Meinaa tässä pää haljeta kun avomieheni kanssa olemme taas pattitilanteessa. Monenlaista takkua on muutenkin, mutta jotenkin on lohdutonta ajatella että joudun soittamaan toista viulua ja ensimmäistä tuntuu soittavan avomieheni veljen vaimo!
Sanokaa nyt hyvät ystävät olenko väärässä kun olen takertunut siihen että avomieheni ei kerro mitään tietoja työstään eli maatalon pidosta minulle. Olemme olleet yhdessä 10 v. Vanhin poikamme on 10 vuotias ja nuorempi 5vuotias.Olemme asuneet mieheni tilalla yhdessä 5v! Minulla on oma työni mutta kotityöt teen minä.
Aluksi luulin mieheni olevan vain epäluuloinen kaikkien suhteen enkä ole kysellyt hänen maistaan, metsistään tai rahoistaan. En ole ajatellut koskaan yrittää mitenkään hyötyä hänen omaisuudestaan. Mieheni oli poikamies 50v ja hänen veljensä vaimo oli
tullut läheiseksi hänelle n.20v aikana. Veljen vaimo on saman ikäinen kuin minä.Mieheni on kummisetä veljensä lapselle ja siitä suhteesta oli tehty iso asia.
Valokuva albumi täynnä kuvia joista osa kummisedästä ja äidistä (veljen vaimo) yhdessä lomamatkoilla. iis kuvia heistä kahdesta vaikka mukana oli muitakin!
Kun menimme kihloihin (minun toiveestani) tuli veljen vaimo tuomaan lahjaa ja tokaisi minulle miehestäni ”naimisiin hän ei sitten mene koskaan, ennemmin rautakanki kukkii”.
Aina kun tulee puhetta miehestäni tämän naisen kanssa hän sanoo ”kyllä minä miehesi tunnen! minä tunnen väkeni”
Ristiäisissä hän ihmetteli suureen ääneen ettei olisi uskonut että mieheni oli tullut mukaan synnytykseen!
Tällaista terroria hän harjoittaa jatkuvasti ja olenkin hiljalleen tehnyt välimatkaa häneen.
Mieheni ei koskaan ole sanonut hänestä pahaa sanaa. Mieheni mielestä veljen vaimo sanoo aina oikeat sanat, ei tee koskaan mitään väärää. Mieheni puolustaa tuota naista aina kun moitin tai ärtyilen hänestä ja hänen käytöksestään.
Juuri nyt minua ottaa päähän se että mieheni teettää maatalouden veroilmoituksen tuolla naisella. Kun minä pyysin että saisinko myös nähdä veroilmoituksen, haluaisin nähdä samat tiedot kuin mitä hän uskoo veljensä vaimolle, mieheni sanoi että ei minun niitä hyödytä katsoa kun en osaa niitä tehdäkkään, eikä näyttänyt niitä minulle.
Veljen vaimo on mieheni äidillekkin eli anopille luottominiä joka hoitaa hänen asiansa.
Ihmettelen tätä luottamusta muutenkin koska tämä veljen vaimo on varsinainen hölösuu! mikään asia ei pysy hänen takanaan!
Tämä asia tuottaa minulle valtavasti mielipahaa! Vusia jatkunut huonompana oleminen syö itsetuntoa.
Tiedän kyllä itsestäni ns oman arvoni mutta harmittaa kun mieheni ei tunnu minun ominaisuuksiani arvostavan läheskään niin kuin veljensä vaimon avuja.Tämä vaikuttaa pakostakin suhteeseemme jääpälan ellei jo jopa jäävuoren tavoin. Mitä mieltä? murehdinko turhista?😞
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.