Kuinka kauan Toipuminen kestää?

Kuinka kauan Toipuminen kestää?

Käyttäjä Eronnutmies aloittanut aikaan 30.09.2019 klo 00:46 kohteessa Erosta Elossa – erokeskustelua miehille
Käyttäjä Eronnutmies kirjoittanut 30.09.2019 klo 00:46

Hei, 

Erosin jo 22 vuotta sitten.Suhde oli ensimmäinen pidempi. Olen sen jälkeen seurustellut kolme kertaa, mutta ne jäivät muutaman vuoden mittaiseksi. Tunnistan, että minulta puuttui ja puuttuu sen verran paljon parisuhdetaitoja, että en ehkä seurustele pitkään aikaan tai enää koskaan, ja tavallaan olen tottunut jo ajatukseen ja elänyt sinkkuna jo kymmenen vuotta. En kuitenkaan koskaan toipunut ensimmäisestä erosta, se jäi käsittelemättä kokonaan. Mistä tai miten voisi saada apua? Käyn lyhyessä terapiassa toisen asian takia ja otan pian siellä tämän asian puheeksi, mutta terapeutti ei ole kovinkaan sopiva minulle, mutta minulla ei ole mahdollisuutta vaihtaa häntä kesken tämän terapian. Varmasti jollain muullakin on kestänyt kauan toipua, mutta on löytänyt keinoja. Minulla ei ole koskaan ollut läheistä mallia ihmissuhteesta ja tämä on arka aihe vielä näin pitkän ajan jälkeen, vaikka muuten elämä jatkuu tavalliseen tapaan. Välillä voin paremmin, mutta kun aikaa on kulunut ja ikää kertyy, huomaan olevani aika rikkinäinen miehen puolikas.