Maalle muuttava

Maalle muuttava

Käyttäjä nuori emäntä aloittanut aikaan 22.02.2014 klo 16:53 kohteessa Elämää maaseudulla
Käyttäjä nuori emäntä kirjoittanut 22.02.2014 klo 16:53

Olen 30 nainen olen muuttamassa maalle miehen tilalle missä on karjaa sekä viljellään osaako joku neuvoa mitä tulee maalla olo olemaan mitä pitää ottaa huomioon?

Käyttäjä helemi kirjoittanut 23.02.2014 klo 15:44

Siis mulle tulee hiki jo ajatellessakin...mutta olen savolaista syntyperää, joten näihin ohjeisiin pitää suhtautua varauksella
On hyvä ottaa huomioon tälläiset arkiset asiat kuin:...ainakin jumalattomat työhalut on oltava, rohkeutta ja sisukkuutta, kumikengät mieluummin turvasaappaat, haalareita sen seihtemän, pipoja tai huiveja ja paljon työrukkasia. Meikit ja muut hilipetöörit voi unohtaa, peilikin on tästä lähtien, vain sitä varten että voi vilkaista, ettei sitä paskaa ole naamassa. Työaika on 24/7, univelasta ei passaa valittaa, eikä yöllisistä poikimisista. Sitten olisi hyvä olla, erinomainen ruuanlaittaja, hyvä leipuri, kutoja ja liittyä maa-jakotitalousnaisiin tai marttoihin, kirkkokuoroon tai ainakin mll:n, tutustua naapurien emäntiin/isäntiin, lähikaupan kassaan/omistajaan, miehen kavereihin, terveydenhoitoon, miehen sukulaisiin, äläkä koskaan vertaa itseäsi ja omia töitäsi muiden tekemisiin, kyllä muut siitä huolen pitää...jne...
Emännän paikkaa ei kenellekkään anneta, se on otettava. Jos et aiemmin ole niitä töitä tehnyt, ole itsellesi armollinen ja anna aikaa, harva on ollut seppä syntyessään, joten kuuntele, lue ja opettele.
Sitten se vakikysymys, onko miehen vanhemmat likellä/kaukana/kuolleet?

Olen itse maalaistalon tytär ja minusta ei koskaan, ei ikinään, kuuna kullan valkiana pitänyt tulla maalaistalon emäntää, mutta niin vain kävi että olen jo toisella kierroksella, kylläkin nyt jo vähän jäähyllä.

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 25.02.2014 klo 20:13

Helemipä sen kiteytti. ja muista: pidä appivanhempiiri hyvät välit! Vähintään 10km! Muuten on suuri vaara ettei homma toimi.