Hei Maisa_T
Kiitos yhteydenotostasi!
Olemme olleet naimisissa n. 25 vuotta, mutta nyt tuntuu, ettei enää mitään ole tehtävissä. Mieheni vaimo kuoli nuorena heidän tyttärensä jäädessä 5-vuotiaaksi, heidän ainoana lapsenaan. Minulla itselläni ei ole lapsia, joten olin onnellinen päästessäni pienen tytön äitipuoleksi. Jo varhain huomasin, että tyttärellä oli määräysvalta suhteessa niin isäänsä kuin minuunkin. Meillä ei saanut olla yhteisiä salaisuuksia mieheni kanssa, paitsi seksijutut. Tyttären piti tietää mistä keskustelimme ja hän sai päättää hankittiinko kotiin jotain uutta. Hän oli rajoitta kasvanut lapsi. Jos minä yritin asettaa rakastavia rajoja lapselle, ne olivat ilkeän äitipuolen tekosia. Mieheni mielestä tilanteessa ei ollut mitään epänormaalia. Kaikki laitettiin mustasukkaisuuden tiliin. Totta kai tein ja yhä teen paljon virheitä, mutta olen yrittänyt kaikkeni. Mitkään keskustelut eivät auta, enkä minä saa puhua heidän asioistaan mitään. Minun sydämeeni sattuu liiankin paljon, että nuoren ihmisen elämä on mennyt ihan hukkaan ja väärille raiteille jo pienestä pitäen. Lapsen harteille annettiin liian raskas taakka. Häntä kohdeltiin kuin aikuista, eikä hän saanut olla vain lapsi, josta aikuiset kantavat vastuun. Tyttären koulu jäi kesken, eikä hänellä ole mitään ammattia, puhumattakaan, että olisi ollut päivääkään töissä. Tytär valvoo yöt pelaten ja nukkuu päivät.Isä tekee kaiken hänen puolestaan. Minäkin jaksoin sitä rumbaa aika pitkään, sitten minulle alkoi riittää. Sanoin hänelle, että 30 aikuisen pitäisi jo huolehtia itsestään ja osallistua kodin töihin. Voisi pestä edes omat vaatteensa. Muuta ei tapahtunut kuin se, että hän kävi öisin kastelemassa minun kuivumassa olevat vaatteet, mutta mieheni vaatteet sai olla kuivina. Mieheni ei ole puuttunut asiaan, ei sanallakaan sanonut tyttärelle, että hän tekee väärin. Minun on ollut pakko hankkia oma asunto, mutta olen välillä heidän luonaan. En halua ainakaan vielä avioeroa, koska rakastan heitä. Sydämeni vuotaa verta, kun mieheni ei huomaa, että jotain on pahasti pielessä. Vain hän voi vaikuttaa tyttäreen ja etsiä apua hänelle. Minua pidetään edelleenkin vain mustasukkaisena ja heikkohermoisena, oikuttelevana naisena.