Kolmiodraamaa kerrakseen
Moro vaan,
Vaimo antoi minulle hääpäiväyllätykseksi melkoisen pommin, kun tunnusti suhteensa toiseen mieheen. Siitä lähtien minulla on ollut pää aivan jumissa, enkä tiedä mitä tekisin.
Meidän suhteessamme ja avioliitossa on ollut tasaista alamäkeä sen jälkeen kun toinen lapsi syntyi pari vuotta sitten, ja yhteistä aikaa ei ole ollut viimeisen viiden vuoden aikana kuin kaksi päivää. Ei olla oltu kahdestaan edes tunteja. Olen yrittänyt ehdotella lastenhoitoavun hankkimista mutta vaimo on ollut sitä vastaan.
Nyt sitten paljastui että vaimo onkin mennyt hakemaan läheisyyttä toisen miehen sylistä. Kovin pitkälle hän ei ole vielä nähtävästi edennyt, sillä hän ikään kuin kysyi lupaa että saisiko mennä tämän toisen miehen kanssa sänkyyn koska tuntee niin paljon vetoa tätä kohtaan. – että olisinko niin vapaamielinen jotta sallisin tämän. Yllättäen en sallinut ja sain siinä todistaa kuinka pettymyksen kyyneleet nousivat vaimon silmiin.
Tuossa vaiheessa hitsasi rattaat jumiin. Yli 14 vuotta, ja tässä lopputulema. Kaikissa parisuhteissa on ylä- ja alamäkiä, kuten meilläkin, mutta en ole KOSKAAN edes ajatellut tuollaista.
Olen yrittänyt tästä asiasta keskustella vaimon kanssa, mutta hän vetäytyy lasten taakse siten, että asioista ei voi puhua kun lapset ovat paikalla. Kun lapset ovat päiväunilla, hän pakenee paikalta.
Mulla hajoaa pää, ihan kokonaan, eikä ole mitään/ketään kenelle puhua. Minun pitäisi kuulemma jatkaa elämää normaalisti kunnes *hän* on tehnyt päätöksensä siitä mihin suuntaan hän haluaa elämäänsä jatkaa. Kumpaakaan hän ei haluaisi menettää, ei tätä miestä eikä minua, eikä hajottaa perhettä – mutta sehän tässä on edessä. Nämä ovat tilanteita joissa joku loukkaantuu. Henkilökohtaisesti en pahemmin välitä että miten tämä toinen henkisesti haavoittuu, tuskinpa kyseistä henkilöä kiinnostaa minunkaan tilanteeni.
Olen kuulemma niin ahdistava, kun yritän puhua. Kun tämän toisen kanssa puhuminen on niin helppoa. Ja hänen kanssaan voi puhua kaikesta ilman että hän tuomitsee. No totta kai on, kun toisessa paikkaa ei ole mitään ympäristön rasitteita, paitsi kiinnijäämisen riski tietenkin. Jonka saa pienennettyä kun menee vaan piiloon. ”Onneksi” eräs kollegani sattui näkemään autoni + tämän pariskunnan eräällä syrjäisellä paikalla. Harmi vaan ettei tapansa mukaan hiippaillut ottamaan kuvia auton tapahtumista ja laittanut sitten viestillä että ”hahhah, kärähdit 😋 ”
Vaimo ei myöskään ymmärrä että miksi en luota. Nähtyäni auki jääneestä puhelimesta erään keskustelunpätkän luotin vielä vähemmän.
Minulle valitetaan että en tule lähelle. No jos tulen lähelle niin saan yhtä paljon reaktiota kuin tyynyä halaisi/koskettaisi. Suukotusta kavahdetaan. Jos ei sitten tule vastaus että ”älä tunge kokoajan iholle”.
Vaimo ei ITSE ole lähestynyt minua enää aikoihin, hän vain haluaa että häntä lähestytään ja haluaa olla huomion keskipisteenä. Sehän onkin helppoa näin lasten kanssa. Tai – minun pitäisi AISTIA koska hän haluaa kosketusta.
Tuo kosketuksen puute tekee minutkin ihan sairaaksi ja pahoinvoivaksi. Olen miettinyt että voisin jopa maksaa rahaa jollekin joka käyttäytyisi oikeasti kuin rakastava puoliso ja koskettaisi. Sen ei tarvitsisi olla mitään seksuaalista kosketusta, vaan sellainen että tuntuisi jotta joku välittää.
Kiitos ja anteeksi. Pahoittelut sekavasta tekstistä, se kuvastaa sen mitä päässäni liikkuu ja miten se liikkuu.