tässä pikkukylässä

tässä pikkukylässä

Käyttäjä raiko aloittanut aikaan 05.03.2009 klo 18:06 kohteessa Elämää maaseudulla
Käyttäjä raiko kirjoittanut 05.03.2009 klo 18:06

elelen pienessä kuolevassa kylässä.täällä ei ole minun ikäisiä ihmisiä kuin kourallinen ja he ovat perheellisiä.olen sinkku ja minulla ei ole lapsia.tuntuu välistä että seinät kaatuu päälle.arkena ei ole muuta kuin kioski-kirjasto-ruokakauppa linja jota kulutan.täällä jos menee jonnekkin harrastukseen on vaihtoehtoina sukan kudontaa tai kuorolaulua.minä ”nuorena”keski ikäisenä haluaisin jotain muuta.se miksi olen jumissa täällä on sattumoiden summa.olen ollut huonoissa ihmissuhteissa ja pitänyt tätä osotetta”turvapaikkana”ja nyt olen täällä.se miksi en lähde on täysin raha kysymys.en saa yhteiskunnallista apua kun on omaisuutta jota en voi myydä.elän pienellä tulolla ja sekin on kädestä suuhun.se vielä että vanhemmat ovat liian lähellä ja heidän mielestä on aina huono aika tehdä mitään.negatiivisyys masentaa.hedän tahto on että tekisin juuri niinkö he haluaa.mutta olen oppinut sulkemaan korvani.mitä enemmän olen täällä sitä enemmän menen vain henkisesti alaspäin.tulen enemmän apaattiseksi kun ei ole mitään.haluaisin tietää miten ihmiset pärjää näissä oloissa kun ei ole mitään?millä he pysyy järjissään?mitä he tekevät?😐

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 06.03.2009 klo 09:50

Hei Raiko,

Selitit tuota jumissaoloa, onko niin ettet voi hakea työtä toiselta paikkakunnalta?

Miten olisi aluksi verkko-opiskelu avartamaan elämää? Erilaiset tahot (lukiot, avoin yliopisto yms.) järjestävät verkkokursseja, joita voi opiskella kotonakin.

Käyttäjä raiko kirjoittanut 31.03.2009 klo 12:33

olen siinä pisteessä että en ole enää työkykyinen ja tuloni on hyvin pienet.olen katsonut niitä ehdottamiasi opiskelu paikkoja netin avulla mutta törmäilen aina siihen että ne maksavat.onhan se ymmärrettävää.en saa omaisuuden takia rahallista apua.olen siinä niin jumissa että en voi tehdä asialle mitään.tuntuu kuin olisin polkemassa savista kuoppaa pääsemättä eteenpäin.☹️

Käyttäjä kirjoittanut 02.04.2009 klo 19:24

terve, minäkin asun pienessä kylässä ja olen opiskellut virtuaaliamk joka on ilmaista. Nyt juuri on AMK haku, loppuu ihan kohta kyllä mutta ehit kun äkkiä toimit ja kun pääset sisään niin opiskelet netissä. Tässä linkki, jos ei toimi kirjota googleen hakusanaksi virtuaaliamk.

http://www.amk.fi/fi/index.html

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 03.04.2009 klo 11:38

Hei,

Käsittääkseni tutkintotavoitteinen (haluat ylioppilaaksi tai vain suorittaa lukion päättötodistuksen) opiskelu on ilmaista. Tutkailepa aikuislukioiden sivuja (tai lukioiden iltalinjat yms.). 🙂🌻