Petetty ja jätetty
Ajattelin julkaista oman erokirjeeni jo ennen varsinaista eroa. Sitä tässä nyt kuitenkin tehdään, 18-yhteisen vuoden jälkeen.
Järkeni sanoo. Päästä menemään, onneaan etsivän on mentävä. Itsetuntoni kestää tuon, omat vikani tai puutteeni eivät ole syynä eroon. Olen edelleen oma arvokas itseni.
Onni on mukanamme, se on sisällämme. Jos onnesi hehkuu jonkun muun rinnalla kirkkaammin, se on onnesi enkä sitä halua kieltää. Oikeastaan olen iloinen onnestasi.
Jos et tiedä miksi lähdet, on sinun selvitettävä se itsellesi jos niin haluaa tehdä. En ehkä koskaan saa sitä tietää, eikä se hetken päästä ole minulle enää edes tärkeää.
Jos yhden neuvon saan matkaasi antaa; muistathan, totuus voi joskus tehdä kipeää, valheet paljastuessaan voivat satuttaa tosi syvältä.
Koska tiedän, omaa onneani ei muut minulta voi pois viedä, en järkyty tiedosta, etten ole enää sinulle tarpeellinen. Lohtupankkini on turvani, ammennan sieltä lohdutuksen, kun sitä tarvitsen.
Paljon kaunista ja arvokasta tehtiin yhdessä, nähtiin, koettiin, nautittiin. Niitä muistojani ei kukaan mukanaan vie. Vaikka paljon menetän, jää minullekin silti lupa yrittää uudelleen. En saa samanlaista, enkä samanlaista tahdokaan, olinhan sen jo nähnyt. Olkoon uusi elämäni toisenlainen, millainen sen näyttäköön aika.
Juuri nyt tarvitsen hetken itselleni, lepään, suren ja päästän irti sinusta. Kun olen valmis, on minulla mahdollisuus valita mitä haluan. Milloin ja mitä se on, en sitä vielä tiedä. Jos sen tietäisin, eläisin vain sitä hetkeä varten. Kun en tiedä saan nauttia jännittävästä matkastani, olkoon se seikkailuni, jonka nyt aloitan.
Jos olisin siemen jonka tuuli kuljettaa, toivon päätyväni polunvarteen aurinkoiselle paikalle, sen verran sivuun, etten tule tallatuksi. Talven jälkeen lumen sulettua, kasvan kukaksi auringon ja sateen voimasta. Kun olen hehkeimmilläni, tulkoon pölyttäjät mettäni imemään. Jos joku kulkijoista kohdallani pysähtyy, kauneuteni näkee sekä hymyn suo, olen silloin näyttänyt onneni jonka kulkija kanssani jakaa saa.