ateriaa mitä me nyt syömme? On ollut aikoja, ettei ruokaa ole ollut näin helposti saatavissa, jolloin paasto on ollut luonnollinen osa ihmisten elämää. Ehkä tämä päänsärky on siis jokin jäänne muinaisilta ajoilta? Kehomme ei ole vielä täysin tottunut nykyajan syömiskulttuuriin?