Ampumiskohtaus lähellä
Olette kai lukeneet Rovaniemen ampumiskohtauksesat viikonloppuna, missä kuoli kaksi ja yksi on vakavasti loukkaantunut. en nyt ihan siinä asu mutta olen käynyt pari kertaa syömässä siinä ravintolassa, siinä kadun varrella olen käynyt kerran poroajokilpailussakin, siihen rantaa nsammuin kuin Lordi voitti euroviisut jne. Siis se on paikka johon menen kun lähen kotoani kauemmas juhlimaan. Ja nyt tuntuu oudolta kuulla, että siihen on kaksi nuorta kuollut.
Vielä ei edes tiedetä nimiä, ei minun lähipiiristäni kuitenkaan koska olemma jo aamulla alkaneet vimmatun tekstiviestittelyn ja kyselemme, että ootko elossa? Onneksi kaikki ovat olleet.
Nyt kun tietää, että ampujan ase oli laillinen, mietimme ettei vaan kuulunut meidän metsästysseuraan tai ampumakerhoon. ja jne,
Oudolta tuntuu myös kuulla kun uutisissa sanotaan, että kuolleet kuuluivat valtaväestöön?
Minulla kyllä on ystäviä romaaneisskin, paikallisen jalkapalloseuraan koostuu lähes kokonaan tummaihoisista ulkomaalaisista, minulla on sukulaisia jotka ovat saamelaisia..
Yhtä paljon minuun olisi sattunut, jos minun romaanituttuni olisi nyt kuollut enkä ymmärrä miksi pitää kertoa että kuuluivat valtaväestöön. Noin kyllä sanoi etelän uutisten lukija ja etelän lehdet mutta paskalta tuntuu ei-valtaväestön puolesta.