Hei. Kirjoitanpa tähän aiheeseen. Olen paljon lukenut tukinetin keskusteluja ja tähän voin ottaa kantaa.
Olen maaseudulla asuva 30-vuotias nuorimies. On työ, oma talo mutta ajan myötä ei oikeasti yhtään hyvää, pysyvää ystävää tai mitään kaveripiirejä. Kovasti olen käynyt läpi miten olen tähän tilanteeseen ajautunut. Minulla on kuitenkin hyvä maine, mutta silti en tunne yhteensopivuutta maalaiselämään. Lisäksi en ole oikein paras vaihtoehto illanistujaisiin. Tuntuu kuin täälläpäin kaikki kaveruus on sitä kokoontumista viikonloppuisin alkoholin merkeissä ja hauskaa pitäisi olla. En sovi siihen kuvaan. En ole koskaan sopinut. Humalassa olen melko vakava ja entistä hiljaisempi, mikä tuntunut aina vaikealta. Alkoholistakin tuli sitten yksinään hetkeksi paha ongelma yksinäisyyteen ja viimeisimmän seurustelusuhteen mennessä pahasti karille reilu vuosi sitten, vei juominen minut kertaalleen ambulanssin kyydissä ensiapuun alkoholimyrkytyksen takia. Päätin silloin lopettaa juomisen ja se on pysynyt, mitä muutama olut nautittuna kuluneen vuoden aikana.
Minulle ei ole esteenä kuitenkaan lähteä viihteelle, mutta kun yksin lähden, tunnen itseni nopeasti vieraaksi muiden keskuudessa. Olen todella vaikea tutustumaan ihmisiin ja tuntuu että ne vähätkin tutut tulevat vain hetkeksi juttelemaan, yleensä työasioista. Vaikea löytää samanhenkistä seuraa täältä pikkukaupungista, eikä samankaltaisia harrastuksiakaan oikein löydy. Lisäksi työkaverit koostuvat enimmäkseen perheellisistä keski-ikäisistä naisista. Juoksen yksinäni muutaman kerran viikossa reiteillä joissa ei yleensä ketään tule vastaan.
Ajattelin että Facebook toisi parannusta ja kirjauduin sinne syksymmällä, mutta nyt se tuntuu aiheuttavan enemmän mielipahaa. Ketä pyytää kaveriksi aluksi? No, sukulaisia, muutama vanha koulukaveri jotka muualla, muutama hyvä ystävä, jotka myös muuttaneet. Sitten mielessä vain eksiä jotka eivät satavarmasti hyväksy kaveriksi. Kavereita ei ole siis montaa netinkään välityksellä ja näistäkään ei ole montaa edes nähnytkään hetkeen välimatkojen vuoksi. Melkoinen turhake koko some. Sekin etteivät myöskään kuulumisiin tunnut vastailevan
Kulunut vuosi ollut siis vaikea. Lisäksi olen miettinyt itsemurha-ajatuksia, joita minulla on joku vuosi aiemminkin ollut. Silti, vaikea irtautua ja lähtä muille maille, vaikka muutama tuttu sitä on yrittänyt sanoa. Kuitenkin on niin ristiriitaista kun toisaalta haluaa tätä maaseudun rauhaa. Harmi vaan että alkaa usko ja toivo loppua että pääsisi pois tästä yksinäisyyden kuopasta. Yrittänyt olen.
Hyvää joulua silti kaikille!
Nyt joulu menee yksinään